مستر ادز

تبلیغات اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ

مستر ادز

تبلیغات اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ

مستر ادز مجری و مشاور تبلیغات اینترنتی بوده و فعالیت خود را ازاز سالهای قبل با انجام خدمات بهینه سازی سایت آغاز نمود.
امروزه آکادمی مستر ادز به یکی از مراجع تبلیغات اینترنتی، سئو و دیجیتال مارکتینگ بدل شده و دوستان می توانند با مراجعه به وبلاگ سایت، مقالات به روز و تخصصی آنرا مطالعه کرده و آموخته های خود را در کسب و کار خود جاری کنند.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

تبلیغات موبایل، یکی از مهمترین راه های بازاریابی، جذب مشتری و تبلیغات اینترنتی می باشد. اگر در صنعت بازاریابی حرفه ای هستید، موقعیت خوبی وجود دارد که شما و تیمتان با مطالعه این مقاله، وقت خود را را صرف مطالعه در رابطه با تبلیغات موبایل کرده و روش های موثر این نوع تبلیغات را فرا بگیرید.

در این مقاله به شما خواهیم گفت که تبلیغات موبایلی چیست؟ و نحوه انجام بازاریابی موبایلی و موبایل مارکتینگ به چه صورت است. همچنین انواع تبلیغات موبایل و روش های آن را به شما آموزش خواهیم داد.

تبلیغات موبایل

 

چرا تبلیغات موبایل، تبلیغاتی پر بازده است؟

در حالی که مالکیت تلفن های هوشمند به تنهایی تبلیغات موبایل را به ارزش سرمایه گذاری در می آورد، امروزه رسانه های اجتماعی اعتبار بیشتری را به فعالیت های تجاری می دهند. به عبارت ساده، بسیاری از مردم در حال حاضر بیشتر وقت خود را مشغول فعالیت در رسانه های اجتماعی هستند. فیس بوک به تنهایی گزارش می دهد که هر ماه 2.1 میلیارد نفر در شبکه اجتماعی خود فعال هستند. اگر به کلیه سایت های رسانه های اجتماعی نگاه کنید، مطالعات نشان داده اند که 30 درصد از زمان آنلاین توسط یک کاربر ​​صرف فعالیت های رسانه های اجتماعی می شود. این قضیه پتانسیل زیادی را برای تبلیغ کنندگان ایجاد می کند. به همین جهت از تبلیغاتی موبایلی می توان به عنوان یک تبلیغات پربازده نام برد.

 

چه میزان از فعالیت شبکه های اجتماعی کاربران توسط موبایل انجام می شود؟

طبق مطالعه ای که توسط رسانه های اجتماعی انجام شده است، 60 درصد از کل فعالیت های رسانه های اجتماعی توسط کاربران، به وسیله دستگاه های تلفن همراه انجام میپذیرد. علاوه بر این، مردم اکثرا "پست های رسانه های اجتماعی" را از طریق تلفن های همراه خود به اشتراک می گذارند. یکی از بسترهای رسانه ای اجتماعی که از این ادعا حمایت می کند، Pinterest است که گزارش می دهد حدود 75 درصد از پست های بارگذاری شده بر روی آن توسط کاربران از طریق موبایل تهیه و به اشتراک گذاشته شده است. با توجه به اینکه افراد بیش از 5 ساعت در روز از تلفن های هوشمند خود استفاده می کنند، ارائه تبلیغات از طریق یک بستر تبلیغاتی موبایل و بازاریابی شبکه های اجتماعی، فرصتی بزرگ برای شرکت ها و کسب و کارهای مختلف است تا بتوانند خدمات یا محصولات خود را به بازار عرضه کنند.

 

کار با یک بستر تبلیغاتی موبایل چگونه است ؟

بسیاری از سیستم عامل های برتر (به عنوان مثال گوگل و فیس بوک) یک پانل مدیریت تبلیغات ارائه می دهند که به شما امکان می دهد یک حساب کاربری ایجاد کنید و خودتان تبلیغات را مدیریت کنید. در این حالت، دیگر نیازی به دسترسی مستقیم به تبلیغ کننده ندارید و می توانید به راحتی داده های مربوط به برداشت ها، تبدیل ها و نرخ تبدیل کلیک را از طریق آن مشاهده کنید زیرا همه این داده ها توسط بستر تبلیغ ردیابی می شوند. غالباً می توانید محدوده هزینه تبلیغات خود را با گزینه های پیشنهادی متعدد انتخاب کنید و از یک پلت فرم تبلیغاتی تلفن همراه برای هدف قرار دادن انواع مختلف مخاطبان جمله استفاده کنید.

انواع مختلفی از تبلیغات موبایلی وجود دارد، اما محبوب ترین آنها عبارتند از:

  • تبلیغات درگوگل
  • تبلیغات فیس بوک و اینستاگرام
  • تبلیغات بنر
  • تبلیغات بینابینی
  • تبلیغات ویدئویی
  • تبلیغات درون برنامه ای یا پاداش
  • تبلیغات رسانه ای
  • تبلیغات بینگ (BING)

همه این تبلیغات را می توان با استفاده از یک بستر تبلیغاتی موبایل آماده نمود، که گاهی به آن شبکه تبلیغاتی موبایل گفته می شود.

تبلیغات موبایلی

 

انواع تبلیغات موبایل

1- تبلیغات در گوگل

یک سرویس آنلاین تبلیغاتی به نام  Google AdWords وجود دارد که به شما این امکان را می دهد که تبلیغات خود را در نتایج جستجوی گوگل نمایش دهید. این تبلیغات بر مبنای کلمات کلیدی محبوب و پرتکرار کاربران و جستجوهای قبلی آنها نشان داده می شود که هر کدام از این پیوندها به  صفحات مورد نظر تبلیغ کنندگان لینک می شود.

تبلیغات در گوگل به کسب و کار شما این امکان را می دهد تا برای پروژه تبلیغاتی خود بودجه ای مشخص کنید و زمانی از بودجه اولیه شما در حسابتان کسر می شود که کاربران روی لینک یا صفحه شما در موتورهای جستجو کلیک کنند. تبلیغات در گوگل یکی از انواع تبلیغات موبایل نیز به حساب می آید، چرا که امروزه اکثر کاربران از طریق تلفن های همراه صفحات گوگل را بازدید می کنند. اصلی ترین ویژگی تبلیغات در گوگل دسترسی آن به محبوب ترین موتور جستجو است که به تبلیغ کنندگان این امکان را می دهد تا تبلیغات خود را در مقابل بزرگترین دسته مخاطبان در کره زمین قرار دهند.

 

2- تبلیغات  فیس بوک / اینستاگرام

فیس بوک به دلیل گزینه های تبلیغاتی بسیاری که دارد مشهور است و اکنون آنها به تبلیغ کنندگان این حق انتخاب را داده اند که از بین انواع تبلیغات روش دلخواه خود را انتخاب کنند. اینستاگرام یکی دیگر از گزینه های ایده آل برای تبلیغ کنندگان است زیرا این پلت فرم برپایه مخاطبان موبایل ایجاد شده است. تبلیغات فیس بوک و اینستاگرام هر دو از طریق بستر تبلیغاتی فیس بوک مدیریت می شوند. بیایید در ادامه ببینیم که محبوب ترین انواع تبلیغات موبایل در بستر فیسبوک و اینستاگرام کدام است و کدام نوع تبلیغات پیام شما را بهتر و شیوا تر به مخاطبان ارسال می کند. استفاده از استوری در اینستاگرام امروزه یکی از رایج ترین راه های تبلیغات موبایلی است.

تبلیغات در اینستاگرام

 

3-  تبلیغات بنر

بنرها احتمالاً قدیمی ترین شکل تبلیغات موبایل است. آنها معمولاً در یک صفحه وب یا برنامه ها تعبیه می شوند. بنرها اغلب مربوط به تصاویر است، نه متن. ایده اصلی از این نوع تبلیغات، جذب کاربران از صفحه میزبان، به صفحه یا برنامه تبلیغ کننده است. مهم است به یاد داشته باشید که تبلیغات بنر لزوماً سیاه و سفید و زشت نباشند. از گرافیک با کیفیت استفاده کنید، بنر را جذاب کنید و یک پس زمینه واضح و روشن را فراموش نکنید. این ترفند جواب خواهد داد زیرا مردم  واکنش بهتری نسبت به یک محتوای جذاب بصری دارند.

منطق تبلیغات بنر ساده است: فقط بنر متن یا تصویر + بنر متن نمایش داده شده و حال باید منتظر بمانید تا کاربران بیایند و روی آن کلیک کنند.

تبلیغات بنر

 

4- تبلیغات بینابینی

این تبلیغات، تصاویر تمام صفحه یا فیلم هایی هستند که در نقاط مشخصی از برنامه ها و بازی ها مانند رفتن به مرحله بعد بازی ظاهر می شوند. به دلیل ابعاد و تأثیرات بیشتر در کاربران، چنین تبلیغاتی نسبت به تبلیغات بنر نرخ کلیک بیشتری دارند. هنگام استفاده از تبلیغات بینا بینی، یک نکته اساسی وجود دارد که باید آن را به خاطر بسپارید، این تبلیغات فقط وقتی کاربر یک کار مشخص را  انجام می دهد نمایش داده می شوند. هرگز و هرگز وقتی کاربر درگیر فعالیت اصلی برنامه یا گیم پلی است، هرگز به کاربر این تبلیغات را نمایش ندهید.

تبلیغات بینابینی

 

5- تبلیغات ویدیوئی

در سال 2017، 4 میلیارد دلار برای تبلیغات ویدیوئی موبایل هزینه شده است. در سال 2019 پیش بینی می شود این هزینه به 7 میلیارد دلار برسد. بر خلاف آگهی ها یا بینابینی ها،  تبلیغات ویدئویی غیرمرتبط به نظر نمی رسد. تحقیقات اخیر گوگل نشان می دهد که تماشای فیلم بر روی تلفن های هوشمند بسیار بیشتر از تماشای آن در تلویزیون رواج دارد. هنگام ایجاد یک آگهی ویدیوئی، باید چند قانون ساده را رعایت کنید: آن را ساده نگه دارید، خلاقیت به خرج دهید، مطمئن شوید که اثرگذاری اصلی آن بصری است نه صوتی. تبلیغات ویدئویی یکی از مهمترین انواع تبلیغات موبایل است یوتیوب یکی از مهمترین رسانه ها برای نمایش تبلیغات ویدئویی به کاربران است.

 

6- تبلیغات درون برنامه ای یا پاداش

این نوع تبلیغات، نوع دیگری از تبلیغات ویدیوئی است. تفاوت آن در این است که کاربران از تماشای تبلیغ شما پاداش می گیرند. هدف اصلی چنین تبلیغاتی افزایش درآمد تبلیغاتی برای ناشر یا طراح برنامه است. این نوع تبلیغات موبایل، یک راه عالی برای کسب درآمد از یک برنامه و یا یک نوع بازی موبایلی است. شما بهتر است کاربران را با جوایز و ارائه تجربیات جدید تشویق کنید تا نرخ وفاداری آنها افزایش یابد. تبلیغ پاداش باید در زمان مناسب ظاهر شود. مثلا زمانی که کاربر در یک مرحله از بازی نیاز به امتیاز کمکی دارد به او پیشنهاد خرید سکه یا امتیاز می شود و کاربر در ازای پرداخت مبلغی امتیاز لازم را دریافت می کند.

تبلیغات درون برنامه ای

 

7- تبلیغات رسانه ای

این یک قالب دیگر از تبلیغات تعاملی است. این نوع تبلیغات می تواند شامل خلاقیت های مختلفی باشد. مانند تبلیغات صوتی، تصویری، متنی، تصاویر یا حتی بازی ها. تبلیغات رسانه ای، تبلیغاتی کاملا تعاملی در نظر گرفته می شوند که می توانند آگاهی از برند یا خدمات و قصد خرید را در کاربران تحریک کنند.

 

8- تبلیغات در بینگ

BING پس از گوگل دومین موتور جستجوی محبوب کاربران است. هزینه های پایین تنها مزیت استفاده از پلت فرم تبلیغاتی موبایل Bing نیست. با تبلیغات بینگ، بر زبان، مکان و برنامه ریزی کمپین تبلیغاتی خود تسلط بیشتری خواهید داشت زیرا این موارد را می توانید در سطح گروه تبلیغاتی خود تنظیم کنید، و می توانید از برنامه های افزودنی اجتماعی برای هدایت ترافیک به سمت خود استفاده کنید.

تبلیغات در بینگ

 

بهترین نوع تبلیغات موبایل کدام است ؟

صرف نظراز نوع آگهی موجود، بهترین سیستم عامل های تبلیغاتی تلفن همراه دارای دو خصوصیت مشترک زیر هستند:

  • تجزیه و تحلیل پیشرفته و هدف گذاری
  • دسترسی به یک بازار جهانی

کسب و کار شما نقش مهمی در بستر تبلیغات موبایلی ایفا می کند. پس این بستر تبلیغاتی باید به شما انعطاف پذیری خلاقانه برای ایجاد یک آگهی با کیفیت و مناسب بدهد. یکی از ویژگی های مورد نیاز، تجزیه و تحلیل و هدف گذاری است. بدون اینکه تصوری روشن از اینکه چه کسی تبلیغات شما را می بیند و کدام تبلیغات بیشترین بازدهی را دارد، تبلیغات موبایل امری زمان بر و پرهزینه است. اگر هنوز مخاطب هدف خود را مشخص نکرده اید، با مطالعه این مقاله احتمالا روش دلخواه خود را برای تبلیغات موبایلی انتخاب کرده اید.

تبلیغات در موبایل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی