مستر ادز

تبلیغات اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ

مستر ادز

تبلیغات اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ

مستر ادز مجری و مشاور تبلیغات اینترنتی بوده و فعالیت خود را ازاز سالهای قبل با انجام خدمات بهینه سازی سایت آغاز نمود.
امروزه آکادمی مستر ادز به یکی از مراجع تبلیغات اینترنتی، سئو و دیجیتال مارکتینگ بدل شده و دوستان می توانند با مراجعه به وبلاگ سایت، مقالات به روز و تخصصی آنرا مطالعه کرده و آموخته های خود را در کسب و کار خود جاری کنند.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

سئو وردپرس، رعایت تمام اصول سئو، ضوابط و نکات مهم در رابطه با بهینه سازی یک وب سایت وردپرسی می باشد. اگر افزایش ترافیک سایت برای شما حائز اهمیت است، پس باید به دقت این مقاله را که یک پکیج آموزش سئو وردپرس می باشد مطالعه کنید. این مقاله در واقع یک آموزش رایگان سئو وردپرس است، چرا که در این مقاله راهنما، نکات برتر و مهم سئو وردپرس را با شما به اشتراک می گذاریم تا به شما در بهبود سئو وردپرس کمک کرده و ترافیک ارگانیک بیشتری داشته باشید.

سئو وردپرس

سئو چیست؟ دلیل اهمیت آن

سئو یا  SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است. در واقع سئو یک استراتژی می باشد که توسط صاحبان وب سایت ها به کار گرفته می شود تا با کسب رتبه بالاتر در موتورهای جستجو، ترافیک بیشتری را روانه سایت خود کنند. سئو سایت به دو نوع کلی تقسیم می شود:

بهینه سازی موتور جستجو به معنای فریب گوگل یا بازی با سیستم نیست. سئو سایت به معنی ایجاد وب سایتی است که کد و ساختار بهینه ای داشته باشد و این امر باعث می شود موتورهای جستجو بتوانند این وب سایت را بهتر پیدا کنند. در واقع دلیل اهمیت سئو این است که اگر محتوای شما بهینه نشده باشد، موتورهای جستجو نمی دانند چگونه آن را رتبه بندی کنند.

وقتی افراد مباحثی را که می نویسید جستجو می کنند، وب سایت شما در نتایج جستجو ظاهر نمی شود و دریافت ترافیک مورد نظر را از دست می دهید. برای همه صاحبان مشاغل و مدیران وب سایت ها بسیار مهم است که موتور جستجوی گوگل، وب سایت آنها را چطور جلوه دهد، تا بتوانند ترافیک سایت خود را به حداکثر برسانند.

 

مبانی سئو وردپرس

سئو وردپرس شاید شامل بخش های زیادی باشد، اما آنقدرها هم پیچیده نیست. صرف یادگیری چند نکته اساسی، برای بهینه سازی سایت شما، می تواند باعث افزایش چشمگیر ترافیک وب سایت شود. برای استفاده از تکنیک های زیر نیازی به نبوغ خاصی ندارید. اگر قبلا از WordPress استفاده کرده اید یا در حال استفاده از آن هستید، پس پیش نیاز شما برای این یادگیری قوی است! پس بیایید با بهینه سازی وب سایت خود شروع کنیم.

 

تنظیمات قابلیت مشاهده سایت خود را بررسی کنید

وردپرس با یک گزینه داخلی برای مخفی کردن وب سایت شما از موتورهای جستجو همراه است. هدف از این گزینه این است که قبل از آماده شدن نهایی مطالب و انتشار برای عموم، به شما فرصت می دهد تا مطالب خود را ویرایش و پیش نمایش تغییرات را مشاهده کنید. با این حال، گاهی اوقات این گزینه می تواند به طور تصادفی فعال شود و وب سایت شما در دسترس موتورهای جستجو نباشد. اگر وب سایت شما در نتایج جستجو ظاهر نمی شود، اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید این گزینه فعال نشده است.

به سادگی به قسمت “تنظیمات” وردپرس خود مراجعه و بخش “خواندن” را باز کنید تا به آیتم فوق دسترسی پیدا کنید. شما باید به قسمت “نمایش به موتور جستجو” بروید و مطمئن شوید که تیک کادر کنار آن برداشته شده باشد. فراموش نکنید که برای ذخیره تغییرات ، حتما روی دکمه “ذخیره تغییرات” در پایین صفحه  کلیک کنید.

تنظیمات قابل مشاهده وردپرس

 

استفاده از  URL مناسب در وردپرس

URL های مناسب در سئو وردپرس، شامل کلماتی هستند که به طور واضح مطالب صفحه را توضیح می دهند و خواندن آنها توسط  کاربران و موتورهای جستجو آسان است.

برخی از نمونه های URL های مناسب وردپرس عبارتند از:

  • www.example.com/how-to-install-wordpress
  • www.example.com/common-wordpress-errors-and-how-to-fix-them

توجه کنید که این URL ها قابل خواندن هستند و یک کاربر می تواند فقط با نگاه کردن به متن URL ، آنچه را که در صفحه مشاهده می کند، می تواند حدس بزند.

یک URL مناسب به چه صورت است؟

  • www.example.com/?p=10467
  • www.example.com/archives/123

توجه کنید که این URL ها از اعدادی نامربوط برای ارجاع به یک محتوا استفاده می کنند، و یک کاربر نمی تواند با مراجعه به URL حدس بزند که در صفحه چه چیزی را پیدا خواهد کرد. استفاده از ساختار URL مناسب، شانس شما را برای دستیابی به موقعیت های بهتر در نتایج جستجو بهبود می بخشد. برای بررسی ساختار لینک های سایت وردپرس خود از مسیر زیر اقدام کنید.

صفحه تنظیمات> پیوندهای یکتا.  پس از اعمال تغییرات  روی دکمه “ذخیره تغییرات” کلیک کنید تا تنظیمات خود را ذخیره نمایید.

تنظیمات مربوط به URL

 

آدرس با WWW یا بدون WWW

اگر تازه در وب سایت خود شروع به کار کرده اید، پس باید وضعیت خود را انتخاب کنید که آیا میخواهید از آدرس با  WWW استفاده کنید یا آدرس بدون WWW

  •  http://www.example.com
  •  http://example.com

موتورهای جستجو اینها را دو وب سایت متفاوت می دانند، پس این بدان معنی است که شما باید یکی را انتخاب کنید و همواره با آن کار کنید. این تنظیمات را می توانید از مسیر زیر انجام دهید.

تنظیمات > عمومی > نشانی وردپرس/نشانی سایت

تنظیمات آدرس سایت

 

انتخاب بهترین افزونه سئو وردپرس

هنگامی که صحبت از انتخاب بهترین افزونه سئو وردپرس می شود، شما به احتمال زیاد انتخاب های خود را به دو گزینه بسیار محبوب کاهش می دهید، این دو گزینه عبارتند از:

  • Yoast SEO
  • All in One SEO Pack

هر دو مورد راه حل های موثری هستند، در این مقاله ما از Yoast SEO بهره میگیریم و از Yoast SEO برای تصاویر و نمونه ها استفاده می کنیم.

 

نقشه سایت XML خود را در وردپرس اضافه کنید

اضافه کردن نقشه سایت XML باعث افزایش رتبه جستجوی سایت شما نمی شود، بلکه به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحات را سریع پیدا کنند و رتبه بندی آنها را آغاز کنند. اگر از افزونه Yoast SEO استفاده می کنید، به طور خودکار نقشه سایت XML  برای شما ایجاد می شود.

برای مشاهده نقشه سایت خود، فقط به این URL بروید: http://example.com/sitemap_index.xml

مشاهده نقشه سایت

برای آشنایی کامل با انواع نقشه های سایت، نحوه طراحی و ثبت آنها در گوگل توصیه می کنیم، مقاله زیر را که یک مقاله کامل و جامع در این باره است، مورد مطالعه قرار دهید.

نقشه سایت (سایت مپ) چیست ؟ + آموزش کامل

 

بهینه سازی مطالب براساس سئو

اغلب مبتدیان اشتباها تصور می کنند که نصب و فعالسازی یک افزونه سئو ورد پرس تمام موارد مربوط به سئو را به طور خودکار پشتیبانی و آماده می کند. اما ابزار وردپرس سئو، در واقع به فرایندی که در حال انجام است کمک می کند و اگر می خواهید حداکثر نتیجه آن را ببینید، باید از آن به درستی استفاده کنید. SEO به شما این امکان را می دهد که یک عنوان، توضیحات و کلید واژه کانونی را به هر پست و صفحه سایت خود اضافه کنید. همچنین پیش نمایشی از آنچه کاربران هنگام انتشار محتوا در وب سایت شما مشاهده می کنند را به شما نشان می دهد.

توصیه می کنیم برای به دست آوردن حداکثر کلیک، عنوان و توضیحات خود را بهینه کنید. هنگام نوشتن مطلب جدید، به سادگی به قسمت SEO Yoast بروید و از آن استفاده کنید. اگر نمی دانید که چگونه یک کلمه کلیدی مناسب یا عنوان خوب را باید انتخاب کنید و یا توصیف متا مناسب چیست، نگران نباشید، چرا که با مطالعه مقاله سئو داخلی سایت پاسخ دقیق و کامل سوالات خود در این زمینه را خواهید گرفت.

 

استفاده صحیح از دسته ها و برچسب ها در وردپرس

وردپرس به شما امکان می دهد تا پست های وبسایت خود را بر اساس دسته ها و برچسب ها طبقه بندی کنید. این باعث می شود تا بتوانید محتوای خود را بر اساس موضوعات مدیریت کنید، و همچنین کاربران به سادگی بتوانند محتوای مورد نظر خود را پیدا کنند. دسته ها و برچسب ها همچنین به موتورهای جستجو کمک می کنند تا ساختار وب سایت شما را بهتر درک کنند. غالبا مبتدیان در مورد چگونگی استفاده بهتر از دسته ها و برچسب ها دچار اشتباه می شوند.

دسته بندی ها برای گروه بندی گسترده پست های شما در نظر گرفته شده است. اگر وبسایت شما یک کتاب بود، آنگاه دسته ها فهرست محتوا خواهند بود. به عنوان مثال، در یک وبلاگ شخصی می توانید دسته هایی مانند موسیقی، غذا، مسافرت و غیره را داشته باشید. دسته بندی ها در واقع یک سلسله مراتب هستند. از طرف دیگر ، برچسب ها کلمات کلیدی خاصی هستند که محتوای یک پست را توصیف می کنند. به عنوان مثال ، یک پست وبسایت ثبت شده در زیر دسته بندی مواد غذایی می تواند برچسب هایی مانند سالاد، صبحانه، پنکیک و غیره داشته باشد.

با استفاده صحیح از دسته ها و برچسب ها، گام بلندی در راستای سئو وردپرس سایت خود بر می دارید و مرور و دسترسی به مقالات و اطلاعات گوناگون در وب سایت خود را برای کاربرانتان آسان می کنید. انتخاب دسته بندی و برچسب مناسب باعث می شود موتورهای جستجو نیز وب سایت شما را آسان تر و سریعتر دنبال نمایند.

استفاده صحیح از برچسب ها و دسته ها

 

لینک سازی داخلی را به یک عادت تبدیل کنید

موتورهای جستجو به هر صفحه در وب سایت شما امتیاز می دهند. دستور العمل این نمره دهی مخفی نگه داشته می شود تا افراد نتوانند نتایج را مشاهده کنند. با این حال، رایج ترین سیگنال های اقتدار یک وبسایت، لینک ها هستند. لینک سازی داخلی سایت به این دلیل مهم است که از سایر پست ها و صفحات سایت خود، می توانید به سایر مقالات سایت خود لینک داده و آنها را به یکدیگر مرتبط کنید. شما باید این عادت را ایجاد کنید که هرزمان پست جدید می نویسید، آن را با لینک سازی داخلی حداقل به 2 یا 3 پست مرتبط دیگر در سایت خود پیوند دهید. این به شما کمک می کند تا امتیاز صفحه خود را بهبود ببخشید، مدت زمانی را که کاربران در سایت شما صرف می کنند افزایش دهید و در نهایت نمره سئو پست ها و صفحات سایت شما بهبود می یابد.

 

نظرات کاربران را بهینه کنید

نظرات بالای کاربران می تواند نشانه ای جدی از جذب کاربر در وب سایت شما باشند. افزایش کاربران ثابت در وب سایت شما به معنای لینک های بیشتر به سایت، ترافیک بالاتر و بهبود سئو سایت شما می باشند. اما باید مطمئن شوید که نظرات کاربران شما واقعی هستند و هرزنامه نیستند. هرزنامه ها در واقع نظراتی را با پیوندهای بد و نامناسب ارسال می کنند که می تواند رتبه بندی جستجو، سایت شما را تحت تأثیر قرار دهد و حتی باعث تنزل آن شود.

به همین دلیل به همه توصیه می شود که از Akismet استفاده کنند. این یکی از دو افزونه ای است که در هر سایت وردپرسی از پیش نصب شده است و به شما در مبارزه با نظرات هرزنامه کمک می کند. با این حال، بسیاری از نظرات در مورد یک پست می تواند باعث کندتر شدن آن شود و این نیز بر رتبه بندی سایت شما در موتور جستجو شما تأثیر می گذارد، به طور کلی بهینه سازی نظرات کاربران یکی از روش های سئو وردپرس است.

 

لینک های خارجی را NoFollow کنید

همان طور که در بالا ذکر شد، لینک ها به موتورهای جستجو کمک می کنند تا تصمیم بگیرند که کدام صفحات مهم هستند. هنگامی که به یک وب سایت پیوند می دهید، بخشی از نمره سئوسایت وردپرس خود را به آن لینک منتقل می کنید. این نمره سئو ” link juice ” نامیده می شود.

افزودن ویژگی “nofollow” به لینک های خارجی به موتورهای جستجو دستور می دهد که از آن لینک ها پیروی نکنند. این به شما کمک می کند تا امتیاز سئو سایت خود را به سایر سایت ها منتقل نکنید و آن را برای خود ذخیره کنید.

یک پیوند خارجی معمولی در HTML مانند این است:

<a href=”http://example.com”> وب سایت نمونه </a>

پیوند خارجی با ویژگی nofollow به این صورت است:

</a> وب سایت نمونه <“a href=”http://example.com” rel=”nofollow>

نوفالو کردن لینک های خارجی

 

نمایش خلاصه به جای مقالات کامل

وردپرس از تعدادی از صفحات مانند صفحه اصلی، بایگانی دسته بندی ها، بایگانی برچسب ها، بایگانی تاریخ، صفحات نویسنده و غیره به پست های شما پیوند می دهد. به طور پیش فرض، وردپرس محتوای کامل مقاله را در تمام این صفحات نشان می دهد. این بر سئوی سایت شما تأثیر می گذارد، زیرا موتورهای جستجو می توانند محتوای تکراری را در نظر بگیرند. مقالات کامل باعث می شود صفحات بایگانی شما کندتر شود. ساده ترین راه برای حل این امر، نشان دادن خلاصه ها یا گزیده ای به جای مقالات کامل است. می توانید با رفتن به تنظیمات > خواندن، گزینه خلاصه را انتخاب کنید. این قضیه برای سئو وردپرس سایت شما مفید است.

 

سرعت و عملکرد سایت وردپرس خود را بهینه کنید

کارشناسان معتقدند که کاربران وقتی وارد یک صفحه جدید می شوند ظرف مدت سه تا پنج ثانیه تصمیم می گیرند که از آن صفحه در وب سایت بازدید کنند یا آن را ترک کنند. این بدان معناست که شما به عنوان یک وب سایت فقط چند ثانیه فرصت دارید تا محتوای خود را ارائه دهید و کاربران را درگیر خود کنید. شما نباید این زمان گرانبها را هدر دهید تا بازدیدکننده خود را منتظر بارگذاری وب سایت خود بگذارید.

موتورهای جستجو مانند گوگل اذعان داشتند که کاربران، وب سایت های سریع تر را نسبت به وب سایت های با بارگذاری کندتر ترجیح می دهند. برای افزایش سرعت سایت خود می توانید از ابزار GTmetrix که یکی از ابزارهای آنلاین قدرتمند و محبوب است، استفاده کنید.

 

بهینه سازی تصاویر برای سئو وردپرس

تصاویر برای کاربران جذاب تر از متن هستند، اما زمان بارگذاری آنها نیز اندکی طول می کشد. اگر به اندازه و کیفیت تصاویر هنگام بارگذاری آنها در سایت خود دقت نکنید، می توانند وب سایت شما را کند کنند و تاثیر منفی بر روی سئو وردپرس سایت شما بگذارند.

باید اطمینان حاصل کنید که از تصاویر بهینه سازی شده برای بارگذاری سریعتر استفاده می کنید. ترفندی که می توانید برای بهینه سازی تصاویر خود برای موتورهای جستجو استفاده کنید، استفاده از عنوان های توصیفی و برچسب های alt است. این برچسب ها به موتورهای جستجو کمک می کند تا تصویر شما را بهتر بشناسند. آنها همچنین به کاربرانی که دارای اختلال بینایی هستند کمک می کنند، زیرا خوانندگان صفحه نمایش می توانند برچسب های alt و عنوان تصاویر را مشاهده کنند.

WordPress به شما این امکان را می دهد که هنگام بارگذاری یک تصویر، برچسب های عنوان و alt را اضافه کنید. اگر عکاس هستید یا تصاویر زیادی را به سایت وردپرس خود اضافه می کنید، پس باید از یک افزونه گالری استفاده کنید. توصیه می کنیم از گالری Envira استفاده کنید. در تست های سرعت ما متوجه شدیم که Envira سریعترین افزونه گالری وردپرس است.

بهینه سازی تصاویر

 

امنیت و ایمنی سایت وردپرس شما

هر هفته، Google حدود 20.000 وب سایت را در لیست سیاه قرار می دهد. وقتی سایتی در لیست سیاه قرار می گیرد، به هیچ وجه در نتایج جستجو نمایش داده نمی شود. این بدان معنی است که امنیت سایت وردپرس شما برای کسب رتبه های بالا، امری حائز اهمیت است.

رعایت نکات زیر به حفظ امنیت و ارتقا سئو وردپرس سایت شما کمک می کند:

  • بک ‌آپ گیری منظم و مستمر وردپرس
  • استفاده از رمز عبور قوی
  • بهره گیری از سیستم کپچا وردپرس
  • طراحی سوال امنیتی در صفحه ورود وردپرس
  • استفاده از SSL در وردپرس
  • تغییر دوره‌ای رمز تمامی کاربران در وردپرس
  • استفاده از افزونه های امنیت وردپرس مانند افزونه wordfence

 

استفاده از SSL / HTTPS را شروع کنید

SSL یک فناوری است که ارتباط بین مرورگر کاربر و سروری را که به آن متصل می شوند رمزگذاری می کند. این یک لایه امنیتی اضافی به سایت وردپرس شما اضافه می کند. وب سایت های امن با SSL توسط یک علامت قفل در نوار آدرس مرورگر نشان داده می شوند. این امر باعث اطمینان بیشتر وب سایت شما می شود و در صورت راه اندازی یک فروشگاه آنلاین با وردپرس و پردازش اطلاعات پرداخت، استفاده از این فناوری حتما لازم است.

به صورت پیش‌ فرض پروتکل HTTP کدگذاری و ایمن نشده است، و این بدان معناست که هکر‌ها یا بدافزارها می توانند اطلاعاتی را که براساس این پروتکل فرستاده شدند، رمز گشایی کنند. اما در همین راستا، شما می توانید یک گواهینامه SSL  به دامنه اضافه کنید که آن را HTTPS می ‌نامیم. در واقع چنین گواهینامه ‌ای، امنیت سایت وردپرس شما را تضمین نموده و اطمینان می دهد که ارتباط کاربر با وبسایت کاملا در بستری امن خواهد بود و اطلاعات در این میان شناسایی یا رمز گشایی نمی شوند.

شما می توانید SSL رایگان را طریق Letry Encrypt دریافت و روی وب سایتتان نصب کنید. توجه داشته باشید که اس اس رایگان برخی امکانات نسخه پولی را ندارد. به عنوان مثال، دریافت اینماد دوستاره با گواهی SSL رایگان امکانپذیر نیست.

بالابردن امنیت سایت

 

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند که نحوه بهینه سازی صحیح سایت وردپرس خود را فرا بگیرید. پس به جلو حرکت کنید و مورد به مورد، نکات مورد بحث در این مقاله را که مربوط به سئو وردپرس می باشد در وب سایت خود پیاده سازی کنید.

این مقاله یک پکیج سئو وردپرس کامل است و اجرای نکات آموزش داده شده در آن، ظرف مدت چند ماه باعث افزایش میزان ترافیک وب سایت شما و ارتقاء رتبه سایت شما خواهد شد.

نظرات (۲)

  • ehsangold ehsangold
  • خیلی کامل توضیح دادید...

    خسته نباشید.

    مایه افتخاره اگه به ما هم سر بزنید:

    مشاهده قیمت و خرید انگشتر طلا

    امروزه تقریباً 58٪ وب سایتهای اینترنتی مبتنی بر WordPress هستند. با توجه به وردپرس مقاله شما شگفت انگیز است. این سئو داخلی و خارجی سئو را پوشش می دهد و عوامل مرتبط با آن ، هر دو به خوبی توضیح داده شده است. مشکل برجسته شده است ، و راه حل نیز در قالب افزونه ها ، تلاش های عالی ارائه شده است. بهترین شانس.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی