مستر ادز

تبلیغات اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ

مستر ادز

تبلیغات اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ

مستر ادز مجری و مشاور تبلیغات اینترنتی بوده و فعالیت خود را ازاز سالهای قبل با انجام خدمات بهینه سازی سایت آغاز نمود.
امروزه آکادمی مستر ادز به یکی از مراجع تبلیغات اینترنتی، سئو و دیجیتال مارکتینگ بدل شده و دوستان می توانند با مراجعه به وبلاگ سایت، مقالات به روز و تخصصی آنرا مطالعه کرده و آموخته های خود را در کسب و کار خود جاری کنند.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

خاصیت آلت (ALT) یا متن جایگزین تصویر، امروزه در بهینه سازی تصاویر و سئو داخلی سایت شما تاثیر به سزایی دارد و کار کردن روی آن می تواند در دراز مدت منجر به افزایش ترافیک وب سایت شما شود.

صفحات نتایج موتور جستجوی گوگل همانند نتایج مبتنی بر متن، نتایج مبتنی بر تصویر را در صفحه ای مجزا به کاربران ارائه می دهد، که کاربران از طریق جستجوی تصاویر گوگل نیز می توانند وارد وب سایت شما شوند. توجه داشته باشید که علاوه بر برگه تصاویر، گوگل قسمت قابل توجهی از تصاویر قابل کلیک و مرتبط با موضوع جستجوی کاربران را در ابتدای صفحه نتایج اصلی نمایش می دهد. و این تصاویر بالاتر از هر متنی قابل مشاهده است. از این رو بهینه سازی تصاویر و به تبع آن استفاده صحیح و اصولی از خاصیت آلت تصاویر می تواند تاثیر به سزایی در سئو وب سایت شما داشته باشد.

خاصیت آلت تصاویر

 

خاصیت آلت تصاویر (ALT) چیست؟

خاصیت آلت یا متن جایگزین تصاویر، کلمه یا عبارتی نوشتاری است که در صورت عدم موفقیت در بارگذاری تصویر روی صفحه کاربر، به جای آن تصویر در صفحه وب ظاهر می شود. این متن به ابزارهای خواندن صفحه کمک می کند تا تصاویر را برای خوانندگانی که دارای اختلال بینایی هستند توصیف کند و به موتورهای جستجو اجازه دهد تا بهتر وب سایت شما را بخزند و رتبه بندی کنند. استفاده از خاصیت آلت تصاویر برای ایجاد یک تجربه کاربری بهتر برای بازدید کنندگان شما امری مهم است. یکی از مهمترین کارهایی که خاصیت آلت می تواند برای شما انجام دهد، تبدیل تصاویر به نتایج جستجوی لینک شده به وب سایت شماست. که راه دیگری برای افزایش بازدید کنندگان ارگانیک سایت شما خواهد بود.

 

کاربرد متن جایگزین تصویر یا خاصیت آلت

1- اضافه کردن متن جایگزین به تصاویر، مهمترین اصل دسترسی به وب است. کاربرانی که دارای اختلال در بینایی هستند برای درک بهتر تصویر روی صفحه، از خاصیت آلت استفاده می کنند و با خواندن متن جایگزین، متوجه موضوع تصویر شما خواهند شد.

2- درصورت عدم بارگیری یک فایل تصویری توسط کاربران، متن جایگزین تصویر به جای تصویر نمایش داده می شود.

3- استفاده از خاصیت آلت توضیحات بهتری را برای خزنده های موتور جستجو فراهم می آورد و به آنها کمک می کند تا یک تصویر را به درستی فهرست و رتبه بندی کنند.

 

نحوه اضافه کردن خاصیت آلت به تصاویر

در اکثرسیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس، هنگام بارگذاری تصویر در سایت، صفحه ای جلوی شما ظاهر می شود که علاوه بر انتخاب نام وعنوان برای عکس و تغییر سایز آن به دلخواه، می توانید از خاصیت آلت یا متن جایگزین تصویر استفاده کنید و متن دلخواه جایگزین خود را برای هر تصویر مشخص کنید. توجه داشته باشید که متن جایگزین تصویر شما به طور خودکار در کد منبع HTML در صفحه وب شما نوشته می شود.

اضافه کردن خاصت آلت

 

چرا خاصیت آلت مهم است؟

1-ارتقاء دسترسی کاربران

خاصیت آلت یا متن جایگزین تصویر یک اصول طراحی وب در دسترس است. هدف اصلی آن توصیف تصاویر برای بازدیدکنندگانی است که قادر به دیدن آنها نیستند. این مورد برای خوانندگانی است که به دلیل مشکلات اتصال یا سرعت اینترنت خود قادر به مشاهده تصاویر نیستند. همچنین این خاصیت مورد استفاده کاربرانی است که دارای کم بینایی یا اختلالات بینایی هستند و قادر به شناسایی بصری تصاویر نیستند.

 

2- بهینه سازی تصاویر برای سئو

استفاده از خاصیت آلت تصاویر می تواند تجربه کاربری بهتری را ایجاد کند، و این بهبود تجربه کاربری می تواند به شما در ارتقاء سئو سایتتان کمک کند. در بهینه سازی تصاویر برای سئو، علاوه بر عنوان تصویر و نامگذاری، استفاده از خاصیت آلت  نیز می تواند به سئو تصویر شما کمک زیادی کند. در حالی که فناوری تشخیص تصویر توسط موتور جستجو در طی این سالها بسیار بهبود یافته است، اما خزندگان و ربات های گوگل هنوز هم نمی توانند همه تصاویر را به درستی و بدون کمک گرفتن از متن جایگزین یا عنوان آن تشخیص دهند. اگر آنها متوجه منظور تصاویر شما نشوند، یا اشتباه کنند، این امکان وجود دارد که تصاویر شما را در کلمات کلیدی ناخواسته و غیر مرتبط رتبه بندی کنند یا در کل شانس حضور در رتبه بندی را از دست بدهید.

به مثال زیر توجه کنید:

ممکن است گوگل تصویر زیر را ببیند و بتواند تشخیص دهد که این تصویر مربوط به یک مرد است که کراوات وعینک دارد و یک کت به تن کرده است. اما این هدف اصلی شما از انتشار این تصویر نیست. شما با انتخاب عنوان ومتن جایگزین مرتبط و مناسب برای این عکس، به گوگل می فهمانید که این عکس متعلق به بازیگر معروف هالیوود “لئوناردو دی کاپریو” می باشد.

لئوناردو دی کاپریو

همچنین خاصیت آلت فرصتی دیگر برای درج کلمه کلیدی هدف به شما ارائه می دهد. با استفاده از کلمات کلیدی در متن جایگزین تصویر، می توانید شانس خود را برای رتبه بندی بهتر در موتورهای جستجو افزایش دهید.

 

چگونه با استفاده از خاصیت آلت یک متن جایگزین خوب بنویسیم؟

1- ارزش تصویر را تا حد امکان مشخص کنید. متن جایگزین به منظور توضیح تصویری است که کاربران را به هر دلیلی نمی بیند. پس این توضیحات باید مرتبط و کامل باشد.

2- متن جایگزین را تا حد امکان مختصر و مفید بنویسید. فعال ترین خوانندگان نیز متن جایگزین را در حدود 125 کاراکتر مطالعه می کنند، بنابراین توصیه می شود تعداد کاراکترها را کمتر از این میزان نگه دارید.

3- استفاده از کلمات کلیدی در متن جایگزین فرصت دیگری است که خاصیت آلت برای شما فراهم می کند تا کلمه کلیدی مورد نظر خود را در صدر رتبه بندی های گوگل مشاهده کنید.

4- از پرکردن کلمات کلیدی در متن جایگزین تصویر خودداری کنید. گوگل بی اهمیتی شما به خاصیت آلت تصاویر را نادیده نمی گیرد، اما اگر از متن جایگزین خود به عنوان فرصتی برای ارائه کلمات کلیدی مرتبط استفاده می کنید، می توانید با استفاده از مترادف کلمات کلیدی مرتبط نیز روی نوشتن متنی توصیفی تمرکز کنید.

5- در تصاویر خود از متن استفاده نکنید. از آنجا که موتورهای جستجو نمی توانند متن را درون تصاویر شما بخوانند، شما باید به جای استفاده از متن در داخل تصاویر، روی خاصیت آلت و توضیحات تصویر کار کنید.

6- سعی کنید از کاراکترهایی نظیر علائم  نگارشی (؛ ، : ” … ؟ ! ) در متن جایگزین خود استفاده نکنید.

7- از برچسب longdesc برای تصاویر پیچیده تر که نیاز به توضیحات طولانی تری دارند، استفاده کنید.

8- اگر در وب سایت شما از دکمه “ارسال” یا “ثبت نام” به صورت تصویری استفاده می کنید، برای آن یک خاصیت آلت در نظر بگیرید. دکمه های تصویر نیز باید دارای یک متن جایگزین باشند که عملکرد دکمه مانند ، “جستجو”، “ثبت نام” و غیره را توصیف کند.

متن جایگزین تصاویر

 

نمونه هایی از متن جایگزین مناسب

در تصویر زیر و در نگاه اول یک ساندویچ  را میبینیم و قصد داریم انواع متن های جایگزین را برای آن در نظر بگیریم:

یک ساندویچ چیزبرگر خوشمزه

متن جایگزین بد: ساندویچ

متن جایگزین متوسط: ساندویچ چیزبرگر

متن جایگزین خوب: ساندویچ چیز برگر خوشمزه

توجه داشته باشید که متن جایگزین باید توصیف کاملی از تصویر را به مخاطب ارائه دهد.

به مثال زیر نیز توجه کنید:

در تصویر زیر و در نگاه اول یک ماشین عروس دیده می شود و قصد داریم انواع متن های جایگزین را برای آن در نظر بگیریم:

یک ماشین عروس بنز گل کاری شده

متن جایگزین بد: ماشین عروس

متن جایگزین متوسط: یک ماشین عروس بنز

متن جایگزین خوب: ماشین عروس بنز گل کاری شده

 

پس در انتخاب متن جایگزین و خاصیت آلت توجه ویژه ای به توصیفی بودن متن خود داشته باشید، به گونه ای که متن جایگزین شما در بردارنده تمامی ابعاد یک تصویر باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی