مستر ادز

تبلیغات اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ

مستر ادز

تبلیغات اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ

مستر ادز مجری و مشاور تبلیغات اینترنتی بوده و فعالیت خود را ازاز سالهای قبل با انجام خدمات بهینه سازی سایت آغاز نمود.
امروزه آکادمی مستر ادز به یکی از مراجع تبلیغات اینترنتی، سئو و دیجیتال مارکتینگ بدل شده و دوستان می توانند با مراجعه به وبلاگ سایت، مقالات به روز و تخصصی آنرا مطالعه کرده و آموخته های خود را در کسب و کار خود جاری کنند.

طبقه بندی موضوعی

۱۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا، مهمترین بخش بازاریابی و تبلیغات اینترنتی است. شما هنگام ایجاد محتوا، اطلاعات رایگان و مفیدی را در اختیار مخاطبان خود قرار می دهید، مشتریان بالقوه را جذب وب سایت خود می کنید و کاربران قدیمی وب سایت خود را از طریق یک تعامل با کیفیت حفظ می کنید.

هدف از تولید محتوا چیست؟ چه نکاتی را در تولید محتوا باید رعایت کنیم؟ محتوای با کیفیت چه محتوایی است؟ این مقاله یک آموزش کامل و جامع تولید محتوا است، پس برای یافتن پاسخ سوالات خود، توصیه می کنیم، آن را تا انتها و به دقت مطالعه نمایید.

تولید محتوا

 

دلیل اهمیت تولید محتوا

  • 61٪ از خریدهای آنلاین نتیجه مستقیم مطالعه یک محتوا تهییج برانگیز توسط کاربر در یک وب سایت است.
  • وب سایت هایی که حداقل هفته ای 4 پست در وب سایت خود منتشر می کنند، 3.5 برابر بیشتر از وب سایت های دیگر بازدید می شوند و با افزایش ترافیک سایت روبرو می شوند.
  • تولید محتوا برابر است با رشد تجارت، وب سایت های فروشگاهی که محتوای مرتبط تولید می کنند فروشی دو برابر بالاتر از وب سایت های مشابه دارند.

 

استراتژی تولید محتوا چیست؟

این که آیا شما مدتی است بدون هیچ جهت مشخصی محتوا را خلق کرده اید و یا اینکه یک استراتژی غلط را دنبال کرده اید، مهم نیست. از همین حالا یک استراتژی معین برای تولید محتوای خود تعیین کنید. یک استراتژی که برای شما هدف و مسیری واضح و مشخص تعریف کند. این روند ممکن است.

 

در اینجا نحوه تعیین استراتژی محتوا را به شما آموزش خواهیم داد:

بازار هدف را تعیین کنید

ستون هایی را روی یک برگه کاغذ برای کلمات کلیدی هدف، شخصیت خریدار یا بازارهدف محتوا و قالب و موضوع اصلی ایجاد کنید، سپس این موارد را برای هر محتوا پر کنید. سپس پست های قبلی خود را با لیستی که نوشته اید تطبیق دهید، اگر بعضی پست ها نیاز به بهبود دارند آنها را ویرایش کنید و اگر بعضی پست ها باید با هم ادغام شوند، این کار را نیز انجام دهید. شاید این کار خسته کنده باشد اما بازدهی خوبی دارد و به شما در راستای تولید محتوای مرتبط با بازار هدف و با کیفیت کمک شایانی خواهد کرد.

 

موضوع مناسب را انتخاب کنید

بازار هدف را که در قسمت قبل تعیین کردید، به خاطر دارید؟ شما برای آنها محتوا ایجاد می کنید. این بدان معناست که شما باید مطالب را به شکلی تهیه کنید که به راحتی و با لذت توسط بازارهدف بازدید و مورد استقبال قرار گیرد.

هنگام انتخاب قالب یا موضوع محتوای خود از این سؤالات به عنوان راهنما استفاده کنید:

درک این محتوا برای مخاطبان شما چقدر آسان است؟

آیا نیاز و پرسش های مخاطبان شما با مطالعه این محتوا مرتفع می شود؟

آیا محتوا شما قادر به رقابت با وب سایت های مشابه می باشد؟

سعی کنید با در نظرگرفتن سه پرسش بالا، محتوایی در راستای نیاز واقعی کاربر تولید کنید، به گونه ای که با محتوای رقبای شما متمایز بود و حس اعتماد بیشتری به بازدید کنندگان ببخشد.

 

تبلیغ محتوا

چه فایده ای دارد اگر کسی نبیند که شما این همه محتوای عالی ایجاد می کنید؟

پس تبلیغ محتوا به همان اندازه که  هدف گذاری تولید محتوا مهم است، حائز اهمیت می باشد. برنامه تبلیغاتی شما باید توسط شخص شما تعیین و هدایت شود.

بررسی کنید که مخاطبان شما در طول روز چه میزان از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند؟ از کدام شبکه اجتماعی بیشتر استفاده می کنند؟ چه ساعاتی ساعات پربازدیدتری است؟ چه موضوعاتی را بیشتر دنبال می کنند؟ وقتی یک ایمیل برای آنها ارسال می شود، چند درصدشان آن را مطالعه می کنند؟

با بررسی نکات بالا می توانید به یک جمع بندی کامل در مورد مخاطبان خود برسید.

تبلیغ محتوا

 

رسانه های اجتماعی

در حالی که رسانه های اجتماعی ابزاری برای ایجاد روابط می باشند، از آنها می توان برای تبلیغ محتوا استفاده کرد. نکته مهم ایجاد تعادل مناسب بین خود تبلیغ، به اشتراک گذاری اطلاعات مفید و سرگرمی است.

فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و یوتیوب همه رسانه های خوبی برای ایجاد و به اشتراک گذاری مطالب مرتبط هستند.

 

بازاریابی ایمیلی

ایمیل یکی از بهترین راهها برای رسیدن به مخاطبان به هر بهانه ای است، به خصوص برای تبلیغ مطالب. دلیل این امر این است که هرکسی که در لیست ایمیل شماست تصمیم به تعامل و دریافت ایمیل از شما گرفته است و می توانید مطمئن باشید که پیام های شما را دریافت می کند.

 

برای آشنایی کامل با مقوله ایمیل مارتینگ و بازاریابی ایمیلی توصیه می کنیم مقاله زیر را مطالعه نمایید.

ایمیل مارکتینگ چیست؟ آموزش کامل

ایمیل مارکتینگ

 

فرآیند تولید محتوا

این مراحل را برای تولید محتوای با کیفیت و اصولی به دقت دنبال کنید:

تولید محتوا بر اساس تحقیقات و اصول سئو

شناخت شخصیت مخاطب و بازارهدف به شما ایده های خوبی می دهد تا بدانید درباره چه موضوعاتی بنویسید و چه نکاتی برای مخاطب شما سوال است و شما چه پاسخی باید داشته باشید. تحقیقات سئو و تحلیل کلمات کلیدی،  به شما حجم جستجوی یک عبارت خاص از کلمات کلیدی را نشان می دهد و اینکه آیا ارزش ایجاد یک محتوا برای مخاطب را دارد یا خیر؟  آیا ارزش سرمایه گذاری را دارد یا ندارد؟  یک راه خوب برای تحقیق در مورد کلید واژه ها، نوشتن سؤالاتی است که ممکن است برای کاربر پیش بیاید. یک قانون کوچک، هدف قرار دادن کلمات کلیدی قابل دستیابی است.

یکی از عوامل مهمی که به شما کمک می کند محتوای شما در موتورهای جستجو به رتبه خوبی برسد، دامین آتوریتی یا قدرت دامنه سایت شماست. این بدان معناست که هر چه مدت زمان طولانی تری نوشتن مطالب با کیفیت را ادامه دهید ، قدرت دامنه شما بالاتر می رود  و رتبه بندی آن برای کلمات کلیدی بسیار رقابتی که شما را در صفحه اول Google قرار می دهد، آسان تر می شود.

 

مطالعه دو مقاله زیر پاسخگوی تمامی نیازها و ابهامات شما در زمینه سئو سایت می باشد.

سئو داخلی سایت و آموزش تکنیک های آن

سئو خارجی سایت و آموزش تکنیک های آن

 

سئو سایت

 

ایده پردازی محتوا

حال که تعیین کرده اید کدام کلمات کلیدی را برای مخاطب هدف استفاده کنید، وقت آن است که ایده پردازی محتوا را به درستی انجام دهید. اگر به دنبال ایده های نو برای تولید محتوا هستید، می توانید از کتاب هایی که خوانده اید کمک بگیرید، میزان مطالعات مربوط به کسب و کار خودتان را افزایش دهید، سایت های رقیب خود یا جستجوهای مرتبط در گوگل را برای  الهام گرفتن از آنها بررسی کنید. ایده پردازی محتوا، یکی از مهمترین بخش های تولید محتوا می باشد.

 

نوشتن و ایجاد محتوا

قصد داریم در مورد روند نوشتن صحبت کنیم. برای شخصیت خود بنویسید. خود را مخاطب هدف فرض کنید و تصور کنید پرسش هایی که او دارد شما نیز دارید. آیا محتوایی که شما می نویسید نیازهای ذهنی شما و مخاطب هدف را برطرف می کند؟

از عناوین جذاب، توضیحات متای تهییج کننده و تصاویر با کیفیت و مرتبط برای مجبور کردن مخاطبان به خواندن مطالب خو استفاده کنید. دلیل و یا حسن خواندن مقاله خود را در عنوان و یا ابتدای مقاله عنوان کنید و به مخاطب بویید ه چرا باید مقاله شما را بخواند. محتوایی منحصر به فرد ایجاد کنید. اطلاعات تکراری و کلیشه ای به مخاطب ندهید. از یک سبک منحصر به فرد استفاده کنید یا به تحقیقات جدید استناد کنید. مختصر، مفید و روان بنویسید، این چیزی است که محتوای شما را جذاب  می کند.

 

 ویرایش و تدوین دقیق محتوا

نحوه ویرایش و تدوین محتوا یک فرآیند ذهنی دقیق است. تمام موارد را بررسی کنید و محتوای خود را مرور کنید. شما ممکن است اهمیت زیادی به دستور زبان ندهید، اما نوع صحیح نگارش و استفاده از علائم نگارشی، تاثیر زیادی رو مخاطب هنگام مطالعه می گذارد. مثلا در هنگام استفاده از کاراکترها (مانند . ! ؟ ، … : ؛) باید به این نکته توجه کنید که آن‌ها بدون هیچ فاصله‌ ای از کلمه قبل قرار می گیرند، همچنین بعد از این کاراکترها همیشه یک فاصله باید وجود داشته باشد.

 

 بارگذاری محتوا

اکنون که محتوای شما آماده است، باید آن را در جایی قرار دهید که افراد بتوانند به آن دسترسی پیدا کنند. سیستم مدیریت محتوا (CMS) نرم افزاری است که میزبان محتوای دیجیتالی است و به شما امکان می دهد آن را در وب سایت خود (یا هر جای دیگری در وب) نمایش دهید. مزیت CMS این است که تمام محتوای شما را به هم متصل می کند و آن را در یک مکان ذخیره می کند. بنابراین، می توانید به راحتی در صفحه سایت خود به یک صفحه فرود لینک دهید یا یک پیشنهاد محتوا را به یک ایمیل ارسال کنید.

 

پیشنهاد میکنیم برای آشنایی با صفحه فرود و آموزش طراحی  و نکات آن مقاله زیر را بخوانید.

طراحی صفحه فرود عالی با 25 نکته اصلی

 

ساخت صفحه فرود

 

انتشار محتوا

انتشارمطالب به سادگی با کلیک کردن روی یک دکمه انجام می شود. شما می توانید مطالب خود را بلافاصله پس از بارگذاری منتشر کنید، یا می توانید با انتظار برای زمان مطلوب، تأثیر گذاری آن را به حداکثر برسانید و آن را در زمان دلخواه خود منتشر کنید. اگر تازه کار را شروع کرده اید، باید بدانید که کلیک بر روی انتشار، بلافاصله تأثیر زیادی بر مخاطبان شما نخواهد گذاشت. اما اگر متعهد شده باشید که یک برنامه تولید محتوای منظم، مانند ارسال یک پست جدید در هر چهارشنبه، داشته باشید، مخاطبان شما انتظار می کشند که پست های منتشر شده در روز چهارشنبه ها را مشاهده کنند.

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید انتشار مطابق روندها یا رویدادهای حساس به زمان است. به عنوان مثال، اگر درباره تعطیلات ملی یا رویدادهای جاری مطالب ایجاد می کنید و می خواهید آن ها را در زمان های مشخص منتشر کنید باید توجه داشته باشید که در چه تاریخی محتوا منتز می شود تا بکارت خود را از دست ندهد. CMS به شما امکان می دهد تا انتشار پست ها را برای تاریخ آینده و زمان مشخص برنامه ریزی کنید ، بنابراین می توانید با چند کلیک برنامه ریزی کنید.

 

انواع تولید محتوا

تولید محتوا در همه جا و درهمه بسترهای ارتباطی وجود دارد، اما موفقیت در تولید آن به توانایی شما در تطبیق آن با جامعه ای که در آن زندگی می کنید بستگی دارد. هنگامی که می خواهیم در رسانه های مختلف یا سیستم عامل های موجود در آن رسانه ها برای یک موضوع، محتوا تولید کنیم، این محتوا بسته به نوع بستر مورد استفاده کاربران باید متفاوت باشد. محتوای رسانه های اجتماعی با محتوای وبلاگ متفاوت است و این تفاوت برای محتوای وب سایت هم وجود دارد. است. بنابراین، شما باید بدانید که چگونه محتوا را خلق نیو آن را متناسب با فضای انتشار آماده سازید. بیایید برای به اشتراک گذاشتن محتوا در سیستم عامل های مختلف به برخی دستورالعمل ها توجه کنیم.

 

تولید محتوا برای رسانه های اجتماعی

ایجاد محتوای خوب برای رسانه های اجتماعی امری دشوار بوده و در واقع یک هنراست. اما ارزش این را دارد، چرا که 6.2 میلیارد کاربر در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی در سراسر جهان وجود دارند. به علاوه، کسانی که شما را در رسانه های اجتماعی دنبال می کند مانند یک پیشرو و طرفدار برای شما و کسب و کارتان میباشند. آنها به آنچه شما می گویید علاقه مند هستند بنابراین، شما مخاطبی مشتاق دارید که آماده است تا با مطالب شما درگیر شود.

در اینجا چند نکته تولید محتوا در برخی رسانه های اجتماعی محبوب وجود دارد:

  • ازفیس بوک می توان برای ایجاد اجتماعات خرد از طریق گروه های فیس بوکی یا اشتراک گذاری لینک ها در صفحات فیس بوک استفاده کرد. هنگامی که صحبت از به اشتراک گذاری محتوا است، ویدئوها بیشترین کانون توجه را به دست می آورند.
  • اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن تصاویر با کیفیت بالا و فیلم های کوتاه بهترین گزینه است. هشتگ ها تا زمانی که به حساب و تجارت شما مربوط باشند، به خوبی روی این پلتفرم کار می کنند. Instagram Stories، روش جدیدی را برای تعامل با مخاطبان، از طریق نظرسنجی یا پیشنهاد لینک صفحات سایت شما فراهم آورده است.
  • YouTube تعداد 1.3 میلیارد کاربر دارد و این کاربران به طور مداوم برای تماشای ویدئو های مختلف وارد این بستر وسیع اجتماعی می شوند. برخی از موفق ترین و پربازدید ترین مطالب موجود در این پلتفرم، بررسی و معرفی محصولات و فیلم های آموزشی هستند.

اینستاگرام

 

تولید محتوا برای وب سایت

محتوای وب سایت باید روی سه چیز متمرکز شود: شخصیت شما، کلمات کلیدی مورد نظر و راه حل شما. شما باید بازدید کنندگان را به روشی منسجم و طبیعی به سمت خود بکشید. به محتوای وب مانند یک نقشه برای رسیدن به گنج نگاه کنید. مراقب باشید که بازدید کنندگان را از طریق فیدبک های رسانه های اجتماعی و سایر عناصر منحرف کننده از شما دور نشوند. پس از جذب مشتری و یا مخاطب بالقوه، باید تمام تلاش خود را برای نگه داشتن آنها انجام دهید، و این هدف اصلی تولید محتوا برای وب سایت شما است.

 

تولید محتوا برای وبلاگ

هدف از تولیدمحتوا برای وبلاگ، حمایت از مشاغل شما با جذب افراد غریبه و واجد شرایط است. محتوای وبلاگ یک منبع رایگان است که اغلب به طور مستقیم با فروش مرتبط نیست، اما قدرت یک وبلاگ که اصولی بنا شده است را دست کم نگیرید. تحقیقات نشان می دهد شرکت هایی که بیشتر وبلاگ  نویسی می کنند نسبت به شرکت هایی که این کار را انجام نمی دهند انجام نمی دهند، مشتریان بیشتری دارند. ازنظر مشخصات فنی، وبلاگ ها فقط زیر مجموعه ای از طراحی وب سایت می باشند و شامل بسیاری از ویژگی های اساسی یکسان هستند. با این حال یک وبلاگ این مشخصات را به طور کلی به صورت یکپارچه در هر صفحه دارد، به این معنی که هنگامی که شما تغییری در یک صفحه ایجاد می کنید، این تغییر در تمامی صفحات آن تغییرات نمایش داده می شود.

 

تجزیه و تحلیل محتوای شما

آخرین و مسلماً مهمترین مرحله در ایجاد محتوا، تحلیل محتوای شماست. بدون داده، نمی دانید چه محتوایی جواب می دهد یا چگونه می توانید آن را بهبود ببخشید. چندین فاکتور وجود دارد که می توانید هنگام تجزیه و تحلیل محتوای خود، آنها را مورد بررسی قرار دهید. بنابراین از اهداف خود به عنوان راهنما برای تنظیم پارامترهای مختلف استفاده کنید.

 برای تجزیه و تحلیل دقیق محتوا پارامترهای زیر را مورد بررسی قرار دهید:

بازدیدهای صفحه: تعداد کاربرانی که از محتوای شما بازدید می کنند.

ترافیک واقعی:  میزان ترافیکی که از موتورهای جستجو بدست می آید.

نرخ گزاف گویی:  درصد بازدید کننده هایی که پس از بازدید از یک صفحه، سایت شما را ترک می کنند.

نرخ تبدیل:  درصد بازدید کنندگان که با CTA درگیر هستند.

نرخ تعامل:  تعداد افرادی که از طریق لایک، اشتراک گذاری، اظهار نظر و یا روش های دیگر با محتوای شما تعامل دارند.

رشد مخاطبان:  مشترکین جدید یا بازدیدکنندگانی که به  یک  محتوا خاص توجه می کنند.

تحلیل محتوا

تولید محتوا یک فرایند تکرارشونده است که با رشد چشمگیری در حال تعامل با مخاطبان شما است. در روند تولید محتوا، سعی کنید مطالب خلاقانه و جدیدی تولید کنید که نه تنها مخاطب شما را خوشحال می کند بلکه باعث پیشرفت کسب و کار شما نیز خواهد شد.

  • مستر ادز
  • ۰
  • ۰

امنیت وب سایت، هرگونه اقدام یا برنامه ای است که برای حفاظت از داده های یک وب سایت در برابر جرایم سایبری یا در راستای جلوگیری از سوء استفاده از یک وب سایت صورت می پذیرد. بهبود امنیت سایت جزء نکاتی است که به طور غیر مستقیم روی سئو داخلی سایت تاثیر می گذارد و در واقع امنیت بهتر باعث افزایش ترافیک سایت می گردد.

 

امنیت وب سایت چیست؟

به دلیل گسترش ابزارها و خدمات عالی در فضای توسعه وب، داشتن وب سایت از همیشه راحت تر شده است. سیستم های مدیریت محتوا مانند؛ WordPress و یا Joomla و سایر این سیستم ها به صاحبان مشاغل اجازه می دهند تا از طریق ایجاد یک وب سایت، یک حضور آنلاین را تجربه کنند. معماری های بسیار گسترده CMS، افزونه های غنی و ماژول های موثر، باعث کاهش زمان یادگیری توسعه وب قبل از شروع به ایجاد یک وب سایت شده است.

سهولت راه اندازی یک کسب و کار آنلاین یا وب سایت شخصی ایده ای فوق العاده است. با این حال، برخی معایب و عوارض جانبی منفی نیز دارد. ما بسیاری از وب مسترها را می بینیم که نمی دانند چگونه از وب سایت خود مطمئن باشند و امنیت آن را تامین کنند. از این رو امنیت وب سایت جزء کلیدی ترین ارکان مدیریت یک سایت می باشد.

امنیت وب سایت

 

دلیل اهمیت امنیت وب سایت چیست؟

چهار دلیل اصلی وجود دارد که چرا هر وب سایت نیاز به امنیت دارد:

1- ارائه دهندگان میزبان از سروری که وب سایت شما روی آن فعال است محافظت می کند، نه خود وب سایت. شما می توانید وب سایت میزبان را مانند نگهبان یک مجتمع مسکونی تصور کنید که امنیت کل ساختمان را تأمین می کند، اما وظیفه این که هر شخصی درب واحد خود را قفل کند بر عهده خود شخص است.

2- پیش گیری بهتر از درمان است. حفظ و تامین امنیت سایت کم هزینه تر و کم درد سرتر از بازسازی سایت پس از حملات سایبری است. طبق آمار و در کشور آمریکا، حملات سایبری می تواند برای کسب و کارهای کوچک تا 427 دلار درهر دقیقه خرابی و هزینه ایجاد کند. در شرایطی که، هزینه حفظ امنیت سایت به طور متوسط ​​1 تا 2 دلار در روز است.

3- با حفظ امنیت وب سایت خود، شما نه تنها از شهرت خود محافظت می کنید، بلکه بازدید کنندگان و یا مشتریان و مخاطبان خود را حفظ می کنید. مطالعات نشان می دهد که 65 درصد کاربرانی که اطلاعات خود را توسط یک وب سایت در معرض خطر و ناامنی مشاهده کرده اند، دیگر به آن سایت برنخواهند گشت. این تعداد برای یک وب سایت ویران کننده است و عملا چنین وب سایتی از رده خارج می شود.

4- مجرمان سایبری چنان تخصصی دارند که از طریق بدافزارها می توانند وارد سایت شما شده و پنهان بمانند، بنابراین ممکن است وب سایت شما آلوده شده باشد و شما متوجه آن نشوید. برخی از حملات مخرب بدافزار شامل backdoors، نوعی از بدافزار است که به مجرمان سایبری اجازه می دهد تا به سایت بدون اطلاع صاحب آن دسترسی پیدا کنند و رمزنگاری را انجام دهند. این حملات به طور فزاینده ای متداول و رو به افزایش است. هنگامی که مجرمان سایبری مخفیانه وارد وب سایت شما شوند، می توانند به داده های شما، از طریق حملات فیشینگ دسترسی پیدا کنند، بدون اینکه شما حتی متوجه این قضیه شوید.

در ادامه این مقاله  به آموزش امنیت سایت و بررسی روش های رایج بهبود و افزایش امنیت وب سایت خواهیم پرداخت.

امنیت وب سایت

 

امنیت وب سایت و 9 روش بهبود آن

 

1 –  بروز رسانی مداوم و استفاده از فایروال

وب سایت های بی شماری هر روز به دلیل استفاده از نرم افزارهای منسوخ و ناامن به خطر می افتند. بروز رسانی سایت به محض دسترسی به افزونه جدید بسیار مهم است. این بروز رسانی ها ممکن است حاوی پیشرفت های امنیتی باشند. بیشتر حملات به وب سایت به صورت خودکار است. رباتها به طورمداوم به هر سایتی برای خرابکاری سر می زنند و اطلاعات را اسکن می کنند. دیگر بروزرسانی یکبار در ماه یا حتی یک بار در هفته مناسب نیست زیرا ربات ها به احتمال زیاد نقاط آسیب پذیر سایت را قبل از به روز رسانی پیدا می کنند.

به همین دلیل توصیه می کنیم از فایروال وب سایت استفاده کنید، که به محض بروزرسانی، عملاً سوراخ امنیتی را پر خواهد کرد. اگر از وب سایت وردپرسی استفاده می کنید، ما به شما افزونه " WP Updates Notifier " را توصیه می کنیم.

 

2 –  انتخاب رمز عبور مناسب

داشتن یک وب سایت ایمن به وضعیت امنیت وب سایت شما بستگی دارد. آیا تاکنون به این فکر کرده اید که چگونه رمزهای عبورمی توانند امنیت وب سایت شما را تهدید کنند؟

لیست های بسیاری از رمزهای عبور آنلاین وجود دارد. هکرها این ها را با لیست واژه های لغت نامه ترکیب می کنند تا لیست های بزرگتری از کلمات عبور بالقوه را تولید کنند. اگر گذرواژه‌هایی که شما استفاده می‌کنید در یکی از آن لیستها قرار گرفته باشد، سایت شما نیز در معرض خطر است.

چند نکته برای انتخاب یک رمز عبور قوی و مناسب

  • از رمزهای عبور خود مجدداً استفاده نکنید. تک رمز عبور شما باید منحصر به فرد باشد.
  • رمزهای عبور طولانی با بیش از 12 کاراکتر را امتحان کنید. هرچه گذرواژه طولانی تر باشد، امنیت آن نیز بالاتر است.
  • از رمزهای عبور تصادفی استفاده کنید. اگر برنامه هکرها، شامل کلمات یافت شده به صورت آنلاین یا در فرهنگ لغت ها باشد، می توانند میلیون ها کلمه عبور را در عرض چند دقیقه حدس بزنند. اگر در گذرواژه خود از کلمات نامفهوم و تصادفی استفاده کنید. احتمال رمز گشایی آن توسط هکرها تا 30 درصد کاهش می یابد.

انتخاب رمز عبور مناسب

 

3 –  ایجاد پایگاه داده مجزا

ما می دانیم که میزبانی وب سایت های بسیاری بر روی یک سرور واحد می تواند ایده آل به نظر برسد، به خصوص اگر یک برنامه میزبانی وب "نامحدود" داشته باشید. متأسفانه، این یکی از بدترین اقدامات امنیتی است که معمولاً شاهد آن هستیم. میزبانی بسیاری از سایت ها در یک مکان، بستری برای یک حمله بسیار بزرگ سایبری را ایجاد می کند.

اگر میزبان 5 سایت در یک سرور واحد هستید، یک مهاجم ممکن است دارای سه نصب وردپرس، دو نصب جوملا، پنج موضوع و 50 افزونه باشد که می توانند اهداف بالقوه باشند. هنگامی که یک مهاجم در یک سایت حفره مورد نظر را پیدا کرد و وارد آن شد، می تواند به راحتی در سایر سایت ها درهمان سرور نیز پخش شود. این امر نه تنها می تواند باعث هک شدن کلیه سایت های شما شود، بلکه باعث می شود روند پاکسازی بسیار وقت گیرتر و مشکل تر شود.

پس تا حد امکان سعی کنید از هاست های اشتراکی استفاده نکنید یا اگر مجبور به این کار شدید سعی کنید برای حفظ امنیت وب سایت، برای هر سایت یک پایگاه داده مجزا ایجاد کنید.

 

4 – بررسی دقیق دسترسی کاربران

این قانون فقط برای سایت هایی اعمال می شود که دارای چندین مدیر یا ادمین هستند. این مهم است که هر کاربر سطح دسترسی لازم را برای انجام کار خود داشته باشد. به عنوان مثال، اگر شخصی می خواهد یک پست وبلاگ مهمان را برای شما بنویسد، فقط باید بتواند پست جدید ایجاد کند و پست های خود را ویرایش کند زیرا دیگر نیازی به تغییر تنظیمات وب سایت نیست.

دادن سطح دسترسی مشخص به کاربران و تعریف دقیق حیطه اختیارات برای او، خطاهای احتمالی را محدود می کند. همچنین باعث کاهش صدمات احتمالی که کاربران "سرکش" به یک سایت می زنند، خواهد شد.  هنگامی که برای هر کاربر حساب جداگانه دارید، می توانید با مرور گزارش ها و دانستن تمایلات معمول آنها، مانند زمان و بخشی که به طور عادی به وب سایت دسترسی پیدا می کنند، رفتار آنها را کنترل کنید. به این ترتیب، اگر کاربر در ساعتی عجیب یا به یک بخش مشکوک وارد شد، حتما درباره او تحقیق کنید.

نگه داشتن سیاهه های مربوط به حسابرسی برای حفظ هرگونه تغییر مشکوک در وب سایت شما بسیار مهم است. گزارش حسابرسی سندی است که وقایع را در یک وب سایت ثبت می کند، بنابراین می توانید ناهنجاری ها را تشخیص داده و در مورد آن تحقیق کنید. ما می دانیم که انجام برخی از گزارش های حسابرسی به صورت دستی برای برخی از کاربران ممکن است دشوار باشد. اگریک وب سایت وردپرس دارید، می توانید از افزونه Security استفاده کنید.

امنیت سایت

 

5 - تنظیمات پیش فرض CMS را تغییر دهید

برنامه های کاربردی جدید CMS، می تواند از منظر امنیتی برای کاربران و مدیران سایت ها مشکل ساز باشد. با توجه به اینکه رایج ترین حملات علیه وب سایت ها به صورت کاملاً خودکار انجام می شود، بد نیست بدانید که بسیاری از این حملات فقط به تنظیمات پیش فرض کاربران متکی هستند. این بدان معناست که می توانید با تغییر تنظیمات پیش فرض هنگام نصب CMS مورد نظر خود، از تعداد زیادی از حملات جلوگیری کنید. به عنوان مثال، برخی از برنامه های CMS توسط کاربر قابل نوشتن است و به کاربر این امکان را می دهد که افزونه مورد نظر خود را نصب کند. شما می توانید هنگام نصب CMS، این جزئیات پیش فرض را تغییر دهید، تا از بروز بسیاری ازحملات خودکار جلوگیری کنید. این برای حفظ امنیت وب سایت شما نیز بهتر است.

 

6 – نصب افزونه ها و برنامه های معتبر

قابلیت توسعه برنامه های کاربردی CMS چیزی است که معمولاً وب مسترها آن را دوست دارند، اما این قضیه می تواند یکی از بزرگترین نقاط ضعف آن نیز باشد. استفاده از افزونه ها و برنامه ها می تواند در صورتی که از منابع معتبر و باکیفیت انتخاب شده باشند به رشد وب سایت شما کمک کند اما اگر این انتخاب غیر اصولی و اشتباه باشد، امنیت وب سایت شما را نیز به خطر می اندازد.

پس در انتخاب افزونه ها و برنامه های جدید دو نکته زیر را مورد توجه قرار دهید:

استفاده از افزونه ها و برنامه های پر طرفدار

افزونه ای که توسط یک نویسنده ایجاد شده است و دارای تعداد زیادی نصب است، قابل اعتمادتر از یک نسخه با تعداد معدود نصب است که توسط یک توسعه دهنده در دفعه اول ارائه شده است. پس سعی کنید به منظور حفظ امنیت وب سایت خود از افزونه ها و برنامه های پر طرفدار استفاده کنید و کمتر به سراغ موارد کمتر استقبال شده ولو با نام و نشان بروید.

 استفاده از منابع معتبر و قابل اعتماد

افزونه ها، برنامه های افزودنی و مضامین خود را از منابع معتبر و قابل اعتماد بارگیری کنید. مراقب نسخه های رایگان سرقت شده و آلوده به بدافزار باشید. برخی برنامه های افزودنی وجود دارد که تنها هدف آنها آلوده کردن هرچه بیشتر وب سایت شما با کمک بدافزار است.

 

7 - پشتیبان گیری از وب سایت

داشتن نسخه پشتیبان یا BACK UP از وب سایت برای بازیابی اطلاعات وب سایت شما پس از یک حمله و یا آسیب امنیتی، بسیارمهم است. اگرچه پیدا کردن یک راه حل امنیتی برای وب سایت شما باید در اولویت قرار بگیرد اما نباید پشتیبان گیری را فراموش کنید. تهیه یک نسخه پشتیبان  می تواند به بازیابی فایل های آسیب دیده کمک کند.

یک پشتیبان گیری خوب باید به صورت زیر باشد:

1- اگر نسخه پشتیبان تهیه شده شما در سرور وب سایت شما ذخیره می شود، به همان اندازه در برابر حملات آسیب پذیراست. شما باید از پشتیبان گیری خود خارج از سایت نگهداری کنید، زیرا می خواهید داده های ذخیره شده شما در برابر هکرها و در مقابل آسیب های احتمالی سخت افزارها محافظت شود. ذخیره کردن نسخه پشتیبان در سرور وب شما نیز یک خطر مهم امنیتی است. این نسخه های پشتیبان همواره حاوی نسخه های غیرقابل مشاهده CMS و پسوندهای شما هستند و در صورت لو رفتن دسترسی آسان  هکرها به سرور شما را میسر می سازند.

2- نسخه پشتیبان تهیه شده شما باید خودکار باشد. شما هر روز کارهای زیادی انجام می دهید که پشتیبان گیری در هر لحظه از وب سایت شما را غیر ممکن می سازد. پس از راه حلی استفاده کنید که پشتیبان گیری شما را به صورت خودکار و پس از هر تغییر انجام داده واطلاعات را ذخیره کند.

3- پس از اتمام پشتیبان گیری آن را تست کنید تا مطمئن شوید که  واقعا کار می کند یا خیر. با این کارمی توانید قبل از اینکه هک رخ دهد، پرونده ها را پشتیبان گیری نموده و در صورت آسیب احتمالی، نسخه پیشتیبان گیری شده را بازیابی کنید.

نسخه پشتیبان وبسایت

 

8 - پرونده های پیکربندی سرور

غالباً در فهرست دایرکتوری وب، فایلهای پیکربندی سرور بسیار قدرتمند هستند. آنها به شما این امکان را می دهند که قوانین سرور را اجرا کنید، فایل های پیکربندی از جمله بخش هایی هستند که امنیت وب سایت شما را بهبود می بخشند. اگر مطمئن نیستید از کدام وب سرور استفاده می کنید، وب سایت خود را از طریق Sitecheck اجرا کنید و روی گزینه جزئیات وب سایت کلیک کنید تا نام سرور مورد استفاده خود را مشاهده کنید.

در اینجا دو نکته مهم پس از مشخص شدن نوع سرور شما وجود دارد:

1- جلوگیری از مرور دایرکتوری

این کار باعث می شود کاربران مخرب از مشاهده محتویات هر فهرست در وب سایت صرف نظر کنند. محدود کردن اطلاعات در دسترس مهاجمان همیشه یک احتیاط امنیتی مفید است.

 

2- محافظت از پرونده های حساس

می توانید قوانینی را برای محافظت از پرونده ها و پوشه های خاص تنظیم کنید. پرونده های پیکربندی CMS یکی از حساس ترین پرونده هایی است که در سرور وب ذخیره می شود زیرا شامل جزئیات ورود به بانک اطلاعات است. سایر مکان ها، مانند مناطق در دسترس مدیر، می توانند قفل شوند. همچنین می توانید اجرای PHP را در دایرکتوری هایی که دارای تصاویر هستند و یا اجازه بارگذاری را محدود کنید.

 

9 - SSL را نصب کنید

SSL مخفف Secure Sockets Layer است.این فناوری امنیتی استاندارد برای ایجاد پیوند رمزگذاری شده بین سرور وب و مرورگر است. بگذارید واضح تر بگوییم: SSL هیچ کاری برای محافظت از سایت شما در برابر حملات مخرب انجام نمی دهد و مانع از توزیع نرم افزارهای مخرب نمی شود.

SSL در واقع ارتباطات بین نقطه A و B را رمزگذاری می کند دو نقطه بین سرور وب سایت و مرورگر بازدید کننده. این رمزگذاری به یک دلیل خاص مهم است. این رمز گذاری، مانع از آن می شود که هر کسی بتواند از فضای بین A وB با حمله ای تحت عنوان حمله مرد میانی به وب سایت شما حمله کند. SSL روشی عالی برای محافظت از رمزهای عبور و اطلاعات کارت اعتباری و همچنین سایر داده های حساس می باشد.

SSL برای همه وب سایتها بسیار مهم است. الزام استفاده از فرمت HTTPS برای وب سایت های تجارت الکترونیکی و برای هر وب سایتی که درخواست ارسال فرم را با داده های کاربر یا اطلاعات شخصی قابل شناسایی بپذیرید اجتناب ناپذیر است. گواهینامه SSL از اطلاعات بازدید کنندگان شما در هنگام حمل و نقل محافظت می کند. اگر به فکر نصب SSL در سایت خود هستید، پس همین حالا اقدام کنید.

نصب SSL

 

نتیجه گیری

اگر این مراحل نسبتاً ساده را اجرا کنید، امنیت وب سایت خود را افزایش خواهید داد. در حالی که این مراحل به تنهایی تضمین نمی کند که سایت شما هرگز هک نشود، اما پیروی از آنها اکثریت قریب به اتفاق حملات خودکار را متوقف می کند و وضعیت کلی ریسک شما را کاهش می دهد. با آگاهی از این موضوعات و درک آنها، بینشی ارزشمند در مورد چگونگی عملکرد زیربنایی برای حفظ امنیت وب سایت خود را فرا میگیرید. همچنین این آموزش به شما کمک می کند تا یک مدیر وب سایت بهتر باشید.

  • مستر ادز
  • ۰
  • ۰

انتخاب کلمات کلیدی صحیح در گوگل ادوردز بعد از مرحله ایجاد  کمپین جستجو است. در این مرحله تنظیم گروه‌های تبلیغاتی، کلمات کلیدی و شروع تبلیغات در گوگل باید انجام شود. در واقع یک کمپین مجموعه‌ای از گروه‌های تبلیغاتی است، اما منظور از یک گروه تبلیغاتی، مجموعه‌ای از کلمات کلیدی و تبلیغات آنهاست.

برای مثال یک گل فروشی را در نظر بگیرید، می‌توانید کمپینی برای گلها بسازید و یک گروه تبلیغاتی برای هر نوع گل ایجاد کنید. در این مقاله نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب در گوگل ادوردز را به شما یاد خواهیم داد، اما قبل از اینکه شروع کنیم، بیاید به اینکه کلمات کلیدی چه هستند و چگونه با جستجوی مردم کار می‌کنند بپردازیم.

کلمه کلیدی صحیح در گوگل ادز

 

چه کلمات کلیدی در گوگل ادوردز صحیح است؟

تصور کنید شخصی یک عبارت را در گوگل جستجو می‌کند و سپس نتایج جستجو به وی نشان داده می‌شود. کلمات کلیدی به شما این فرصت را می‌دهند که تبلیغات خود را به عنوان بخشی از این نتایج به کاربر نشان دهید. شما باید به کلماتی فکر کنید که تبلیغات  شما را نشان می دهند.

نکته اصلی انتخاب کلمات کلیدی متناسب در اکانت گوگل ادز با جستجوهای مربوط به شغل و کسب و کار شماست.

بنابراین اگر جستجوی شخصی با برخی از گل‌های ویژه‌ای که می فروشید مطابقت دارد، تبلیغ شما می‌تواند نشان داده شود. آسان‌ترین راه برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما، ابزار keyword Planner در Google Ads است.

شما پس از ایجاد کمپین شما وارد صفحه جدیدی می شوید. در این صفحه شما میتوانید نگاهی به بخش ایده های کلمات کلیدی بیندازید. هم چنین می توانید با کلیک بر روی نماد ابزار در گوشه بالا سمت راست، Keyword Planner را در Google Ads پیدا کنید.

 

مراحل انتخاب کلمه کلیدی در گوگل ادز

انتخاب کلمات کلیدی را در keyword planner با کمی توضیح درباره کسب وکارتان شروع کنید. همه موارد مهم مثل آدرس وبسایت و اینکه در تهران گل فروشی دارید. اکنون ادامه بدید و آدرس وبسایت خودتان را به عنوان صفحه فرود وارد کنید. می توانید برخی از کلمات کلیدی را در همین حال ببینید و اضافه کنید، حتی میتوانید جدولی از کلمات کلیدی پیشنهاد مربوط به کسب و کار خودتان را مشاهده کنید.

فقط با کلیک بر روی علامت + در سمت چپ ایده‌های کلمه کلیدی، پیشنهادات کلمه کلیدی را اضافه کنید. فقط این نکته را حتماً به یاد داشته باشید کلمات کلیدی مرتبط را در گروه تبلیغاتی خود نگه دارید.

در آخر تمام کاری که شما باید انجام دهید، این است که گروه تبلیغاتی خود را نامگذاری کنید. سپس روی ذخیره این پیشنهادات در حساب خود کلیک کنید.

تمام! شما کلمات کلیدی‌ای را اضافه کرده‌اید که افراد می توانند از آنها برای جستجوی موارد و خدماتی که ارائه می دهید استفاده کنند. هم‌چنین شما یاد گرفتید که چگونه کمپین‌ها، گروه های تبلیغاتی و کلمات کلیدی همه با هم کار میکنند، که خود به تنهایی بسیار ارزشمند است.

به یاد داشته باشید: یک کمپین مجموعه ای از گروه‌های تبلیغاتی است و یک گروه تبلیغاتی مجموعه ای کلمات کلیدی و تبلیغات است.

  • مستر ادز
  • ۰
  • ۰

تبلیغات در شبکه های اجتماعی، یا هدف قرار دادن رسانه های اجتماعی، فرآیندی است که به منظورتوصیف اشکال تبلیغات آنلاین که بر خدمات شبکه های اجتماعی متمرکز است، استفاده می شود. یکی از مهمترین مزیت های این نوع تبلیغات این است که تبلیغ کنندگان می توانند از اطلاعات جمعیتی کاربران استفاده کرده و تبلیغات خود را به طور مناسب هدف گذاری کنند. با هدف قرار دادن رسانه های اجتماعی، تبلیغات بر اساس اطلاعاتی که از پروفایل گروه هدف جمع آوری می شوند، برای کاربران آماده می گردد.

اگر شما یک وب سایت اینترنتی دارید تبلیغات در شبکه های اجتماعی و اشتراک گذاری محتوای سایت شما در این شبکه ها باعث بهبود سئوی داخلی سایت و سئوی خارجی سایت شما خواهد شد و یکی از تکنیک های سئو کلاه سفید نیز به شمار می رود.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی عبارتی است که این روزها برای صاحبان مشاغل و کسب کارها از اهمیت ویژه ای برخوردارمی باشد. در این مقاله نحوه تبلیغات هدفمند در شبکه های اجتماعی و اصول بازاریابی در شبکه های اجتماعی را به شما آموزش خواهیم داد و انواع و مزایای تبلیغات در شبکه های اجتماعی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

 

انواع تبلیغات در شبکه های اجتماعی

در این مقاله به بررسی تبلیغات در چهار شبکه اجتماعی رایج و پربازدید مثل فیسبوک و توئیتر که دو شبکه اجتماعی محبوب در جهان هستند خواهیم پرداخت. در ادامه به بررسی نحوه تبلیغات در اینستاگرام و تلگرام به عنوان دو شبکه اجتماعی محبوب در ایران می پردازیم.

 

تبلیغات در فیسبوک

تبلیغات فیسبوک در حال حاضر در انواع مختلفی ارائه می شود. شما می توانید پست های تبلیغی خود را در صفحه خود، تبلیغ کنید و مخاطبان شما آنها را بازدید کنند. با وجود تمرکز فیسبوک روی تبلیغات بومی، هنوز هم می توانید با تبلیغات فیسبوکی کاربران را به وب سایت خود هدایت کنید. تبلیغات فیس بوک با توجه به اطلاعات کاربران از جمله موقعیت مکانی، جمعیتی و اطلاعات پروفایل آنها که در اختیار شما قرار می گیرد، بسیار هدفمند و مفید خواهد بود.

چه کسانی باید در فیسبوک تبلیغ کنند؟

بسیاری از مشاغل در تبلیغات فیسبوکی شکست می خورند، زیرا گزینه مناسبی برای این نوع تبلیغات نیستند. شما همیشه باید کانال های جدید بازاریابی را آزمایش کنید، به خصوص قبل از اینکه تقاضا، باعث افزایش قیمت ها بشود. برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی مناسب، مدل کسب و کار خود  را حتما در نظربگیرید. تبلیغات فیسبوک بیشتر شبیه تبلیغات نمایشی است تا تبلیغات جستجو. گزینه های هدف گذاری تبلیغات در فیسبوک بی نظیر است.

 در فیس بوک، می توانید کاربران را با دسترسی به مشخصات زیر هدف قرار دهید:

  • محل سکونت
  • سن
  • جنسیت
  • علایق
  • ارتباطات
  • زبان ها
  • تحصیلات
  • محل کار

بسته به مخاطب هدف شما ، هر گزینه می تواند مفید باشد. بیشتر بازاریابان باید روی محل سکونت، سن ، جنسیت و علایق تمرکز کنند.

تبلیغات در فیسبوک

 

تبلیغات در توئیتر

یکی از مهمترین انواع تبلیغات در شبکه های اجتماعی، تبلیغات در توئیتر است. توئیت های تبلیغاتی اجازه می دهد توئیت های شما در جریانهای توئیتر یا نتایج جستجوی توئیتر برای کاربران خاص ظاهر شوند. به طور کلی تبلیغات در توئیتر یک کمپین جامع تر است که با استفاده از چندین گروه از توئیت ها برای دستیابی به یک هدف واحد برای برند یا کسب و کار شما انجام می گیرد. تبلیغات توئیتر می تواند نام کاربری شما را در مکان های دیگری غیر از اخبار کاربر در سمت راست صفحه اصلی توئیتر خود نمایش دهد.

اگر فقط به دنبال به دست آوردن تعداد بیشتری بازدید برای یک صفحه وب هستید، توئیت های تبلیغاتی تنها چیزی است که شما به آن نیاز دارید. اما اگر به دنبال افزایش مخاطبان یا به دست آوردن مخاطبان جدید هستید، تبلیغات توئیتر برای شما مفید تر است.

تبلیغات در توئیتر

 

تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات در اینستاگرام روشی است برای ارسال محتوای هدفمند در بستر اینستاگرام  تا مخاطبان بیشتر و هدفمند تری داشته باشید. دلایل بسیاری وجود دارد که یک کسب و کار یا یک شخص ممکن است تصمیم به تبلیغات اینستاگرامی بکند. از آنجا که اینستاگرام یک پلت فرم بصری است، تبلیغات متنی به تنهایی معنا ندارد. اما برای رسیدن به فیدبک دلخواه خود با تبلیغات اینستاگرامی، به یک تصویریا مجموعه تصاویر یا فیلم که می تواند همراه با متن باشد نیاز دارید.

در مارس 2017، بیش از 120 میلیون کاربر اینستاگرام از یک وب سایت بازدید کردند. براساس آمار اینستاگرام، 60٪ از مردم برای اولین بار محصولات جدیدی را روی این پلتفرم مشاهده می کنند و 75٪ از مردم پس از الهام گرفتن از یک پست اینستاگرامی ها اقدام به خرید آن محصول کرده اند.

آیا تبلیغات در اینستاگرام برای کسب و کار شما مناسب است؟

بیشترین درصد کاربران اینستاگرام در محدوده سنی 18-29 سال (55%) قرار دارند، سپس بین 30-49 سال سن ( 28%) و فقط 11% از کاربران اینستاگرام بین 50 تا 64 سال سن دارند و فقط 4% آن افراد بالای 65 سال هستند. طبق گفته Hootsuite، اکثر کاربران اینستاگرام در مناطق شهری زندگی می کنند، در حالی که 60% کاربران اینستاگرام را زنان و دختران تشکیل می دهند. با ادامه این روند بیشتر بزرگسالان بالای 35 سال احتمالاً در آینده نزدیک بیشتر درصد کاربران اینستاگرام را تشکیل می دهند. پس با توجه به آمارهای بالا شما می توانید با علم به اینکه مخاطب هدف شما در چه رده سنی قرار دارد و جنسیت آن چیست، تبلیغات هدفمندتری را در بستر اینستاگرام ارائه دهید.

 

تبلیغات در اینستاگرام

 

تبلیغات در تلگرام

خبرگزاری رسمی ایسنا در ایران تخمین زده که حداقل 20 میلیون ایرانی کاربر تلگرام هستند، به این معنی که ایرانیان 20٪ از کاربران تلگرام در سراسر جهان را شامل می شوند. بزرگترین مزیت کاربران ایرانی این است که پیام رسان اکثر آنها از نوع ابری است،  به این معنی که فضای ذخیره سازی گرانبهایی در دستگاه های کاربران استفاده نمی شود و این بدان معنی است که پیام رسانی می تواند خیلی سریعتر اتفاق بیفتد.

تبلیغات در تلگرام یکی از مهمترین انواع تبلیغات در شبکه های اجتماعی، در کشور ما می باشد. تبلیغات تلگرامی به گونه های مختلفی می تواند انجام شود که رایج ترین آنها، ایجاد پست های تبلیغاتی در کانال های پرکاربر و شلوغ تلگرامی است و یا ایجاد و انتشار پست های تبلیغاتی در گروه های تلگرامی که بعضا حجم زیادی از کاربران را در خود جای داده اند.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

 

مزایای تبلیغات در شبکه های اجتماعی

1- بهبود شناخت برند

نشان داده شده است که تبلیغات در شبکه های اجتماعی باعث افزایش شناخت برند می شود. ارسال منظم تبلیغات در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی به شرکت ها این امکان را می دهد تا  با مشتری تعامل کامل داشته باشند. این تعامل مداوم، تصویری از اعتبار و اشتیاق را برای گوش دادن به آنچه مشتریان برای گفتن دارند ایجاد می کند. هنگامی که مشتریان با برند شما آشنا شوند، به احتمال زیاد شما را به دوستان و خانواده خود توصیه می کنند، بنابراین برند شما بیش از پیش شناخته می شود.

 

2- افزایش وفاداری کاربران به شما

برای اینکه هر کسب و کاری بتواند پیشرفت کند، به یک سری مشتری وفادار نیاز دارد. جذب مشتریان جدید برای شما خوشحال کننده است، اما بدون مشتریان دائمی و وفادار، کار شما آن طور که باید پیش نمیرود. تبلیغات در شبکه های اجتماعی بستر خدمات باز را ایجاد می کند که در آن مشتریان می توانند نظرات و احساسات خود را درباره خدمات و محصولات ارائه شده بیان کنند. با گوش دادن به نظرات مشتریان و پاسخ دهی به آنها، سطح رضایت مشتری به صورت تصاعدی بالا می رود و در کنار آن، وفاداری مشتریان به  شما افزایش می یابد.

مزایای تبلیغات در شبکه های اجتماعی

 

3- کاهش هزینه های بازاریابی

در مقایسه با بازاریابی متعارف، بازاریابی در شبه های اجتماعی به منابع پولی زیادی احتیاج ندارد. با داشتن اینترنت و رایانه، یک شرکت می تواند هزینه های بازاریابی خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. اما با پیشرفت چشم انداز مشاغل، روش های سنتی بازاریابی به نفع روش های مجازی کم کم از بین می روند. بنابراین استفاده از رسانه های اجتماعی برای بازاریابی محصولات و خدمات روشی کارآمد برای کاهش هزینه های عملیاتی شرکت ها است.

 

4- رتبه بندی بهتر در موتورهای جستجو

در حالی که داشتن یک صفحه در شبکه های اجتماعی مستقیما رتبه بندی جستجو را بهبود نمی بخشد، اما این صفحه ترافیک بیشتری را روانه سایت شما می کند. افراد بیشتری برای یافتن محصولات یا خدمات به صورت آنلاین از گوگل، Bing یا سایر موتورهای جستجو استفاده می کنند. اگر کسب و کار شما دارای فهرست رسانه های اجتماعی باشد، شانس آن وجود دارد، در بین نتایج جستجوی یک محصول یا خدمات مرتبط ظاهر شوید این قضیه منجر به دید گسترده تری می شود و باعث افزایش بازدید وبه تبع آن ارتقاء رتبه سایت شما می شود.

رتبه بندی بهتر در موتورهای جستجو

 

5- هدف گذاری بهتر

رسانه های اجتماعی با فراهم کردن سطح انبوهی از اطلاعات و دیتابیس ها در مورد کاربران مختلف، به شما در هدف گذاری بهتر برای انتخاب مخاطبان اصلی خود می کنند.  زمانی که شما بازار هدف خود را بشناسید، نیاز به صرف هزینه کمتر برای تبلیغات دارید، ضمن اینکه بازده تبلیغات شما افزایش می یابد و درآمد شما نیز دو چندان می شود. هرچه هدفمندتر در رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید، مخاطبان خود را بهتر درک می کنید و بهتر می توانید شاخص های کلیدی عملکرد خود را بهبود ببخشید.

 

 

  • مستر ادز
  • ۰
  • ۰

نوشتن متن تبلیغاتی جذاب بعد از این است که  آموخته باشید از keyword planner چگونه کلمات کلیدی انتخاب کنید و همینطور چگونه کمپین ها، گروه های تبلیغاتی و کلمات کلیدی باهم کار می کنند. یادتان باشد که یک کمپین مجموعه ای از گروه های تبلیغاتی است و یک گروه تبلیغاتی مجموعه ای از کلمات کلیدی و تبلیغات در اکانت گوگل ادوردز است.

 

چگونه یک متن تبلیغاتی عالی بنویسیم؟

چگونه متن تبلیغاتی بنویسیم

برای شروع نمایش تبلیغات برای کمپین خود، باید تبلیغاتی بنویسید که با کلمات کلیدی انتخاب شده، مرتبط باشد. در این مقاله به چند نکته برتر در مورد ایجاد متن تبلیغاتی عالی خواهیم پرداخت.

اگر هنوز کمپین خود را نساخته اید بهتر است همین الآن شروع کنید. ساخت کمپین در گوگل ادوردز

اما قبل از شروع کار بیایید بررسی کنیم که تبلیغات چیست و چگونگی کار با نمایش داده ها و کلمات کلیدی را یاد بگیریم.

اگر شخصی از گوگل سوالی بپرسد، نتایج جستجو پاسخ آن سوال خواهد بود، سپس کلمات کلیدی متن تبلیغ شما در میان این پاسخ ها نمایش داده خواهد شد. در واقع هنگامی که جستجوی کاربر با یک کلمه کلیدی در گروه تبلیغات شما مطابقت دارد، کلمات کلیدی تبلیغ شما را نمایش می دهند. بنابراین هنگام نوشتن تبلیغات به یاد داشته باشید که آنها را با کلمات کلیدی که با آنها گروه بندی شده اند مرتبط نگه دارید.

به عنوان مثال بیاید بگوییم که حساب شما دارای یک گروه تبلیغاتی به نام «کیت دسته گل» است.

در آن گروه تبلیغاتی ممکن است کلید واژه «مجموعه کیت دسته ای» را داشته باشید. اگر این کار را انجام دادید، اطمینان حاصل کنید که در تبلیغات شما «مجموعه کیت دسته‌ای» نیز ذکر شده است.

 

مراحل نوشتن متن تبلیغاتی

بهتر است حداقل در هر گروه تبلیغی سه تبلیغ بنویسید. پیام های مختلف با افراد مختلف کار می کنند. هرچه تبلیغات بیشتری ارائه دهید، احتمال دارد پیام و نتیجه بهتری را به مخاطب نمایش دهید. حالا بیایید با هم تبلیغ بنویسیم.

 

مرحله اول: یک URL نهایی ارائه دهید.

URL نهایی صفحه واقعی است که شخصی بعد از کلیک بر روی تبلیغ شما به آنجا می رود. این صفحه وب باید با کلمات کلیدی گروه تبلیغاتی شما مرتبط باشد. مانند یک صفحه در سایت شما با تمام مجموعه کیت هایی که ارائه می دهید.

 

مرحله دوم: عنوان اول را بنویسید.

قسمت عنوان اول، اولین چیزی است که افراد در تبلیغ شما می بینند، برای همین روی نوشتن بهترین عنوان ممکن تمرکز کنید. زیرا این قسمت پتانسیل این را دارد تا تفاوت زیادی در عملکرد شما ایجاد کنید. سپس این موضوع را با موضوع و کلمات کلیدی گروه تبلیغ مرتبط کنید.

 

مرحله سوم: عنوان دوم را بنویسید.

تیتر دوم با یک خط تیره از عنوان اول در آگهی جدا می شود. بهترین راه برای نشان دادن ارزش به کسی فکر کردن در مورد مزایا و نیازهای اوست. می توانید مزایایی مانند «حمل و نقل رایگان» یا قابلیت اطمینان وبسایت خود را با «سایت رسمی» برجسته کنید.

متن تبلیغاتی جذاب

 

مرحله چهارم: مسیرهای نمایش را فراهم کنید.

URL نمایش تبلیغات شما آدرس صفحه وبی است که در آگهی شما ظاهر می شود. این گزینه ای برای ارتباط بیشتر آگهی شما با جستجوی کاربر است به گونه ای که یک مجموعه کاملاً فراموش نشدنی باشد. از اعداد و کاراکترها در مسیر سایت استفاده کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد کاربران بدست آورید، همان جایی که آنها کلیک می کنند.

 

مرحله پنجم: توضیحی بنویسید.

از قسمت توضیحات استفاده کنید تا در مورد کسب و کار خودتان به مخاطب بیشتر بگویید، چرا آنها باید از کسب و کار شما استفاده کنند؟

سعی کنید با یک پیام واضح در اینجا کاربر را نگه دارید. اگر بیش از یک حرف برای گفتن دارید، همیشه می توانید یک تبلیغ دیگر ایجاد کنید یا آن پیام را برای یک افزودنی تبلیغ ذخیره کنید، که در مقالات بعدی درباره آن صحبت خواهیم کرد.

به یاد داشته باشید، آنچه را که در تبلیغ خود می گویید ساده نگه دارید.

پس از داشتن کلمات کلیدی و متن تبلیغ، تبلیغات شما می تواند در گوگل نمایش داده شود، اما هنوز این تنها بخشی از سفر در گوگل ادورز است. پس از نمایش تبلیغات باید اطلاعات خود را بررسی کنید تا ببینید تبلیغات شما در رسیدن به اهداف چگونه بوده است و چگونه می توانید بهتر انجامش دهید.

  • مستر ادز
  • ۰
  • ۰

نرخ تبدیل در گوگل ادوردز یعنی بعد از اینکه چندین متن عالی تبلیغاتی نوشتید، آنها را به فروش و یا هدفی که دارید تبدیل کنید.حال تصور کنید که هدف شما از کمپین های جستجو فروش صد کیت دسته‌ای است. برای رسیدن به هدف خود، باید نحوه انجام کارتان را پیگیری کنید و بدانید کدام کلمات کلیدی یا تبلیغات بیشترین فروش گل را داشته اند.

اهداف خودتان را دنبال کنید

شما می توانید این کار را با چیزی به نام ردیابی تبدیل انجام دهید. به یاد داشته باشید، تبدیل عملی است که می خواهید کاربر انجام دهد. این میتوانید یک فروش در وبسایت، تماس تلفنی، دانلود برنامه یا حتی ثبت نام کاربر جدید باشد.

پیگیری تبدیل در گوگل ادوردز کمک می کند تا کلیک های ارزشمندی را برای شما پیدا کند تا بتوانید از بودجه تبلیغاتی خود نهایت استفاده را ببرید. نکته اصلی در اینجا شروع کار با یک هدف مشخص است.

مراحل تنظیم پیگیری نرخ تبدیل در گوگل ادوردز

بنابراین بیایید ردیابی تبدیل در گوگل ادوردز را باهم تنظیم کنیم. با کلیک برروی نماد ابزار شروع می کنیم. در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید و Conversions را انتخاب کنید. سپس برروی دکمه + در صفحه تبدیل کلیک کنید.

از شما خواسته می شود نوع تبدیل مورد نظرتان را برای ردیابی انتخاب کنید. شما در وبسایت خود گل می فروشید، بنابراین می توانیم با تبدیل وبسایت شروع کنیم. این اساسی ترین منبع برای ردیابی فروش در کسب و کار موفق است.

در اینجا دو مرحله وجود دارد، ابتدا یک عمل تبدیل در گوگل ادوردز ایجاد می کنید. تبدیل خود را نامگذاری کنید، آن را طبقه بندی کرده و یک مقدار را انتخاب کنید. سپس بر روی «ایجاد و ادامه» کلیک کنید. اما هنوز کار شما تمام نشده است، شما باید tag Global Site و یک Event snippet را در وبسایت خود اضافه کنید. در این حالت وقتی شخصی وارد صفحه شما می‌شود، تبلیغات گوگل مطلع می شود.

 

نرخ تبدیل کاربران

بطور مثال قصد دارید خریدها را دنبال کنید. شما باید Event snippet را در صفحه ای که کاربر پس از خرید در آن وارد می شود، اضافه کنید. در بیشتر این موارد این صفحه قدردانی از خرید است. نگران نباشید این ساده‌تر از چیزی است که به نظر می رسد.

اکنون اگر از گوگل آنالیتیکس استفاده می کنید و اهداف یا معاملات خود را در حساب گوگل آنالیتیکس خود تنظیم کرده اید، می توانید تبدیل ها را از آنجا وارد کنید.

شما قادر هستید با کلیک کردن بر روی گزینه واردات تبدیل از گزینه سیستم دیگر، گوگل آنالیتیکس و گوگل ادوردز را پیوند دهید.

به یاد داشته باشید گوگل آنالیتیکس، کارهایی را انجام می دهد که کاربران پس از بازدید از سایت شما انجام می دهند. بنابراین شما قادر به درک بیشتری از بازدیدکنندگان وبسایت خود هستید، حتی اگر نرخ تبدیلی برای فروش نداشته باشند.

تبریک می‌گویم! شما ردیابی تبدیل را تنظیم کرده اید و اکنون آماده هستید تا کمپین خود را راه اندازی کنید و برخی از تبلیغات را شروع کنید برای فروش صد دسته، آن هم به سادگی!

  • مستر ادز
  • ۰
  • ۰

بهینه سازی تصاویر، یکی از مهمترین ارکان سئو داخلی سایت می باشد که نقش به سزایی در افزایش ترافیک سایت نیز دارد. درصورت استفاده صحیح و دقیق از تصاویر در مطالب و مقالات خود، به خوانندگان کمک می کنید تا مقاله شما را بهتر درک کنند. یک جمله قدیمی و رایج وجود دارد که می گوید: "یک تصویر خوب ارزش هزار کلمه را دارد" البته این جمله احتمالا در مورد گوگل صدق نمی کند، اما مطمئناً صحیح است، چرا که گاهی دیدن یک تصویر جذاب و مرتبط برای مخاطب بسیار با ارزش تر و جذاب تر از خواندن 1000 کلمه متن کسل کننده است.

بهینه سازی تصاویر

 

اهمیت بهینه سازی تصاویر در سئو سایت

این یک توصیه ساده است، شما باید تصاویر را به هر مقاله ای که می نویسید به صورت آنلاین اضافه کنید تا محتوای شما جذاب ترشود. علاوه براین، از آنجایی که جستجوی بصری اهمیت فزاینده ای دارد، همان طور که گوگل اذعان داشته است، می تواند به خوبی ترافیک سایت شما را افزایش دهد. اگر محتوای تصویری دارید، منطقی است که سئو تصویر را کمی ارجح تر در چک لیست سئو خود قرار دهید. شما می توانید فیلترهای جدید، داده های متا و حتی اسناد را پیدا کنید. فیلترهای جدید نشان می دهد که گوگل به طور فزاینده می داند چه محتوایی در یک تصویر نهفته است و چگونه آن تصویر در متن شما جای می گیرد. برای کمک به شما در اطمینان از بهینه سازی تصاویر، درادامه چند نکته اساسی به منظور بهینه سازی هرچه بهتر و دقیق تر تصاویر به شما آموزش خواهیم داد.

 

روش های بهینه سازی تصاویر

1- از تصاویر منحصر به فرد استفاده کنید که به محتوا مربوط باشند

کاربران به احتمال زیاد قبل از شروع به خواندن پست شما نسبت به تصاویر شما واکنش نشان می دهند. این طبیعت انسانی است که توجه ما به سمت تصاویر معطوف می شود. تصویری جذاب که به روشی جدید با موضوع شما در ارتباط باشد، می تواند کاربران را به اشتراک گذاری مطالب شما تشویق کند و مطمئناً تصوری ماندگار از خود به جا خواهد گذاشت. پس وقت بگذارید تا تصاویری را نشان دهید که موضوع مقاله شما را با طنز، درام یا تم عاشقانه نشان می دهد تا مخاطبان خود را در یک سطح احساسی قرار دهید و آنها را بیشتر از یک فیلم خوب، درگیرمحصول یا خدمات جدید خود کنید.

 

اهمیت انتخاب تصویر مرتبط

همیشه بهتر است از عکسهای اصلی و از عکس هایی که خودتان گرفته اید، استفاده کنید. صفحه وب شما به تصاویر واقعی شما احتیاج دارد. مقاله شما به تصویری متناسب با موضوع خود نیاز دارد. اگر فقط برای بدست آوردن گلوله سبز در تجزیه و تحلیل محتوای افزونه سئو، عکسی تصادفی و غیر مرتبط را انتخاب می کنید، اشتباه بزرگی را مرتکب می شوید. تصویر باید موضوع پست را منعکس کند یا اهداف مقاله را در متن ارائه دهد. سعی کنید تصویر را در نزدیکی متن یا پاراگراف مربوطه قرار دهید.

اگر یک تصویر اصلی یا تصویری دارید که می خواهید آن را رتبه بندی کنید، سعی کنید آن را در بالای صفحه نگه دارید. انتخاب تصویر مناسب اولین اصل در بهینه سازی تصاویر به منظور ارتقاء سئو سایت می باشد. انتخاب تصویری مرتبط با متن و کلمه کلیدی مورد نظر شما، سبب بهینه سازی بهتر و رتبه بندی بالاتر وب سایت شما می شود.

 

2- از بالاترین کیفیت ممکن قالب خود استفاده کنید

موتورهای جستجو، تصاویر با وضوح بالا و محتوای با کیفیت بالا را ترجیح می دهند. صفحات وب با تصاویری که وضوح ضعیف دارند یا به طور نادرست قالب بندی شده اند، می توانند توسط مخاطبان و کاربران تحریف شوند. پس با استفاده از تصاویر کم کیفیت محتوای خود را نابود نکنید!

در اینجا چند نکته  مهم در رابطه با انتخاب فرمت تصاویر وجود دارد:

  • برای اکثرکسب و کارها و تجارت های الکترونیکی، فرمت JPEG، بهترین فرمت برای تصاویرشما خواهد بود. تصاویر این فرمت بهترین کیفیت و کمترین اندازه را ارائه می دهند.
  • هرگز از فرمت GIF برای ارائه تصاویر و یا محصولات استفاده نکنید. چرا که اندازه این فایل ها بسیاربزرگ خواهد بود و روش مناسبی برای کاهش اندازه آن وجود ندارد. در صورت لزوم فقط برای تصاویر کوچک و تصاویر تزئینی از فرمت GIF استفاده کنید.
  • عکس هایی با فرمت PNG می توانند جایگزین خوبی برای JPEG و GIFS باشند. اگر فقط قادر به دریافت عکس های محصول با فرمت PNG هستید، سعی کنید از PNG-8 از طریق PNG-24 استفاده کنید. PNG ها به دلیل اندازه فایل بسیار کوچک در تصاویر تزئینی ساده، مورد استفاده قرار می گیرند.

بهینه کردن تصویر

 

3- اندازه فایل تصاویر خود را کاهش دهید

گوگل اهمیت زیادی به صفحات ریسپانسیو( صفحات قابل نمایش در اندازه دستگاه های متفاوت مثل موبایل) سایت شما می دهد. این بدان معناست که باید تصاویر خود را برای تلفن همراه بهینه کنید. شما با کوچک کردن فایل های بزرگ تصاویر، می توانید سرعت بار گذاری صفحات را افزایش دهید، که این امر برای مشاهده تصاویر در تلفن همراه امری مهم است. از یک تصویر با وضوح بالاتر و اندازه کوچکتر برای نمایش محصول خود استفاده کنید و گزینه ای برای بازدیدکنندگان به منظور نمایش تصویر واقعی و تصویر بزرگ شده ارائه دهید. صرف نظر از اینکه از چه ابزاری استفاده می کنید، بهینه سازی تصاویر خود مهم است زیرا این امر هم از تجربه کاربران و هم از نظر سئو به نفع سایت شما خواهد بود.

ابزارهای بسیار خوبی برای بهینه سازی اندازه تصاویر وجود دارد:

ابزارهای بهینه سازی تصویر

 

4- تصاویر را سازماندهی کرده و به تجربه کاربر اهمیت دهید

نحوه سازماندهی تصاویر شما به همان اندازه اهمیت دارد که انتخاب تصویر مناسب مهم است. تصاویر خود را به شکلی سازماندهی کنید که در حین مطالعه متن، برای کاربر معنا پیدا کند. به عنوان مثال، اگر شما با استفاده از یک سری تصاویر در حال نمایش یک آپارتمان برای اجاره هستید، آنها را به ترتیب منطقی که با استفاده از آن یک چشم انداز از طریق خانه نشان می دهد، فهرست کنید.

همچنین، بیننده باید اطمینان حاصل کنید که هیچ شکافی در تصاویر شما وجود ندارد. به عنوان مثال، ارائه تصاویر از زوایای جالب خودرو شما برای فروش می تواند خوب باشد. اما غفلت از جزئیات مهم مانند فضای داخلی، موتور، چراغ ها و غیره باعث می شود تا ترافیک سایت شما از بین برود. تصاویر می توانند به گونه ای که متن نمی تواند، با مخاطب ارتباط برقرار کنند، و شما می خواهید بازدید کنندگان شما یک تصویر کامل داشته باشند.

با این حال، همیشه باید اثربخشی تعداد تصاویر مورد استفاده در هر صفحه را آزمایش کنید. این می تواند یک عمل متعادل کننده باشد. زیرا کاهش تعداد تصاویر باعث بهبود زمان بارگذاری سایت می شود و می تواند نرخ کلیک را افزایش دهد. اما در عین حال، ارائه تصاویر بیشتر (مانند زوایای مختلف یک محصول) می تواند تجربه کاربر را بهبود بخشد و منجر به تبدیل های بیشتر شود. برای پیدا کردن تعادل مناسب برای مخاطبان خود، همیشه باید چندین گزینه را آزمایش کنید.

 

5- همراه تصویر خود یک شرح مختصر بگنجانید

انتخاب عنوان یا زیر نویس برای تصاویر، یکی از مهمترین مراحل بهینه سازی تصاویر در موتورهای جستجو می باشد. زیرنویس ها، مانند URL ها، توسط موتورهای جستجو قابل جستجو هستند. هرکسی که از کلمات کلیدی مرتبط با زیرنویس یا عنوان تصویر شما شما استفاده می کند، صفحه شما را که در نتایج جستجو درج شده است، پیدا می کند. نکته مهم این است که این زیر نویس هم ارتباط صفحه و هم ارتباط تصویر را حفظ می کند.

تصاویر با زیرنویس گمراه کننده، فقط نرخ گزاف گویی شما را به سرعت بالاتر می برند، و سیگنال های ضعیفی را به موتور جستجوی گوگل ارسال می کنند که نشان می دهد محتوای شما با تصاویر مطابقت مناسبی ندارد. علاوه بر این، زیرنویس ها باعث می شوند مطالب شما جذاب تر و درک آن برای خوانندگان آسان تر شود. مطابق گفته KissMetrics، نوشتن شرح تصاویر در زیر تصاویر به طور متوسط ​​300٪ نرخ توجه و دیده شدن ی تصویر را افزایش می دهد و رها کردن زیرنویسها از نظر سئو و تجربه کاربر، فرصتی از دست رفته است.

 

6- برای به حداکثر رساندن دسترسی، از متن جایگزین استفاده کنید

متن جایگزین موردی است که در بهینه سازی تصاویر اغلب نادیده گرفته می شود، و اگر یک تصویر متن جایگزین نداشته باشد، امکان دسترسی به تصویر را برای توصیف محتوای تصویر شما فراهم نمی کند. ارائه متن جایگزین، برای استفاده مترجمان یا افرادی که مشکلات بینایی دارند، بسیار مفید است. با پر کردن دقیق متن alt، شما روش دیگری برای کمک به کاربران در هضم و درک مطالب خود را فراهم می کنید. این توضیحات همچنین به غنی سازی ارتباط محتوای شما کمک می کند و می تواند با کمک به خزندگان وب با درک بهتر تصاویر، رتبه شما را در موتورهای جستجو بالا ببرد. متن جایگزین تصاویر یا خاصیت آلت، فرصتی برای تقویت محتوای شما در رابطه با تجربه کاربر و بهینه سازی موتور جستجو است.

استفاده از متن جایگزین

 

7- نام پرونده مناسب را انتخاب کنید

یک تصویرسئو، با نام پرونده شروع می شود. شما می خواهید گوگل بدون آنکه به آن نگاه کند، بداند که این تصویر درباره چیست؟ بنابراین از کلید واژه فوکوس خود در نام پرونده تصویر استفاده کنید. این ساده است: اگر تصویر شما طلوع خورشید در پاریس را بر فراز کلیسای جامع نوتردام نمایش می دهد، نام پرونده نباید "DSC4536.jpg" باشد، اما "notre-dame-paris-sunrise.jpg" کلید اصلی عبارت Notre Dame خواهد بود، زیرا این موضوع اصلی عکس است، به همین دلیل در ابتدای نام پرونده قرار دارد. پس در بهینه سازی تصاویر، از این مساله غافل نشوید.

 

8- ثبت تصاویر در نقشه سایت

شما می توانید از نقشه های افزودنی گوگل برای نقشه سایت خود استفاده کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد تصاویر موجود در صفحات خود به گوگل ارائه دهید. اطلاعات نقشه سایت تصویر، به گوگل کمک می کند تا تصاویری را پیدا کند که درحالت عادی، به راحتی نمی توانیم پیدا کنیم (مانند تصاویری که سایت شما با کد JavaScript به آن می رسد)، و به شما امکان می دهد تصاویری را در سایت خود نشان دهید که می خواهید گوگل آن را بخزد و نمایه سازی کند. افزودن تصاویر به نقشه های XML شما به گوگل کمک می کند تا تصاویر خود را فهرست بندی کنید، بنابراین برای سئو بهتر و بهینه سازی تصاویر ، این کار را انجام دهید.

 

 در انتها نکات چکیده زیر را به منظوربهینه سازی هرچه بهتر تصاویر فراموش نکنید:

  • از یک تصویر مرتبط استفاده کنید که با متن شما مطابقت دارد.
  • یک نام خوب برای تصویر خود انتخاب کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که ابعاد تصویر مطابق اندازه نمایش داده شده است.
  • برای بارگذاری سریعتر اندازه پرونده را کاهش دهید.
  • برای اسکن آسان صفحه، در صورت لزوم، یک شرح مختصر به تصویر اضافه کنید.
  • از متن جایگزین استفاده کنید.
  • تصاویر را برای انتشار وسط چین کنید.
  • از تصاویر در نقشه های XML استفاده کنید.
  • تمام زمینه ای از تصویر را که می توانید به طور کامل ارائه دهید.

بهینه کردن تصویر

 

نتیجه

صعود به صدر نتایج جستجو می تواند کار سختی باشد، اما خوب است که هنگام شروع تمام نکات و جزئیات را رعایت کنید، چون ارزش تلاش کردن را دارد. برای موفقیت، شما تمام تلاش خود را انجام دهید و بهینه سازی تصاویر می تواند جرقه ای باشد که سایت شما برای پیشی گرفتن از رقبا به آن نیاز دارد. حداقل باید برای اطمینان از بهینه سازی تصاویر خود برای ارتقاء تجربه کاربران  مراحل و نکات ذکر شده در این مقاله را به دقت دنبال کنید. این موارد هنگام اجرای آیتم های سئو، معمولا نادیده گرفته می شوند یا فراموش می شوند، اما بهینه سازی تصویر از گذشته اهمیت بیشتری پیدا کرده است دارد واغلب می تواند تفاوت نتایج جستجو در بازار رقابتی امروز باشد.

  • مستر ادز
  • ۰
  • ۰

تبلیغات ویدئویی یکی از مهمترین انواع تبلیغات اینترنتی است که به بازاریابی شبکه های اجتماعی و افزایش ترافیک سایت شما نیز کمک می کند. از آنجا که افراد یک سوم از وقت خود در فضای مجازی صرف تماشای ویدئو ها می کنند، قابل درک است که ویدئوها بیننده را تحت تأثیر قرار دهند.

طبق مطالعه انجام شده است، شرکت ها و کسب کارهای گوناگون در طی دو سال اخیر 70 درصد بودجه تبلیغاتی خود را صرف تبلیغات ویدیوئی کرده اند. به همین دلیل شما هم باید از تبلیغات ویدئویی استفاده کنید. توجه به اینکه امروزه کمتر کسی به تبلیغات اعتماد می کند، تبلیغات ویدیوئی راهی بسیار مؤثر برای دستیابی به مخاطبان جدید و تأثیرگذاری بر رفتار آنها است.

در این مقاله دلایل محبوبیت و اثر گذاری تبلیغات ویدئویی را شرح خواهیم داد وبه معرفی بهترین روش های تبلیغات ویدئویی و آموزش ساخت انواع تبلیغات ویدئویی خواهیم پرداخت. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر هستید و قصد دارید درباره تبلیغات ویدئویی بیشتر بدانید، شما را به خواندن ادامه این مقاله دعوت می کنیم.

تبلیغات ویدئویی

 

دلایل محبوبیت و اثر گذاری تبلیغات ویدئویی

 

مردم به تبلیغات ویدئویی اعتماد می کنند

جای تعجب ندارد که مردم بیشتر از آنچه که تبلیغات معمولی را دوست دارند، به تبلیغات ویدیوئی علاقه نشان می دهند. به طور کلی مردم 36٪ بیشتر به تبلیغات ویدئویی اعتماد می کنند و نکته مهم این است که افرادی که به تماشای تبلیغات ویدیوئی علاقه نشان می دهند، قصد خرید درآن ها تا 97٪  افزایش می یابد. از آنجایی که ویدئو تأثیر طولانی مدت بر افراد دارد، بنابراین باید ویدئوهای خود را با تبلیغات تمام صفحه ترکیب کنید، زیرا این کار تا22 درصد، تعامل با کاربران را تقویت کرده و حس اعتماد در آنها را افزایش می دهد.

 

مردم ویدئو را به متن ترجیح می دهند

قدرت بازاریابی ویدیوئی با این حقیقت نمایانگر می شود که مردم فیلم را از متن بیشتر دوست دارند. این طبیعت انسان است. انسان به تماشای چیزی که سرگرم کننده است و درک آن آسان تر از خواندن علاقه نشان می دهد.

طبق گفته Animoto، مردم تا 4 برابر بیشتر ترجیح می دهند ویدیوئی راجع به یک محصول تماشا کنند تا اینکه در مورد آن متنی بخوانند. در عین حال، اگر مصرف کننده گزینه ای را بین متن و فیلم در همان صفحه داشته باشد، 69٪ از آنها ترجیح می دهند برای یادگیری یا مشاهده دقیق تر یک محصول یا خدمات، یک ویدئو مرتبط با آن را تماشا کنند. تماشای ویدئو درنحوه استفاده افراد از وب سایت تأثیر می گذارد. به طور متوسط مردم ​​260٪ بیشتر از صفحاتی ه حاوی ویدئو می باشد دیدن می کنند. طبق آمار، کاربران 88٪ بیشتر وقت خود را  در وب سایتی  می گذرانند که حاوی ویدئو می باشد.

تبلیغات ویدئویی

 

مردم تبلیغات ویدیوئی را به خاطر می سپارند

شما یک آگهی ایجاد می کنید تا مردم آن را به خاطر بسپارند، به وب سایت شما مراجعه کنند یا یک محصول یا خدمات را از شما بخرند. از این رو مهم است که مردم تبلیغات شما را به خاطر بسپارند تا بتوانند تصمیم گیری لازم را انجام دهند. یک مطالعه انجام شده توسط یک شرکت تحقیقاتی، نشان داد که 71٪ از مردم، تبلیغات ویدئویی خنده دار یا طنزآلود را دوست دارند، زیرا باعث می شود که آنها یک محصول را به خاطر بسپارند. بعد از تبلیغات خنده دار، تبلیغات آموزشی بیشترین تاثیر را بر مردم گذاشته و بیشتر در خاطر مردم باقی می ماند.

مردم تا 95 درصد تبلیغات ویدئویی را که مشاهده کرده اند به یاد می آورند در شرایطی که در مورد تبلیغات متنی فقط 10 درصد مردم آن را به خاطر می سپارند. همچنین، 80٪ از مردم، یک تبلیغ ویدئویی را که در 30 روز گذشته مشاهده کرده اند، به خاطر می آورند.

 

تبلیغات ویدئویی میل به خرید را در مردم افزایش می دهد

ویدئوها به نظر می رسد، یکی از قوی ترین تاکتیک هایی است که می توانند برای ترغیب بازدید کنندگان به خرید از آن استفاده کرد. تحقیقات نشان داده که 77٪ از مصرف کنندگان می گویند که آنها پس از تماشای یک ویدئو تبلیغاتی، متقاعد شده اند که محصول یا خدماتی را خریداری کنند. مطالعه دیگری که توسط Animoto انجام شده است، چنین چیزی را نشان داده است: 73٪ از افراد احتمالاً بعد از تماشای یک فیلم، محصولی را به صورت آنلاین خریداری می کنند.

ویدئو فقط باعث نمی شود مردم بخواهند محصولی را بخرند، بلکه کل فرایند تصمیم گیری آنها را تحت تأثیر قرار می دهد. به گونه ای که 90٪ از کاربران می گویند ویدئوهای مربوط به محصول یا خدمات مورد نظر در فرآیند تصمیم گیری آنها مفید و اثر گذار بوده اند. پس ویدئوها را به کمپین های تبلیغاتی خود اضافه کنید زیرا باعث افزایش زمان باقی ماندن کاربران در صفحه شده و نرخ تعامل را نیز افزایش می دهد.

 

تبلیغات ویدئویی لازمه بازاریابی اینترنتی

ویدئو نه تنها در صفحات فرود یا مطالب و مقاله ها بر روی رفتار مصرف کنندگان تأثیر می گذارد، بلکه در هر بستر بازاریابی، از جمله ایمیل مارکتینگ و تبلیغات در شبکه های اجتماعی  نیز موثر است. به طور کلی، 53٪ از مشاغلی که از ویدئو استفاده می کنند، می گویند که به منظورتبلیغ، محتوای ویدیوئی تولید می کنند.

استفاده از تبلیغات ویدئویی در دو بستر زیر رایج است:

  • 47٪ تبلیغات در کمپین های ایمیل با میزان اثربخشی 80٪ انجام می شود.
  • 87٪ تبلیغات در شبکه های اجتماعی با میزان اثر بخشی 78٪ انجام می شود.

فیس بوک به عنوان اجتماعی ترین کانال با بیشترین تأثیر در ویدئو شناخته می شود. این اثر گذاری 840٪ بیشتر از هر شبکه اجتماعی دیگری است. به همین دلیل 39٪ از بازاریابان قصد دارند ویدئوی فیس بوک را به استراتژی محتوای خود اضافه کنند و 45٪ صاحبان مشاغل کوچک قصد دارند در سال 2019 بر روی محتوای ویدئویی در فیس بوک سرمایه گذاری کنند. تبلیغات ویدیوئی فیس بوک ممکن است قدرتمند باشد، اما بد نیست بدانید، بازدیدهای ویدئویی در توئیتر از سال 2015 تا سال 2019 چیزی حدود 250 برابر افزایش یافته است. پس توئیتر را نیز فراموش نکنید.

تبلیغات در فیسبوک

 

انواع تبلیغات ویدئویی

تبلیغات در جریان

متداول ترین نوع تبلیغات ویدیوئی، که افراد با آن آشنا هستند، تبلیغات ویدیوئی خطی است که در پخش کننده ویدئو، قبل یا حین یا بعد از یک قطعه محتوای ویدیوئی پخش می شود. همه تبلیغات در جریان در پخش کننده اصلی فیلم، جایی که محتوای واقعی مشاهده می شود پخش می شود.

 

1- تبلیغات ویدیوئی خطی

تبلیغات خطی کل فضای پخش کننده ویدئو را به خود اختصاص می دهد. آنها خطی هستند زیرا به صورت متوالی با محتوا اجرا می شوند. بسته به زمان پخش محتوا، می توان آنها را به سه دسته زیر تقسیم کرد:

  • پیش رول
  • رول میانی
  • رول پس زمینه

نکات مهم

  • تبلیغات خطی معمولاً کلیپ های 15-30 ثانیه ای هستند، بنابراین سعی کنید آنها بیش از 30 ثانیه نباشند.
  • برای این تبلیغات می توانید از نسبت 16: 9 یا 4: 3 استفاده کنید. با این حال ، 16: 9 رایج ترین نسبت است.

 

انواع تبلیغات خطی

پیش رول

این تبلیغ قبل از مشاهده محتوای ویدئو اجرا می شود. این یک مزیت عمده است زیرا بینندگان مجبور هستند قبل از دیدن محتوا، تبلیغ را تماشا کنند. این همچنین یک ایراد است زیرا کاربران می توانند گاهی اوقات انتخاب کنند تا تبلیغ نمایش داده نشود.

تبلیغات قبل از رول

رول میانی

این تبلیغ در حالی که محتوای ویدئو در حال مشاهده است پخش می شود. محتوای ویدئو در پس زمینه متوقف می شود و پس از پایان پخش آگهی، پخش از سر گرفته می شود. شما باید تبلیغات را به موقع نمایش دهید تا به نظر برسد که با محتوای مشاهده شده متناسب است. این آگهی حداکثر بازدید را دریافت می کند زیرا بینندگان به ندرت علی رغم چنین تبلیغات مزاحمی در وسط پخش، از تماشای ویدئو اصلی منصرف می شوند.

 

رول پس زمینه

این تبلیغ پس از متوقف کردن محتوای ویدئو پخش می شود. کمترین بازدید را دریافت می کند زیرا بینندگان ویدیوئی هیچ انگیزه ای برای تماشای آن ندارند. شما می توانید CTA را به این تبلیغات اضافه کنید و بینندگان را به صفحه وب سایت خود هدایت کنید یا ویدئوی دیگری را برای افزایش تعامل به آنها نشان دهید.

همچنین می توانید تبلیغات خطی تعاملی ایجاد کنید  و گزینه ای را به بیننده خود ارائه دهید تا اقدامات خاصی از قبیل کلیک کردن برای اطلاعات بیشتر، ثبت نام در خبرنامه، مکان یابی فروشگاه و غیره را به بیننده خود ارائه دهد، می توانید از فیلم ها، انیمیشن ها یا تصاویر استاتیک به همراه عناصر تعاملی استفاده کنید.

 

2- تبلیغات ویدیوئی غیر خطی

تبلیغات غیرخطی همزمان با محتوای ویدئو اجرا می شوند. با کشیدن این تبلیغات، محتوای ویدئو متوقف می شود. می توانید با کلیک بر روی این تبلیغات، یک آگهی پخش کننده کامل را نشان داده یا کاربر را به وب سایت خود هدایت کنید. این تبلیغات به تبلیغات پوششی و تبلیغات بدون پوشش تقسیم می شوند.

نکات مهم

  • بعد از 5 الی 10 ثانیه سایز تبلیغ را کاهش دهید تا محتوای ویدئو اصلی پوشیده نشود.
  • برای بستن آگهی، دکمه (x) را ارائه دهید.

 

انواع تبلیغات غیر خطی

پوشش های تبلیغاتی

این تبلیغات در بالا یا در طرفین محتوای ویدیوئی اجرا می شود. این موارد معمولاً فقط 20٪ محتوای ویدئو را پوشش می دهد تا از انسداد کامل آن جلوگیری شود. می توانید هنگام پخش محتوای ویدئویی از این تبلیغات به عنوان یک مارک ماندگار یا یادآوری محصول استفاده کنید. ایراد این تبلیغات این است که می توانند اطلاعات مهمی مانند زیرنویس ها، یا سایر اطلاعات موجود در ویدئو را پوشش دهند.

پوشش تبلیغاتی یک نوع تبلیغات ویدئویی

 

تبلیغات بدون پوشش

این تبلیغات همزمان با محتوای ویدئو در پخش کننده ویدئو به جای پوشش بیشتر آن اجرا می شوند. می توانید از این تبلیغات به عنوان دعوتی برای تعامل با نام تجاری یا سایر محتوای ویدیوئی خود استفاده کنید. نکته مهم این است که هیچ بخشی از محتوای ویدئو مانع نیست. یک نقطه ضعف احتمالی این است که تصاویر موجود در آگهی ویدیوئی می توانند حواس پرتی باشند و ممکن است بینندگان شما را اذیت کنند.

 

تبلیغات ویدیویی خارج از جریان

تبلیغات خارج از جریان، تبلیغات ویدئویی هستند که با هیچ محتوای دیگری همراه نیستند. در حالی تبلیغات خطی در اطراف عناصری مانند یک فیلم یا یک پست وبلاگ مشاهده می شوند، یک تبلیغ خارج از جریان لازم نیست با هر چیز دیگری گره خورده باشد.

 

مزایای تبلیغات خارج از جریان

  • تبلیغ کنندگان می توانند دسترسی خود را فراتر از پخش کننده های ویدئو گسترش دهند. شما می توانید فیلم ها را در همه انواع محتوا، حتی قطعات تحریریه منتشر کنید.
  • فیلم های خارج از جریان تمایل به ایجاد آگاهی از برند، درایو خرید آنلاین، هدف قرار دادن مصرف کنندگان کلیدی و حتی گسترش فعالیت های تلویزیونی دارند.
  • ناشران مجبور نیستند محتوای ویدئو را در وب سایت خود میزبانی کنند و می توانند این کار را در داخل متن انجام دهند.
  • تبلیغات خارج از جریان فقط هنگامی ارائه می شود که یک خاص توسط کاربر در صفحه انجام می شود. این اقدامات توسط رباتها قابل جعل نیست. بنابراین، دلیلی برای به نگرانی در مورد تقلب در تبلیغات نیست.
  • تبلیغات خارج از جریان را می توان به تبلیغات به چندین زیر شاخه تقسیم کرد.

 

انواع تبلیغات خارج از جریان

درون صفحه

این تبلیغات پخش کننده های ویدئویی می باشند که به طور خاص برای نمایش تبلیغات ویدیوئی تعبیه شده اند. برای اجرای این موارد به یک فضای کافی در یک صفحه وب نیاز دارید. با این حال، برخی از شبکه های تبلیغاتی مکان های کوچکتری را نیز ارائه می دهند. شما می توانید این تبلیغات را در یک صفحه بدون پخش کننده اصلی فیلم یا محتوای دیگر در جریان پخش کنید.

تبلیغات درون صفحه

 

داخل بنر

تبلیغات داخل بنر قابلیت تغییر سایز را دارد و به طور خودکار یا از طریق تعامل کاربر، به اندازه استاندارد بنر کاهش می یابد. تبلیغات گسترده در بنر با اندازه استاندارد در حال پخش یک ویدئو شروع می شود، اما گزینه ای را برای گسترش بنر و تماشای آن در ابعادی بزرگتر به کاربر ارائه می دهد و محتوای آن را در صفحه وب قرار می دهد.

تبلیغات داخل بنر

 

در متن

تصور کنید که در حال خواندن مقاله ای در مورد سئو داخلی سایت هستید. هنگامی که مطالعه می کنید، یک پخش کننده ویدئو (معمولاً جایی بین دو پاراگراف) نمایش داده می شود که یک ویدئو را پخش می کند. این ویدئو قابلیت این را دارد که با کلیک بر گوشه آن در صفحه ای مجزا و به طور کامل به کاربر نمایش داده شود. این یک تبلیغ ویدیویی متن است.

تبلیغات در متن

 

تبلیغات ویدیویی تعاملی

تبلیغات تعاملی بهترین نوع تبلیغات ویدیوئی است که می توانید برای افزایش تعامل با کاربران از آن استفاده کنید. این تبلیغات تمام صفحه بوده و می تواند پیشنهادات مختلفی را به کاربر ارائه دهد، مانند ثبت نام در یک خبرنامه ، بازدید از یک فروشگاه یا کلیک کردن برای کسب اطلاعات بیشتر.

نکات مهم

  • این تبلیغات را حداکثر در 30 ثانیه ارائه دهید.
  • تبلیغات تعاملی را قبل یا بعد از محتوای ویدئویی اولیه قرار دهید ، نه در حین پخش.

 

تبلیغات ویدیوئی در بازی

می توانید از این تبلیغات ویدئویی استفاده کنید در حالی که بازی در حال بارگیری است و یا در حال گذر از سطح یا مرحله ای به سطوح یا مراحل دیگر است.  این یک روش خوب برای کسب درآمد از بازی است. این تبلیغات اغلب در بازی های آنلاین و بازی های موبایل قابل مشاهده است. این تبلیغات در واقع تمرکز گیمر را مختل نمی کنند زیرا در زمان مکث یا وقفه بازی اجرا می شود.

تبلیغات ویدئویی تعاملی

نکات مهم

  • این تبلیغات را باید غیرقابل رد کردن یا بستن کنید.
  • این تبلیغات را به اندازه کافی اندازه کافی کوتاه نگه دارید. (حداکثر 30 ثانیه)

 

 

 

  • مستر ادز
  • ۰
  • ۰

تبلیغات پاپ آپ یکی از انواع تبلیغات اینترنتی است که به افزایش ترافیک سایت کمک می کند. تبلیغات پاپ آپ معمولاً به این صورت است که هنگام ورود به یک سایت، یک پنجره یا تب جدید برای شما باز شده  و تبلیغ داخل آن نمایش داده می شود. اگرچه این تبلیغات یکی از محبوب ترین انواع تبلیغات اینترنتی است، اما آنها معمولا در مرورگرهای وب محبوب نیستند و کاربران به دنبال تکنیک هایی برای غیرفعال کردن آنها می باشند. این تبلیغات با نام پاپ آپ مشهور می باشند.

تبلیغات پاپ آپ

 

ویژگی های تبلیغات پاپ آپ

اندازه و شکل استانداردی برای تبلیغات پاپ آپ وجود ندارد. یک تبلیغ پاپ آپ اغلب در وب سایت های مستقل، سایت هایی با حمایت بیرونی و بازی های تعاملی مشاهده می شود. هدف اصلی این تبلیغات ایجاد تعامل با کاربران است. یکی از ویژگی های  پاپ آپ این است که بازدید کنندگان قبل از مشاهده نمی توانند اقدام به بستن آنها کنند و این تضمین می کند که پیام شما در تبلیغات پاپ آپ مشاهده می شود. یک پاپ آپ همچنین می تواند یک بازی، صدا یا فیلم را برای جلب کاربران ارائه دهد.

در تبلیغات اینترنتی، تبلیغات پاپ آپ بسیار مشهودتر و مؤثرتر از تبلیغات بنر است. آنها همه کاره هستند و می توانند اکثر انواع تبلیغات را در خود جای دهند. برای تبلیغ کنندگان، این یکی از محبوب ترین روش ها برای دستیابی به مخاطبان آنلاین است، زیرا نرخ کلیک در این روش تبلیغاتی بالاتر از سایر فرم های تبلیغی است. به عبارت دیگر، بازده سرمایه گذاری برای تبلیغات پاپ آپ بسیار بالاست. در صورت استفاده صحیح از صفحه وب، این امر می تواند منجر به ارائه بهتر برند تجاری شما  شود، زیرا این پتانسیل را دارد که اثرات ماندگارتری در ذهن بینندگان بگذارد.

پاپ آپ اغلب کاربران را اذیت می کند، زیرا به طور معمول تمرکز را به هم می زنند و برای بستن پنجره آگهی نیاز به  صرف چند ثانیه زمان است. بسیاری از کاربران این تبلیغات را آزار دهنده  و مزاحم می دانند، زیرا صفحه اصلی سایت را پوشانده و به یک پنجره فعال تبدیل می شوند. برای تبلیغ کنندگان، معمولاً هزینه تبلیغات پاپ آپ در مقایسه با انواع دیگر تبلیغات بالاتر است.

 

انواع  تبلیغات پاپ آپ

سه نوع  تبلیغ پاپ آپ وجود دارد:

  • مواردی که هنگام کلیک کردن روی یک مطلب در یک صفحه وب ظاهر می شوند.
  • مواردی که به طور تصادفی ظاهر می شوند.
  • مواردی که بدون دخالت کاربر ظاهر می شوند.

پاپ آپ گاهی تبلیغاتی را برای محتوایی که کاربر هیچ علاقه ای به آنها نشان نمی دهد نمایش می دهد. بعضی اوقات تبلیغات پاپ آپ بسیار توهین آمیز یا حتی بدتر از آن است که به بزرگسالان گرایش پیدا می کنند. پاپ آپ همچنین می تواند یک برنامه مخرب در مبدل مانند اسب تروجان باشد. همچنین ممکن است با ویندوزهای مشابه روبرو شوید که در واقع پاپ آپ نیستند. در این حالت، کل صفحه نمایش داده شده در پنجره مرورگر حاوی هیچ محتوایی نیست و به هیچ وجه یک صفحه واقعی نیست. در عوض، گرافیکی در داخل آن قرار دارد که به نظر می رسد پاپ دیگری است. این یک طرح بسیار گیج کننده است که سعی دارد کاربران را با کلیک کردن بر روی محتوای مخرب فریب دهد.

تبلیغ پاپ آپ

 

راه های مقابله با پاپ آپ

یک تبلیغ پاپ آپ می تواند دلخوری بیش از اندازه ای برای کابران داشته باشد، اما روش هایی برای مقابله با آنها وجود دارد. بهترین راه حل برای شما این است که پنجره را ببندید و اصلاً با آن تعامل نداشته باشید. تعامل شامل دنبال کردن هر لینکی است که سعی در هدایت شما به سمت آن دارد، که این لینک می تواند سایتی باشد که میزبان اسب تروجان یا جاسوس افزار است.

قاعده اصلی برای بستن پاپ آپ این است که بدون کلیک کردن در هر نقطه از خود پنجره،  بدون در نظر گرفتن پیامی که به شما نشان می دهد، این کار را انجام دهید. دکمه "X" باید اولین گزینه شما باشد، این دکمه معمولاً در گوشه سمت راست بالای پنجره مشاهده می شود. از طرف دیگر، می توانید بر روی دکمه نوار وظیفه مربوطه، راست کلیک کرده و در منوی نمایش داده شده  گزینه "بستن" را انتخاب کنید. بعضی اوقات، ممکن است دکمه بستن در لبه صفحه نمایش شما پنهان شود. در این صورت، سعی کنید پنجره پاپ آپ را به  دقت بکشید و کادر نزدیک را پیدا کنید.

البته همه پاپ آپ ها مضر نیستند، اما آنها چیزی هستند که ممکن است بخواهید از آن جلوگیری کنید. دنبال کردن این لینک ها به راحتی می تواند شما را به سمت یک برنامه مخرب هدایت کند. خوشبختانه، مسدود کننده های پاپ آپ و ابزارهای یکپارچه زیادی برای مقابله با این آسیب ها و ناملایمات وجود دارد.

مسدود کردن پاپ آپ

 

نکات مهم در استفاده از تبلیغات پاپ آپ

  • طول متن تبلیغ
  • موقعیت و زاویه نمایش
  • زمان ‌بندی نمایش
  • سایز پاپ آپ

 

مزایای تبلیغات پاپ آپ

1- کسب درآمد و افزایش بازده کسب و کار

گذشته از تبلیغات بنر، برخی از وبلاگ نویسان یا نویسندگان وب سایت ها از تبلیغات پاپ آپ برای کسب درآمد از محتوا یا سایت خود استفاده می کنند. شما می توانید از پاپ آپ برای ایجاد پنجره های قابل نمایش در تلفن همراه برای فروش بیشتر محصولات استفاده کنید. اگر شرکت یا کسب و کار شما حق تبلیغات پاپ آپ را خریداری کرده است، این نوع تبلیغ برای شما و صاحب وب سایت بسیار مفید و درآمد زا خواهد بود.

 

2- در جلب توجه مردم مؤثر است

طبق تحقیقات  AKA، تبلیغات پاپ آپ 50 درصد در جلب توجه مردم در مقایسه با بنرها مؤثر است. بنابراین اگر هدف شما جلب توجه بازار هدف شما باشد، این روش تبلیغاتی بهترین گزینه برای شما است.

 

3- پاپ آپ حتما دیده می شود

مهم نیست که کاربران چه کاری انجام می دهند، با پیمایش به قسمت خاصی از صفحه یا ماندن در صفحه برای چند ثانیه، یک تبلیغ پاپ آپ ظاهر می شود. مگر در مواردی که کاربران نرم افزار مسدود کننده پاپ آپ را نصب کرده باشند، راهی وجود ندارد که کاربران بتوانند از دیدن این تبلیغ خودداری کنند. آنها درهر حال پاپ آپ را خواهند دید!

 

4- نرخ تبدیل سایت شما را افزایش دهد

تبلیغات پاپ آپ، در صورت استفاده صحیح و درج شده، می تواند نرخ تبدیل سایت را افزایش دهد. اگر آگهی شما قانع کننده و مناسب باشد، ممکن است افراد را مجبور به کلیک روی تبلیغ کند و این کلیک به بهبود نرخ تبدیل کمک می کند. این قضیه از نکات مهم در بازاریابی اینترنتی است.

نرخ تبدیل

 

5- امکان مدیریت و تنظیم پاپ آپ

حتی اگر پاپ آپ برای بسیاری از کاربران آزار دهنده باشد، شما هنوز خوش شانس هستید که می توانید محتوای پاپ آپ را مدیریت کنید. این کار بر عهده شماست که بتوانید آن را مفید طراحی کنید یا مخرب. شما می توانید پاپ آپ را تنظیم کنید و از آن برای درخواست تعامل یا نظرات مشتری خود استفاده کنید.

 

6- می توانید میزان ترافیک سایت خود را افزایش دهید

اگرچه پاپ آپ می تواند روی بازدید وب سایتی که تبلیغ پاپ آپ شما را معرفی می کند تأثیر منفی بگذارد، اما می تواند یک مزیت برای شما باشد. اگر بازدید کنندگان وب سایت های دیگر روی تبلیغ  پاپ آپ شما کلیک کنند، به سایت یا محصول شما هدایت می شوند . این برای ترافیک سایت شما نیز خوب است.

 

7- افزایش اعضا و مشترکین وب سایت

در صورتی که پنجره های بازشونده و تبلیغ پاپ آپ شما به درستی قرار گرفته و در زمان مناسب ظاهرشوند، مشاهده بازدیدکنندگان از وب سایت شما افزایش می یابد و تعداد مشترکین و اعضای سایت شما با رشد چشمگیری مواجه می شود.

 

8- جذب مشتریان و مخاطبان وفادار

اگر می دانید چه مطالبی مورد توجه مخاطبان شماست پس باید آنها را در پنجره بازشو بگذارید، ممکن است برخی از خوانندگان شما به دلیل ارزشی که می توانند از تبلیغات شما دریافت کنند، وب سایت یا برند شما را بیشتر دوست داشته باشند و به مخاطب وفادار شما تبدیل شوند.

جذب مشتری با پاپ آپ

 

معایب تبلیغات پاپ آپ

1- به دلیل سابقه‌اش شهرت بدی دارد

در گذشته تبلیغات از طریق پاپ آپ معمولاً توسط کلاهبرداران برای معرفی نرم افزارهای مخرب مورد استفاده قرار می گرفت. اگرچه شرکت ها و وب سایت های معتبر از پاپ آپ به صورت قدیمی و مخرب استفاده نمی کنند، اما نمی توانید تاریخ تاریک آن را که روی ذهنیت افراد تأثیر منفی گذاشته انکار کنید.

 

2- کاربران احساس می کنند که تبلیغات به آنها تحمیل شده است

طبق تحقیقات، مشخص شد که بیش از 90 درصد کاربران اینترنت، پاپ آپ را مزاحم می دانند و آنها احساس می کنند که این تبلیغات به آنها تحمیل شده است. از این رو علاقه ای به مشاهده این تبلیغات نداشته و سریعا ان را می بندند.

 

3- ممکن است به اعتبار برند آسیب برساند

ممکن است کاربران به دلیل مزاحمت و دلایل دیگر نسبت به برند مشخص شده در آگهی احساس بدی پیدا کنند. بنابراین، نتیجه ممکن است معکوس باشد. این قضیه باعث می شود کاربرنسبت به محصول یا مارک تجاری نگاهی بدبینانه داشته باشد و از آن دوری کند.

آسیب به اعتبار برند

4- بر اعتبار وب سایت های تبلیغ کننده اثر منفی می گذارد

اگر یک وب سایت شخص ثالث اجازه تبلیغات شما را به صفحه خود بدهد و کاربر به دلیل پیام تبلیغاتی خاصی که در داخل صفحه نمایش ظاهر می شود، نسبت به محصول شما دید منفی پیدا کند، ممکن است کاربر از بازدید مجدد صفحه یا وب سایت تبلیغ کننده نیزخودداری کند.

 

5- مسدود کننده های پاپ آپ تبلیغات پاپ آپ را بی اثر می کند

جلب توجه مخاطبان هدف و افزایش بازدید و کلیک سایت شما، علت اصلی این است که می خواهید یک محصول یا خدمات خود را از طریق یک تبلیغ پاپ آپ نمایش دهید. اما اگر کاربر یک مسدود کننده پاپ آپ را در مرورگر فعال کرده باشد تلاش شما برای این تبلیغات بی فایده بوده و بی اثر خواهد شد.

 

6- اثربخشی تبلیغ پاپ آپ می تواند با گذشت زمان کاهش یابد

با توجه به افزایش تعداد تبلیغات پاپ آپ که توسط شرکت های مختلف استفاده می شود، تعداد نرم افزارهایی که برای مسدود کردن این تبلیغات استفاده می شود نیز در حال افزایش است. کیفیت این نوع نرم افزارها نیز موثرتر می شود. بنابراین، اثر بخشی پاپ آپ نیز با گذر زمان کاهش می یابد. و در آینده دور نمی توان روی آن حساب باز کرد.

 

7-  پاپ آپ یک راه حل بازاریابی در دراز مدت نیست

اولین باری که تبلیغات بنر به کاربران معرفی شد، میزان کلیک بالای آن همه را شگفت زده کرد. با این حال، این نرخ کلیک با گذشت زمان رو به افول گذاشت. بنابراین، طبق پیش بینی ها ممکن است که برای پاپ آپ نیز همین اتفاق رخ دهد.

 

8- پاپ آپ یکی از منفورترین تبلیغات اینترنتی است

پاپ آپ ها در یک نظر سنجی که در مورد انواع روش های تبلیغات اینترنتی انجام شده بود، حدود 73 درصد رای منفی از طرف کاربران دریافت کردند و به طور کلی 70 درصد از مردم از تبلیغات پاپ آپ اظهار نارضایتی کردند.

تبلیغات پاپ آپ

این 8 مزیت و معایب تبلیغات پاپ آپ نشان می دهد که اگرچه این روش بازاریابی برای اکثر افراد آزار دهنده به نظر می رسد، اما هنوز هم موثر می باشد. مطمئن باشید که اگراین تبلیغات، مؤثر نباشد، مشاغل و کسب و کارهای گوناگون دیگر از آنها استفاده نخواهند کرد. تبلیغات پاپ آپ به طور میانگین دارای نرخ تبدیل 3 درصدی هستند. در حالی که بیش از 15 درصد از پاپ آپ ها نرخ تبدیلی بیش از 9 درصد دارند. بنابراین این آمار می‌تواند اثبات کند که پاپ آپ نه تنها مضر نبوده است بلکه  در بدترین حالت ممکن، نرخ تبدیل 3 درصدی را برای شما به همراه دارد.

  • مستر ادز
  • ۰
  • ۰

تبلیغات موبایل، یکی از مهمترین راه های بازاریابی، جذب مشتری و تبلیغات اینترنتی می باشد. اگر در صنعت بازاریابی حرفه ای هستید، موقعیت خوبی وجود دارد که شما و تیمتان با مطالعه این مقاله، وقت خود را را صرف مطالعه در رابطه با تبلیغات موبایل کرده و روش های موثر این نوع تبلیغات را فرا بگیرید.

در این مقاله به شما خواهیم گفت که تبلیغات موبایلی چیست؟ و نحوه انجام بازاریابی موبایلی و موبایل مارکتینگ به چه صورت است. همچنین انواع تبلیغات موبایل و روش های آن را به شما آموزش خواهیم داد.

تبلیغات موبایل

 

چرا تبلیغات موبایل، تبلیغاتی پر بازده است؟

در حالی که مالکیت تلفن های هوشمند به تنهایی تبلیغات موبایل را به ارزش سرمایه گذاری در می آورد، امروزه رسانه های اجتماعی اعتبار بیشتری را به فعالیت های تجاری می دهند. به عبارت ساده، بسیاری از مردم در حال حاضر بیشتر وقت خود را مشغول فعالیت در رسانه های اجتماعی هستند. فیس بوک به تنهایی گزارش می دهد که هر ماه 2.1 میلیارد نفر در شبکه اجتماعی خود فعال هستند. اگر به کلیه سایت های رسانه های اجتماعی نگاه کنید، مطالعات نشان داده اند که 30 درصد از زمان آنلاین توسط یک کاربر ​​صرف فعالیت های رسانه های اجتماعی می شود. این قضیه پتانسیل زیادی را برای تبلیغ کنندگان ایجاد می کند. به همین جهت از تبلیغاتی موبایلی می توان به عنوان یک تبلیغات پربازده نام برد.

 

چه میزان از فعالیت شبکه های اجتماعی کاربران توسط موبایل انجام می شود؟

طبق مطالعه ای که توسط رسانه های اجتماعی انجام شده است، 60 درصد از کل فعالیت های رسانه های اجتماعی توسط کاربران، به وسیله دستگاه های تلفن همراه انجام میپذیرد. علاوه بر این، مردم اکثرا "پست های رسانه های اجتماعی" را از طریق تلفن های همراه خود به اشتراک می گذارند. یکی از بسترهای رسانه ای اجتماعی که از این ادعا حمایت می کند، Pinterest است که گزارش می دهد حدود 75 درصد از پست های بارگذاری شده بر روی آن توسط کاربران از طریق موبایل تهیه و به اشتراک گذاشته شده است. با توجه به اینکه افراد بیش از 5 ساعت در روز از تلفن های هوشمند خود استفاده می کنند، ارائه تبلیغات از طریق یک بستر تبلیغاتی موبایل و بازاریابی شبکه های اجتماعی، فرصتی بزرگ برای شرکت ها و کسب و کارهای مختلف است تا بتوانند خدمات یا محصولات خود را به بازار عرضه کنند.

 

کار با یک بستر تبلیغاتی موبایل چگونه است ؟

بسیاری از سیستم عامل های برتر (به عنوان مثال گوگل و فیس بوک) یک پانل مدیریت تبلیغات ارائه می دهند که به شما امکان می دهد یک حساب کاربری ایجاد کنید و خودتان تبلیغات را مدیریت کنید. در این حالت، دیگر نیازی به دسترسی مستقیم به تبلیغ کننده ندارید و می توانید به راحتی داده های مربوط به برداشت ها، تبدیل ها و نرخ تبدیل کلیک را از طریق آن مشاهده کنید زیرا همه این داده ها توسط بستر تبلیغ ردیابی می شوند. غالباً می توانید محدوده هزینه تبلیغات خود را با گزینه های پیشنهادی متعدد انتخاب کنید و از یک پلت فرم تبلیغاتی تلفن همراه برای هدف قرار دادن انواع مختلف مخاطبان جمله استفاده کنید.

انواع مختلفی از تبلیغات موبایلی وجود دارد، اما محبوب ترین آنها عبارتند از:

  • تبلیغات درگوگل
  • تبلیغات فیس بوک و اینستاگرام
  • تبلیغات بنر
  • تبلیغات بینابینی
  • تبلیغات ویدئویی
  • تبلیغات درون برنامه ای یا پاداش
  • تبلیغات رسانه ای
  • تبلیغات بینگ (BING)

همه این تبلیغات را می توان با استفاده از یک بستر تبلیغاتی موبایل آماده نمود، که گاهی به آن شبکه تبلیغاتی موبایل گفته می شود.

تبلیغات موبایلی

 

انواع تبلیغات موبایل

1- تبلیغات در گوگل

یک سرویس آنلاین تبلیغاتی به نام  Google AdWords وجود دارد که به شما این امکان را می دهد که تبلیغات خود را در نتایج جستجوی گوگل نمایش دهید. این تبلیغات بر مبنای کلمات کلیدی محبوب و پرتکرار کاربران و جستجوهای قبلی آنها نشان داده می شود که هر کدام از این پیوندها به  صفحات مورد نظر تبلیغ کنندگان لینک می شود.

تبلیغات در گوگل به کسب و کار شما این امکان را می دهد تا برای پروژه تبلیغاتی خود بودجه ای مشخص کنید و زمانی از بودجه اولیه شما در حسابتان کسر می شود که کاربران روی لینک یا صفحه شما در موتورهای جستجو کلیک کنند. تبلیغات در گوگل یکی از انواع تبلیغات موبایل نیز به حساب می آید، چرا که امروزه اکثر کاربران از طریق تلفن های همراه صفحات گوگل را بازدید می کنند. اصلی ترین ویژگی تبلیغات در گوگل دسترسی آن به محبوب ترین موتور جستجو است که به تبلیغ کنندگان این امکان را می دهد تا تبلیغات خود را در مقابل بزرگترین دسته مخاطبان در کره زمین قرار دهند.

 

2- تبلیغات  فیس بوک / اینستاگرام

فیس بوک به دلیل گزینه های تبلیغاتی بسیاری که دارد مشهور است و اکنون آنها به تبلیغ کنندگان این حق انتخاب را داده اند که از بین انواع تبلیغات روش دلخواه خود را انتخاب کنند. اینستاگرام یکی دیگر از گزینه های ایده آل برای تبلیغ کنندگان است زیرا این پلت فرم برپایه مخاطبان موبایل ایجاد شده است. تبلیغات فیس بوک و اینستاگرام هر دو از طریق بستر تبلیغاتی فیس بوک مدیریت می شوند. بیایید در ادامه ببینیم که محبوب ترین انواع تبلیغات موبایل در بستر فیسبوک و اینستاگرام کدام است و کدام نوع تبلیغات پیام شما را بهتر و شیوا تر به مخاطبان ارسال می کند. استفاده از استوری در اینستاگرام امروزه یکی از رایج ترین راه های تبلیغات موبایلی است.

تبلیغات در اینستاگرام

 

3-  تبلیغات بنر

بنرها احتمالاً قدیمی ترین شکل تبلیغات موبایل است. آنها معمولاً در یک صفحه وب یا برنامه ها تعبیه می شوند. بنرها اغلب مربوط به تصاویر است، نه متن. ایده اصلی از این نوع تبلیغات، جذب کاربران از صفحه میزبان، به صفحه یا برنامه تبلیغ کننده است. مهم است به یاد داشته باشید که تبلیغات بنر لزوماً سیاه و سفید و زشت نباشند. از گرافیک با کیفیت استفاده کنید، بنر را جذاب کنید و یک پس زمینه واضح و روشن را فراموش نکنید. این ترفند جواب خواهد داد زیرا مردم  واکنش بهتری نسبت به یک محتوای جذاب بصری دارند.

منطق تبلیغات بنر ساده است: فقط بنر متن یا تصویر + بنر متن نمایش داده شده و حال باید منتظر بمانید تا کاربران بیایند و روی آن کلیک کنند.

تبلیغات بنر

 

4- تبلیغات بینابینی

این تبلیغات، تصاویر تمام صفحه یا فیلم هایی هستند که در نقاط مشخصی از برنامه ها و بازی ها مانند رفتن به مرحله بعد بازی ظاهر می شوند. به دلیل ابعاد و تأثیرات بیشتر در کاربران، چنین تبلیغاتی نسبت به تبلیغات بنر نرخ کلیک بیشتری دارند. هنگام استفاده از تبلیغات بینا بینی، یک نکته اساسی وجود دارد که باید آن را به خاطر بسپارید، این تبلیغات فقط وقتی کاربر یک کار مشخص را  انجام می دهد نمایش داده می شوند. هرگز و هرگز وقتی کاربر درگیر فعالیت اصلی برنامه یا گیم پلی است، هرگز به کاربر این تبلیغات را نمایش ندهید.

تبلیغات بینابینی

 

5- تبلیغات ویدیوئی

در سال 2017، 4 میلیارد دلار برای تبلیغات ویدیوئی موبایل هزینه شده است. در سال 2019 پیش بینی می شود این هزینه به 7 میلیارد دلار برسد. بر خلاف آگهی ها یا بینابینی ها،  تبلیغات ویدئویی غیرمرتبط به نظر نمی رسد. تحقیقات اخیر گوگل نشان می دهد که تماشای فیلم بر روی تلفن های هوشمند بسیار بیشتر از تماشای آن در تلویزیون رواج دارد. هنگام ایجاد یک آگهی ویدیوئی، باید چند قانون ساده را رعایت کنید: آن را ساده نگه دارید، خلاقیت به خرج دهید، مطمئن شوید که اثرگذاری اصلی آن بصری است نه صوتی. تبلیغات ویدئویی یکی از مهمترین انواع تبلیغات موبایل است یوتیوب یکی از مهمترین رسانه ها برای نمایش تبلیغات ویدئویی به کاربران است.

 

6- تبلیغات درون برنامه ای یا پاداش

این نوع تبلیغات، نوع دیگری از تبلیغات ویدیوئی است. تفاوت آن در این است که کاربران از تماشای تبلیغ شما پاداش می گیرند. هدف اصلی چنین تبلیغاتی افزایش درآمد تبلیغاتی برای ناشر یا طراح برنامه است. این نوع تبلیغات موبایل، یک راه عالی برای کسب درآمد از یک برنامه و یا یک نوع بازی موبایلی است. شما بهتر است کاربران را با جوایز و ارائه تجربیات جدید تشویق کنید تا نرخ وفاداری آنها افزایش یابد. تبلیغ پاداش باید در زمان مناسب ظاهر شود. مثلا زمانی که کاربر در یک مرحله از بازی نیاز به امتیاز کمکی دارد به او پیشنهاد خرید سکه یا امتیاز می شود و کاربر در ازای پرداخت مبلغی امتیاز لازم را دریافت می کند.

تبلیغات درون برنامه ای

 

7- تبلیغات رسانه ای

این یک قالب دیگر از تبلیغات تعاملی است. این نوع تبلیغات می تواند شامل خلاقیت های مختلفی باشد. مانند تبلیغات صوتی، تصویری، متنی، تصاویر یا حتی بازی ها. تبلیغات رسانه ای، تبلیغاتی کاملا تعاملی در نظر گرفته می شوند که می توانند آگاهی از برند یا خدمات و قصد خرید را در کاربران تحریک کنند.

 

8- تبلیغات در بینگ

BING پس از گوگل دومین موتور جستجوی محبوب کاربران است. هزینه های پایین تنها مزیت استفاده از پلت فرم تبلیغاتی موبایل Bing نیست. با تبلیغات بینگ، بر زبان، مکان و برنامه ریزی کمپین تبلیغاتی خود تسلط بیشتری خواهید داشت زیرا این موارد را می توانید در سطح گروه تبلیغاتی خود تنظیم کنید، و می توانید از برنامه های افزودنی اجتماعی برای هدایت ترافیک به سمت خود استفاده کنید.

تبلیغات در بینگ

 

بهترین نوع تبلیغات موبایل کدام است ؟

صرف نظراز نوع آگهی موجود، بهترین سیستم عامل های تبلیغاتی تلفن همراه دارای دو خصوصیت مشترک زیر هستند:

  • تجزیه و تحلیل پیشرفته و هدف گذاری
  • دسترسی به یک بازار جهانی

کسب و کار شما نقش مهمی در بستر تبلیغات موبایلی ایفا می کند. پس این بستر تبلیغاتی باید به شما انعطاف پذیری خلاقانه برای ایجاد یک آگهی با کیفیت و مناسب بدهد. یکی از ویژگی های مورد نیاز، تجزیه و تحلیل و هدف گذاری است. بدون اینکه تصوری روشن از اینکه چه کسی تبلیغات شما را می بیند و کدام تبلیغات بیشترین بازدهی را دارد، تبلیغات موبایل امری زمان بر و پرهزینه است. اگر هنوز مخاطب هدف خود را مشخص نکرده اید، با مطالعه این مقاله احتمالا روش دلخواه خود را برای تبلیغات موبایلی انتخاب کرده اید.

تبلیغات در موبایل

  • مستر ادز