مستر ادز

تبلیغات اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ

مستر ادز

تبلیغات اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ

مستر ادز مجری و مشاور تبلیغات اینترنتی بوده و فعالیت خود را ازاز سالهای قبل با انجام خدمات بهینه سازی سایت آغاز نمود.
امروزه آکادمی مستر ادز به یکی از مراجع تبلیغات اینترنتی، سئو و دیجیتال مارکتینگ بدل شده و دوستان می توانند با مراجعه به وبلاگ سایت، مقالات به روز و تخصصی آنرا مطالعه کرده و آموخته های خود را در کسب و کار خود جاری کنند.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

ایمیل مارکتینگ چیست؟ در واقع ایمیل مارکتینگ استفاده از ایمیل برای ایجاد روابط بالقوه با مشتریان است. ایمیل مارکتینگ یکی از بخش های بازاریابی اینترنتی است که بازاریابی آنلاین را از طریق وب سایت ها، رسانه های اجتماعی و وبلاگ ها شامل می شود. ایمیل مارکتینگ اساسا همان  ایمیل مستقیم است و در آن به جای ارسال محتوا ازطریق پست، پیام ها از طریق ایمیل به صورت الکترونیکی ارسال می شوند. درواقع ایمیل مارکتینگ یا ایمیل تبلیغاتی به کسب و کار شما این اجازه را می دهد تا مشتریان خود را از پیشنهادات و پیام های بازاریابی خود در اسرع وقت و با صرفه جویی در زمان و هزینه آگاه کنید.

تاریخچه ایمیل مارکتینگ چیست؟ مزایای ایمیل مارکتینگ چیست؟ نحوه انجام ایمیل مارکتینگ چگونه است؟ ابزارهای رایج ایمیل مارکتینگ کدام است؟ نمونه ایمیل مارکتینگ ارسالی به چه صورت است؟ این ها سوالاتی است که با خواندن ادامه این مقاله در مورد ایمیل مارکتینگ، پاسخ آنها را خواهید یافت، پس تا انتها با ما همراه باشید.

ایمیل مارکتینگ

تاریخچه ایمیل مارکتینگ

در سال 1978، گری توئرک عضو سازمان تجهیزات دیجیتال که با نام اختصاری DEC شناخته می شد، اولین ایمیل انبوه را به حدود 400 مشتری بالقوه ارسال نمود. ماحصل این ارسال انبوه ایمیل برای مشتریان، فروشی بالغ بر 13 میلیون دلار برای محصولات DEC و سرآغاز عصر جدیدی در حوزه تبلیغات اینترنتی بود.

تحول در انجام اموربازاریابی در دهه 90 میلادی توام با همگانی شدن اینترنت در حال رخ دادن بود. این تحول شیوه جدیدی را پیش روی بازاریابان اینترنتی قرارداد. به گونه ای که پس ازمدت زمانی، سرویس Hotmail، به عنوان اولین سرویس ایمیلی مبتنی بر وب، به صورت کاملا رایگان راه‌ اندازی شد.

با رشد تبلیغات ایمیلی در اواسط و اواخر دهه 90 میلادی، صندوق ورودی ایمیل های کاربران، از انبوه پیام های اسپم پر شد و موجبات نارضایتی عده ای از کاربران را به وجود آورد. سرانجام در سال 1998 قانونی برای جلوگیری از این شرایط وضع شد. طبق این قانون، کلیه ایمیل‌ های ارسالی که با قصد ایمیل تبلیغاتی ارسال می شوند، باید ویژگی Opt-out داشته باشند. Opt-out روشی است که در آن کاربران می توانند از دریافت ایمیل‌ های ناخواسته تبلیغاتی یا همان اسپم که محتوای آن شامل اطلاعاتی درباره محصولات و خدمات می باشد، انصراف دهند، در نتیجه این ایمیل ها وارد صندوق ورودی آنها نمی شد.

ایمیل مارکتینگ در هزاره جدید

با ارائه این قابلیت و همچنین مسدود کردن یا همان block کردن ایمیل ها که دردسترس کاربران قرار گرفت، باعث شد تا به آرامی استراتژی کلی ایمیل مارکتینگ تغییر کند. این استراتژی از یک استراتژی تحمیلی به یک استراتژی پیشنهادی و دوستانه تبدیل شد. پس از این تغییر استراتژی، و از سال 2000 میلادی به بعد، بازاریابان اینترنتی رفته رفته پی بردند که ارسال یک ایمیل به تنهایی کافی نیست و حتی از این مساله اطمینان نداشتند که ایمیل ارسالی توسط آنها به دست کاربر می رسد یا خیر. در این وضعیت آنها سعی کردند تا بر روی محتوای ایمیل ها تمرکز بیشتری کنند. در اصل آنها متوجه شدند که ایمیل ارسال شده به گیرنده باید او را جذب و وادار به فکرکند.

دراین راستا هم باید به دو عامل مهم باید توجه می نمودند:

  • مرتبط بودن موضوع ایمیل ارسالی به گیرنده
  • ارسال به موقع ایمیل برای کاربر

و این گونه شد که ارسال ایمیل مارکتینگ به شکل و فرم امروزی برای کاربران درآمد.

ایمیل های اسپم

مزایای ایمیل مارتینگ

دو مزیت بزرگ ایمیل مارکتینگ عبارتند از:

  • قیمت پایین
  • سهولت انجام

ارسال ایمیل یک راه ارزان برای تبلیغ شرکت و محصولات و یا خدماتی خاص، در مقایسه با سایر انواع بازاریابی است. این راه نیز بسیار آسان است و راهی کم دردسر برای راه اندازی و پیگیری یک کمپین بازاریابی اینترنتی است و آن را بسیار قابل دسترسی می کند.

ویژگی های ایمیل مارکتینگ

  • 94 درصد از کاربران اینترنت از ایمیل استفاده می کنند، در حالی که فقط 61 درصد از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند.
  • 75 درصد کاربران آنلاین می گویند که بازاریابی ایمیلی، روش بازاریابی ترجیحی آنها می باشد.
  • ویژگی ” انتخاب ” در ایمیل مار کتینگ، به کاربر حس رضایت می دهد.
  • ایمیل تبلیغاتی قابلیت گزارش دهی و تجزیه و تحلیل بیشتر را ارائه می دهد، مانند نرخ کلیک و میزان بازدهی
  • مزیت بزرگ ایمیل مارکتینگ نسبت به بازاریابی شبکه های اجتماعی این است که در شبکه های اجتماعی فرد ممکن است یک پست را نبیند ولی یک ایمیل در صندوق ورودی فرد تا زمانی که خوانده و یا حذف شود باقی می ماند.
  • بازاریابی ایمیل می تواند درآمد شما را به طور قابل توجهی افزایش دهد، البته اگر شما آن را به درستی انجام دهید.
  • در تبلیغات گوگل امکان هجوم کلیک های هرز توسط رقبا وجود دارد که در نتیجه آن بودجه شما هدر می رود. این ریسک در ایمیل مارکتینگ وجود ندارد. (البته تهمیداتی توسط گوگل به وجود آمده که اثر اینگونه کلیک ها بسیار کاهش میابد)

مزایای ایمیل مارکتینگ

ابزارهای ایمیل مارتینگ

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی به معنی فرستادن یک پیام تبلیغاتی به گروهی از کاربران از طریق ایمیل گفته می‌ شود. مسلما این فرآیند با کمک یک سری ابزارهای ایمیل مارکتینگ صورت می پذیرد. یک روش آسان برای آپدیت کردن مشتریان خود با اخبار، اطلاعات، پیشنهادات و یا تبلیغات، ارسال ایمیل است.

استفاده از بانک ایمیل مارکتینگ که توسط بعضی از شرکت های ایمیل مارکتینگ ارائه می شود نیز به دلیل عدم آشنایی افرادی که ایمیل شما برایشان ارسال می شود و یا عدم اعتبار لازم جهت ارائه گزارش صحیح و واقعی از جانب شرکت ها، معمولا توصیه نمی شود.

ایمیل مارکتینگ یکی از پرطرفدار ترین روش ها برای برقراری رابطه مستقیم با مشتری می باشد. بازاریاب های باتجربه در سراسر جهان از بهترین ابزارهای ایمیل مارکتینگ به منظور دسترسی مستقیم به ایمیل‌ها بهره می برند. ابزارهایی که ایمیل‌های مفید و مرتبط و عاری از اسپم را برای مشتریان ارسال می‌ کنند.

پنج نمونه از بهترین ابزار ایمیل مارکتینگ عبارتند از:

ابزارهای ایمیل مارکتینگ

انجام ایمیل مارتینگ به چه صورت است؟

پیشنهادات وسوسه انگیز

عمده کسب و کارهای آنلاین، هدف اصلی خود را بر ارائه پیشنهادات و آفرهای ویژه و وسوسه انگیز به مشتریان بالقوه از طریق ایمیل متمرکز می کنند. اما نوع فعالیت شما هر چیزی که باشد، باید نحوه صحیح طرح این پیشنهاد را در ایمیل بلد باشید.

دراین روش، هدف اصلی، تحریک افراد به خرید چیزی است که می خواهند، مانند پیشنهاد کد تخفیف برای محصول، کالا و یا خدماتی که به آن علاقه دارد. افراد زمانی، ترغیب به خرید می شوند که حس کنند دلایل منطقی و قانع کننده ای برای خرید آن محصول یا خدمات خاص دارند. پس سعی کنید دلایل قانع کننده و منطقی برای مشتری بیاورید که چرا این خرید به سود او خواهد بود. و در این راستا با مشتری صادق باشید و از اغراق و زیاده روی پرهیز کنید. چرا که این امر سبب سلب اعتماد مشتری خواهد شد.

ایمیل حاوی محتوای خبری

در این روش، صاحبان بعضی ازفعالیت ها، با ارسال ایمیلی، تمامی مشتریان را از محصولات و خدمات جدید خود در سایت یا فروشگاهشان مطلع می کنند. اینگونه ایمیل ها عمدتا جنبه خبررسانی دارند. در روش ارسال محتوای خبری، می توان برخی از اطلاعات را در دسترس مردم قرار داد و برخی دیگر را که از ارزش بیشتری برخوردار می باشند در ازای کسب اطلاعات از بازدیدکننده برای او ارسال می کنند.

البته عیب این روش این است که هر چقدر اطلاعات بیشتری را از بازدیدکنندگان طلب کنید، افراد کمتری حاضر خواهند شد، فرم اطلاعات درخواستی شما را کامل کنند. پس تلاش کنید تا اطلاعاتی که درخواست می کنید، مختصر اما ارزشمند باشند تا بازدیدکنندگان به آن روی خوش نشان دهند.

ایمیل های ترکیبی

ترکیب دو روش بالا، روشی ترکیبی و جذاب برای کاربر است. در اصل در ایمیل های ارسالی پیشنهادی میکنید و محتوای مفیدی را هم به کاربر ارائه می دهید. این نحوه ایمیل مارکتینگ به مرور باعث ایجاد روابطی بین شما و مشتری می شود. در این روش می توانید از مشتریان خود بخواهید تا به ایمیل هایتان پاسخ بدهند یا در یک نظرسنجی شرکت کنند. نحوه بیان شما نیز دراین ارتباط بسیار مهم است.

 

نمونه ایمیل مارکتینگ

به طور کلی ارسال ایمیل تبلیغاتی به کاربران و مشتریان در فضای مجازی انواع مختلفی دارد اما در اینجا به 8 مورد رایج نمونه ایمیل مارکتینگ اشاره می کنیم:

  • ایمیل خوش آمدگویی به کاربر
  • ایمیل تایید مشتری
  • ایمیل سبد خرید رها شده
  • ایمیل لغو اشتراک مشتری
  • ایمیل امکان خرید خودکار
  • ایمیل پیگیری خدمات ارائه شده به مشتری
  • ایمیل تهییج مشتری برای خرید مانند: ” اسنپ فود دلتنگ شماست “
  • ایمیل خبری برای اطلاع مشتری از بازگشت محصول مورد نظر به چرخه فروش

نمونه ایمیل تبلیغاتی

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی