مستر ادز

تبلیغات اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ

مستر ادز

تبلیغات اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ

مستر ادز مجری و مشاور تبلیغات اینترنتی بوده و فعالیت خود را ازاز سالهای قبل با انجام خدمات بهینه سازی سایت آغاز نمود.
امروزه آکادمی مستر ادز به یکی از مراجع تبلیغات اینترنتی، سئو و دیجیتال مارکتینگ بدل شده و دوستان می توانند با مراجعه به وبلاگ سایت، مقالات به روز و تخصصی آنرا مطالعه کرده و آموخته های خود را در کسب و کار خود جاری کنند.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

بازاریابی اینترنتی ارزان ترین راه بازاریابی، صرف نظر از میزان کسب و کار شما است. اما حقیقتاً بازاریابی اینترنتی چیست؟

تعریف بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی آنلاین، فرایند ترویج کسب و کار یا برند تجاری و محصولات یا خدمات آن در اینترنت با استفاده از ابزارهایی است که به ترافیک و فروش کمک می کنند.

بازاریابی اینترنتی یک اصطلاح بسیار گسترده است که طیف وسیعی از تاکتیک ها و استراتژی های بازاریابی را در بر می گیرد از جمله محتوا، ایمیل، جستجو، رسانه های پولی و غیره.

با این حال، امروزه بازاریابی اینترنتی با “بازاریابی محتوا” یکی گرفته می شود. زیرا بازاریابی محتوا در واقع بازاریابی اینترنتی در حال حاضر و آینده است. یک مؤسسه دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی محتوا را به صورت زیر تعریف می کند:

” رویکرد بازاریابی استراتژیک با هدف تولید و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و سازگار و حفظ مخاطبان خاص – و در نهایت، کمک به مشتری سودآور. ”

بازاریابی محتوا را اینگونه در نظر بگیرید: بازاریابی محتوا (یا بازاریابی درحال ظهور) متضاد با تبلیغات سنتی (بازاریابی رو به زوال) و همگام با الگوها و عادت های نسل امروز است.

بازاریابی محتوا، محتوایی را ارائه می دهد که یکی از مشکلات ما محسوب می سود و در هنگام نیاز می توانیم از آن استفاده کنیم.

 

مقایسه بازاریابی محتوا و تبلیغات سنتی

هدف از بازاریابی مدرن که امروزه موفق تر است به شرح زیر است.

فروش بیش از این موفق نخواهد بود (تبلیغات سنتی)

چرا؟

تبلیغات سنتی بر ارسال پیام به مصرف کننده در جهت ترغیب آنها به خرید تمرکز می کند. این نوع تبلیغات مزاحم و سرزده است. و باید انها را بررسی کنید

ممکن است تمایلی به تماس چشمی نداشته باشید، اما تبلیغات سنتی کمی سمج هستند. شما می دانید تبلیغات سنتی چه شکلی هستند زیرا هر روز موارد زیادی از این نوع تبلیغات دریافت می کنید که شامل آگهی های تلویزیونی، بیلبوردها، تبلیغات مجله، تبلیغات رادیویی و تبلیغات بنر اینترنتی هستند.

تبلیغات همیشه وجود داشته است، مثلا تبلیغ قدیمی قهوه مربوط به دهه ی 1950 را در نظر بگیرید “معروف و با کیفیت”.

یک نمونه از تبلیغات قدیمی

 

ممکن است تبلیغات در برخی مکان های استراتژیک موثر باشند. اما کاربران اینترنت می توانند روی تبلیغاتی که دوست ندارند کلیک نکنند. دقیقا همان چیزی که اتفاق می افتد

طبق گزارش که توسط pagefair منتشر شد، 615 میلیون دستگاه در حال حاضر از ادبلاکرها (ابزارهای بلاک کردن تبلیغات) استفاده می کنند. علاوه بر این، استفاده از ادبلاکرها تا سال 2016 به میزان 30 درصد افزایش یافته است. زیرا همه ادبلاکرها را می شناسند.

تبلیغات آزار دهنده هستند. و مصرف کنندگان دوست ندارند از این طریق با محصولات جدید آشنا شوند. به جای اینکه محصولات را جلوی چشم مصرف کننده قرار دهیم، رویکرد متفاوتی لازم است. بازاریابی محتوا دقیقا همین کار را انجام می دهد.

برندها و بازاریاب هایی که از آن استفاده می کنند، مطالبی را منتشر می کنند که آموزش دهنده، الهام بخش، و راهنمای مخاطب بوده و مشکل آنها را حل می کند. با چندین ترفند، مخاطبان می توانند محتوا را در وب پیدا کنند. اگر محتوا برای آنها مفید باشد، برای کسب اطلاعات بیشتر باز هم رجوع می کنند.

در نهایت، مصرف کنندگان با برند به صورت طبیعی ارتباط برقرار کرده و محتوای آنها را دنبال می کنند و شاید در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند. و بدین تریتب به دلیل معتبر بودن منبع محتوا، اعتماد شکل می گیرد و بین آنها ارتباط برقرار می شود. ارتباطی قوی که شاید امروزه با تبلیغات سنتی رخ ندهد. چنین (مخاطبان (فالوورهای) حتما وفاداری به سمت فروش هدایت می شوند.

همه موارد فوق با ارزش دادن به کاربر اتفاق می افتد. موضوعی که در تبلیغات سنتی و غیر اینترنتی خیلی مشاهده نمی شود. به کاربران کمک کنید و به آنها احترام بگذارید. در عوض به شما پاداش می دهند. هدف بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی محتوا این است.

 

چرا بازاریابی اینترنتی؟

اکنون که با بازاریابی اینترنتی آشنا شده اید، شاید هنوز هم ندانید که چرا انقدر در مورد آن تبلیغ می کنند. بازاریابی اینترنتی بارها و بارها موفقیت خود را اثبات کرده است. کسب و کارهای زیادی هستند که با به کارگیری این نوع تبلیغات بهه موفقیت های بزرگی دست پیدا کرده اند. مانند دیجی کالا، بامیلو، علی بابا، اسنپ، تپسی، تخفیفان، نت برگ، آپارات، دیوار، شیپور و… .

آمارهایی در مورد رشد بازاریابی اینترنتی/ محتوا در سراسر وب:

  • تا سال 2019، ارزش بازاریابی محتوا 313 میلیارد دلار خواهد بود.
  • 91 درصد از کسب و کارها به قدرت بازاریابی اینترنتی پی برده و از آن به عنوان یک تاکتیک مهم بازاریابی استفاده می کنند.
  • هزینه های بازاریابی محتوا 62 درصد کمتر از بازاریابی قدیمی و سنتی بوده اما استفاده از آن 3 برابر بیشتر است.
  • اگر کسب و کار کوچکی یک وبسایت فعال داشته باشد، 126 درصد بیشتر از رقبایی که سایت ندارند رشد میکند.
  • اگر وبسایت داشته و مطلب منتشر می کنید، 434 درصد بیش از بقیه در صفحه اول گوگل نمایش خواهید داشت.

 

5 نمونه مختلف از بازاریابی محتوا

برای درک بهتر بازاریابی محتوا مطالعه کافی نیست. باید آن را انجام داده تا به ارزش آن پی ببرید. وقتی محتوا خوب باشد تاثیر زیادی خواهد داشت.

در اینجا نمونه هایی برتر از انواع محتوا برای برندهایی که قصد تولید محتوا دارند ارائه می کنیم.

1- پست های وبلاگ و مقالات وبلاگ

وبلاگ سایت دیجی کالا

یکی از رایج ترین انواع محتوا، پست های وبلاگ و مقالات است. وبلاگ، پلت فرم عالی تولید محتواست، زیرا می توانید پست ها، صفحات و محتوا در مورد سایت خود در وبلاگ قرار دهید.

وبلاگ را یک شاخه ی درخت در نظر بگیرید. پستهای شخصی شما شاخه هایی هستند که در گوشه ی اینترنت و موتورهای جستجو قرار می گیرند. کاربران می توانند پست های شما را پیدا کرده و آنها را تا سایت اصلی شما دنبال کنند. در این صورت بیشتر دیده می شوید.

برای بهتر درک کردن محتوای وبلاگ نویسی، به محتوا نویس ها رجوع کنید. آنها مطالب ارزشمند و مفید برای بازاریابان محتوا به منظور آموزش، راهنمایی تولید می کنند. از طرفی سعی محتوا نویس های حرفه ای بر اساس اصول سئو مطالب خود را تدوین میکنند که این موضوع کمک زیادی به افزایش رتبه سایت خواهد داشت.

در نهایت با ساختن یک وبلاگ قوی با مقالات پر محتوا و دست اول (یونیک) می توانید طرفداران، فالوورها و مشتریان زیادی برای خدمات و محصولات خود، از طریق آموزش و مشاوره پیدا می کنند.

2- اینفوگرافیک

اینفوگرافیک ها روش های جالب و بصری ارائه اطلاعات ارزشمند هستند.

آنها برای توضیح مفاهیم از جدول، نمودارها، تصاویر و مثال آن استفاده می کنند. این نوع محتوا به راحتی قابل درک بوده و می توان آن را به اشتراک گذاشت.

در اینجا یک مثال فوق العاده از اینفوگرافیک سئو ارائه می کنیم:

طراحی و تدوین اینفوگرافی برای انجام تبلیغات اینترنتی

3- مطالعات موردی

مطالعه ی موردی یکی دیگر از روش های مهم و مؤثر تولید محتواست.

به طور کلی، مطالعه موردی بررسی دقیق برخی از فعالیت های کامل شده تجاری یا کسب و کار است که نتایج آنها موفق بوده است.

معمولا فعالیتی است که برای مشتری انجام داده اید.

در اینجا یک مطالعه موردی از فراکتل را بیان می کنیم:

بازاریابی محتوا با انجام مطالعه موردی

در این مطالعه ی موردی، سازمان نشان می دهد که چگونه برای برند املاک و مستغلات کمپین تولید محتوا راه اندای کردند. آنها در مورد چگونگی هماهنگ شدن، دلیل انجام چنین پروژه ای و نتایج آن صحبت کردند (ارائه شده به صورت آمار).

این نوع محتوا به دلایل مشخصی، باعث اعتماد سازی می شود.

4- پادکست ها

کسانی که از نوشتن پست وبلاگ یا مقاله یا مطالعه موردی می ترسند، رسانه های محتوا به آنها کمک خواهند کرد

پادکست ها زیاد هستند

پادکست ها شبیه به داستان سرایی و اخبار بوده با این تفاوت که افراد می توانند آنها را دانلود کرده و هر زمان و هر جا که دوست داشته باشند به آنها گوش فرا دهند.

اگر شما سخنران یا مصاحبه کننده خوب هستید، این فرمت محتوا برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات ارزشمند با مخاطبان عالی است.

برای مثال، در مورد رسانه های پولی، رسانه های اجتماعی و بازاریابی محتوا در موتورهای جستجو اطلاعات پیدا کنید.

5- ویدیو ها

ویدیو ها در حال حاضر داغترین نوع محتوا هستند.

آمارهای عجیبی در این زمینه وجود دارد. طبق بررسی های رسانه های اجتماعی امروز:

  • تا سال 2021، فیلم ها 82 درصد از کل ترافیک اینترنت را به خود اختصاص خواهند داد
  • هر روز بیش از 500 میلیون ساعت ویدئو در YouTube به اشتراک گذاشته می شود

می توانید به راحتی دلیل افزایش ویدیو ها را متوجه شوید. تماشای ویدیوها آسان بوده و سرگرم کننده هستند، و کمبود اطلاعات جالب در وب را جبران می کنند.

برای دریافت نمونه عالی بازاریابی محتوای ویدئویی، کانالهای یوتیوب را بررسی کنید.

بازاریابی محتوای ویدئویی بر بستر یوتیوب

آنچه برای بازاریابی اینترنتی نیاز دارید

شما ایده ی خلاقیت، اشتراک گذاری با مخاطب خود و وفاداری به برند و ارتباط با مشتری به صورت ارگانیک را دوست دارید.

اما یک لحظه دست نگه دارید. نمی توانید کورکورانه این کار را انجام دهید. ابتدا باید با مفاهیم اصلی بازاریابی اینترنتی موفق آشنا شوید. این مفاهیم عبارتند از:

استراتژی بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا بدون استراتژی در نهایت شکست خواهد خورد و این یک حقیقت تلخ است. شما باید یک نقشه راه ،برنامه ، ابزار مناسب و روش هایی برای اندازه گیری پیشرفت خود داشته باشید، اگر می خواهید موفق شوید.

مفاهیم اصلی استراتژی بازاریابی محتوا به قرار زیر هستند:

  • اهداف. داشتن یک هدف ضروری است و باید بدانید که چه موفقیتی در انتظار شماست.
  • شخصیت برند و مخاطب مورد نظر. هنگامی که شروع به تولید محتوا می کنید، باید بدانید که با چه کسی صحبت می کنید و برند خود را مطلوب آنها کنید. اگر مخاطبان مورد نظر را هدف قرار ندهید، موفق نخواهید شد. و اگر شما نتوانید راهی برای معروف شدن پیدا کنید، در میان انبوهی از برند ها گیر می کنید که در صنعت برای جلب توجه بیشتر رقابت می کنند.
  • کلمات کلیدی و تحقیق. هنگامی که هدف خود و مخاطب را مشخص کردید، باید با نحوه بازاریابی محتوا آشنا شوید. چگونه مخاطبان خود را پیدا می کنید؟ آنها چه می خواهند یاد بگیرند، چه مشکلی دارند؟ کلمات کلیدی که جستجو می کنند را مشخص کرده و موضوعاتی را که مخاطبان شما به آنها علاقه دارند را پیدا کنید.
  • محتوای متمرکز و متعهدانه. چه محتوایی تولید می کنید؟ هر از چه مدت پست می گذارید؟ کجا پست می گذارید؟ شما باید جواب این سوالات را پیدا کرده تا بتوانید محتوای با ثبات و با کیفیت تولید کنید.
  • تولید محتوا. هنگامی که موضوع، کلمات کلیدی، روش و مخاطب خود را مشخص کردید، می توانید محتوا تولید کنید. با این حال، اگر محتوای شما خوب نباشد، وقت خود را هدر می دهید. درخواست کمک بدهید، وقت گذاشته و محتوای با کیفیت تولید کنید و همیشه بهترین مطالب را تولید کنید.
  • ارتقای محتوا. اگر محتوا را در راه های مناسب ارتقا دهید مخاطبان بیشتری به دست می آورید. ارتقا زمانی موثرتر است که محتوا را منتشر کرده، استراتژی انتشار مطالب در وبلاگ و به اشتراک گذاری مطالب در رسانه های اجتماعی را مشخص کرده، و گروهی فالوور انتخاب کرده که مشارکت شما را بیشتر کنند.

بهینه سازی موتور جستجو (سئو)

هنگامی که از خدمات سئو با بازاریابی محتوا استفاده می کنید، می تواند مخاطبان بیشتری داشته باشید. سئو و بازاریابی محتوا در دسترس بودن و دیده شدن شما در اینترنت را تضمین می کنند.

سئو شامل تکنیک هایی است که به شما کمک می کند تا در نتایج صفحه ی اول موتور جستجو قررا بگیرید و به این معنی است که افراد می توانند شما را فقط با جستجوی برخی از موضوعات مورد علاقه خود و یا کمک شما پیدا کنند.

هدف اصلی سئو این است که سایت شما در صفحه اول گوگل باشد. چرا که اکثر مردم به ندرت، به صفحه دوم رجوع می کنند. برای مطالعه بیشتر در این باره می توانید مقاله سئو چیست را مطالعه کنید.

در اینجا با برخی از روش های اساسی سئو آشنا می شوید که محتوای شما را ضمیمه کرده و در نتایج جستجو پدیدار خواهید شد:

  • کلمات کلیدی راهبردی- شما باید کلمات کلیدی را در عنوان، عنوان فرعی، در محتوا و در توضیحات متا قرار داده تا گوگل بتواند بلافاصله موضوع محتوا را مشخص کند.
  • یک سایت با طراحی و سازماندهی عالی- سنجشگرهای گوگل به نحوه استفاده از سایت شما و یا آسانی جستجو و خواندن مطالب در دسترس بودن ابزارها و… می پردازد و به این پارامتر نمره می دهند.
  • مشخص کردن URL های صفحه- ساختار URL صفحات شما نباید نامفهوم باشد. مانند:

http://yourdomain.com/blog/content123xyz-asdfkla

باید ساده بوده و خواندن آنها آسان باشد مانند:

http://yourdomain.com/blog/how-to-do-seo

  • لینک سازی: برای الگوریتم های گوگل بسیار مهم است که بین صفحات سایت شما و همچنین سایت شما با دیگر سایتها ارتباط مفهومی و درستی وجود داشته باشد. لینک سازی داخلی و ساخت بک لینک از مهمترین آیتم های سئو به حساب می آیند.

افزایش تبلیغات در گوگل

جستجو های ارگانیک و طبیعی میزان کلیک های دریافتی شما را بیشتر می کنند و همچنین باعث می شوند که مردم به نتایج شما اعتماد داشته باشند.

با این حال، گاهی اوقات سرمایه گذاری در  تبلیغات در گوگل (جستجوهای پولی) به نفع شماست. در اینجا برخی از مزیت های تبلیغات در گوگل را معرفی می کنیم:

  • از جستجوی پولی برای بازاریابی مجدد بازدیدکنندگانی که سایت شما را از طریق جستجوهای ارگانیک پیدا کرده اند، استفاده کنید و تبلیغات را بر اساس تجربه آنها سازماندهی کنید.
  • نسخه های مختلف متن تبلیغ را امتحان کرده تا بدانید کدام یک بهتر است و بازخورد بیشتری می دهد. سپس آنچه را که مشاهده کردید برای صفحات فرود در سایت خود اعمال کنید.
  • زمانی که جستجوی ارگانیک در کلمات کلیدی با حجم بالا که رتبه بندی آنها برای شما وقت گیر است، نمی تواند شما را بهتر معرفی می کند، تبلیغات گوگل ادوردز راهگشای شما خواهد بود.

ترکیب استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل و بازاریابی محتوا، یک سازوکار یکپارچه بازاریابی اینترنتی را برای شما به ارمغان می آورد. ترافیک ارگانیک و پولی با هم ترکیب شده تا شما را بهتر معرفی کرده و نتایج بهتری در خصوص ترافیک سایت ارائه دهد، که منجر به افزایش فروش می شود.

صبر و آرامش

بازاریابی محتوا نیاز به فعالیت هایی دارد که به مراتب کمتر از استراتژی یا سئو قابل فهم است، اما مهمتر از آنهاست. بازاریابی محتوا یک استراتژی بلند مدت است.

برگشت سرمایه از محتوای تولید شده نیاز به زمان دارد. هزینه پست وبلاگ که امروز منتشر می کنید، فردا، هفته آینده، و حتی ماه بعد بر نمی گردد. باید صبر و آرامش داشته باشید و صبر کنید تا برگشت سرمایه را ببینید.

بازاریابی محتوا، بازاریابی اینترنتی است که در طول زمان پیشرفت می کند. هاب اسپات این پدیده را “ترکیب شدن” می نامد.

محتوای با کیفیت بازدیدکننده های بیشتری خواهد داشت که اعتبار صفحه و دسترسی به آن را از طریق نحوۀ تعامل مردم با محتوا افزایش خواهد داد: لینک دهی، به اشتراک گذاری، مشارکت، و ….

مهمتر از همه، تمام این به اصلاح ترکیب ها، رتبه بندی شما را در گوگل بالا برده، که به نوبه خود باعث می شود افراد بیشتری به صفحه ی شما دسترسی داشته باشند.

خیلی زود دستمزد تلاش های شما پرداخت می شود. این اتفاق همین الان نمی افتد، در صورتی چنین اتفاقی می افتد که شما محتوای خود را برای موفقیت همراه با استراتژی خاص تنظیم کرده باشید. باید صبر و آرامش داشته و محتوا را از ماه ها قبل آماده کنید.

چگونه بازاریابی اینترنتی انجام دهید

در حال حاضر، آماده ی بازاریابی اینترنتی بوده و هیجان دارید و می خواهید همین الان بازاریابی را انجام دهید.

اگر آماده هستید، مراحل بعدی به قرار زیر است:

1- آرام و پیوسته حرکت کنید و اهداف خود را مشخص کنید

آرام و پیوسته حرکت کردن ضروری است در غیر این صورت خیلی زود خسته خواهید شد. موقعیت فعلی خود و موقعیتی که دوست دارید در آینده به آن برسید را مشخص کنید.

  • آیا مشتری دارید؟
  • آیا وب سایت دارید؟
  • آیا از مرحلۀ اول شروع می کنید؟

اهداف بازاریابی را برای خود مشخص کنید.

اهدافی مشخص کنید که دستیابی به آنها آسان باشد (اما نه خیلی آسان)، و بتوانید آنها را اندازه گیری کنید. در مورد اهداف نیاز به راهنمایی دارید؟

2. مرکز محتوا نویسی را امن کنید

برای تولید محتوا نیاز به یک پایگاه در وبسایت دارید.

  • کجا به محتوای شما دسترسی داشته باشیم؟
  • هنگامی که محتوای خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارید، لینک آن چیست؟
  • از کجا ترافیک سایت خود را جمع آوری می کنید؟

اگر وب سایت ندارید، در مورد گزینه های دیگر مانند سایتهای وبلاگ نویسی رایگان و… تحقیق کنید.

اگر یک وب سایت دارید، مطمئن شوید که بهینه سازی شده، کاربر پسند بوده و طبق اصول سئو و با بهترین شیوه سازماندهی شده است.

3. طراحی راهبردها

اکنون که اهداف و محتوای شما مشخص شده است، وقت آن است که دیگر استراتژی های بازاریابی محتوا را بررسی کنید .

ما قبلا در مورد استراتژی بحث کردیم، اما در اینجا مراحل قابل اجرا را معرفی می کنیم:

6  مرحله ی اساسی تعیین استراتژی های محتوا

  • پیدا کردن مخاطبان و توسعه شخصیت برند
  • جستجوی کلمات کلیدی و زمینه های رشد در سئو
  • تفکر موضوعی و برنامه ریزی محتوا
  • تدوین مقالات و تولید محتوا
  • تشکیل گروه و تقویت آن
  • به اشتراک گذاری و ترویج محتوا در کانال های اجتماعی

این یک لیست گسترده است. هر مرحله اقدامات و برنامه ریزی های خاص خود را دارد. نباید هیچ مرحله ای را از دست بدهید زیرا هر مرحله برای موفقیت در بازاریابی محتوا ضروری است. و تمامی مراحل نیاز به زمان، تلاش، برنامه ریزی، صبر و بردباری و کار گروهی دارد.

با این حال، هنگامی که بازاریابی اینترنتی انجام می دهید، محتوای ذخیره شده تاثیری مشابه زیر خواهد داشت:

تاثیر بازاریابی محتوا

و محتوا نیز همان تاثیر را خواهد داشت.

تصور کنید بخواهید برنامه ی مشخصی برای انتشار محتوای منظم و با کیفیت داشته و محتوای زیادی ذخیره کنید. اما باید مسیر خود را مشخص کرده،خلاق باشید، روابطی ایجاد کنید، و از بازاریابی اینترنتی لذت ببرید زیرا متفاوت از تبلیغات سنتی است اما نسبت به آن عالی است.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی