مستر ادز

تبلیغات اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ

مستر ادز

تبلیغات اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ

مستر ادز مجری و مشاور تبلیغات اینترنتی بوده و فعالیت خود را ازاز سالهای قبل با انجام خدمات بهینه سازی سایت آغاز نمود.
امروزه آکادمی مستر ادز به یکی از مراجع تبلیغات اینترنتی، سئو و دیجیتال مارکتینگ بدل شده و دوستان می توانند با مراجعه به وبلاگ سایت، مقالات به روز و تخصصی آنرا مطالعه کرده و آموخته های خود را در کسب و کار خود جاری کنند.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا، مهمترین بخش بازاریابی و تبلیغات اینترنتی است. شما هنگام ایجاد محتوا، اطلاعات رایگان و مفیدی را در اختیار مخاطبان خود قرار می دهید، مشتریان بالقوه را جذب وب سایت خود می کنید و کاربران قدیمی وب سایت خود را از طریق یک تعامل با کیفیت حفظ می کنید.

هدف از تولید محتوا چیست؟ چه نکاتی را در تولید محتوا باید رعایت کنیم؟ محتوای با کیفیت چه محتوایی است؟ این مقاله یک آموزش کامل و جامع تولید محتوا است، پس برای یافتن پاسخ سوالات خود، توصیه می کنیم، آن را تا انتها و به دقت مطالعه نمایید.

تولید محتوا

 

دلیل اهمیت تولید محتوا

  • 61٪ از خریدهای آنلاین نتیجه مستقیم مطالعه یک محتوا تهییج برانگیز توسط کاربر در یک وب سایت است.
  • وب سایت هایی که حداقل هفته ای 4 پست در وب سایت خود منتشر می کنند، 3.5 برابر بیشتر از وب سایت های دیگر بازدید می شوند و با افزایش ترافیک سایت روبرو می شوند.
  • تولید محتوا برابر است با رشد تجارت، وب سایت های فروشگاهی که محتوای مرتبط تولید می کنند فروشی دو برابر بالاتر از وب سایت های مشابه دارند.

 

استراتژی تولید محتوا چیست؟

این که آیا شما مدتی است بدون هیچ جهت مشخصی محتوا را خلق کرده اید و یا اینکه یک استراتژی غلط را دنبال کرده اید، مهم نیست. از همین حالا یک استراتژی معین برای تولید محتوای خود تعیین کنید. یک استراتژی که برای شما هدف و مسیری واضح و مشخص تعریف کند. این روند ممکن است.

 

در اینجا نحوه تعیین استراتژی محتوا را به شما آموزش خواهیم داد:

بازار هدف را تعیین کنید

ستون هایی را روی یک برگه کاغذ برای کلمات کلیدی هدف، شخصیت خریدار یا بازارهدف محتوا و قالب و موضوع اصلی ایجاد کنید، سپس این موارد را برای هر محتوا پر کنید. سپس پست های قبلی خود را با لیستی که نوشته اید تطبیق دهید، اگر بعضی پست ها نیاز به بهبود دارند آنها را ویرایش کنید و اگر بعضی پست ها باید با هم ادغام شوند، این کار را نیز انجام دهید. شاید این کار خسته کنده باشد اما بازدهی خوبی دارد و به شما در راستای تولید محتوای مرتبط با بازار هدف و با کیفیت کمک شایانی خواهد کرد.

 

موضوع مناسب را انتخاب کنید

بازار هدف را که در قسمت قبل تعیین کردید، به خاطر دارید؟ شما برای آنها محتوا ایجاد می کنید. این بدان معناست که شما باید مطالب را به شکلی تهیه کنید که به راحتی و با لذت توسط بازارهدف بازدید و مورد استقبال قرار گیرد.

هنگام انتخاب قالب یا موضوع محتوای خود از این سؤالات به عنوان راهنما استفاده کنید:

درک این محتوا برای مخاطبان شما چقدر آسان است؟

آیا نیاز و پرسش های مخاطبان شما با مطالعه این محتوا مرتفع می شود؟

آیا محتوا شما قادر به رقابت با وب سایت های مشابه می باشد؟

سعی کنید با در نظرگرفتن سه پرسش بالا، محتوایی در راستای نیاز واقعی کاربر تولید کنید، به گونه ای که با محتوای رقبای شما متمایز بود و حس اعتماد بیشتری به بازدید کنندگان ببخشد.

 

تبلیغ محتوا

چه فایده ای دارد اگر کسی نبیند که شما این همه محتوای عالی ایجاد می کنید؟

پس تبلیغ محتوا به همان اندازه که  هدف گذاری تولید محتوا مهم است، حائز اهمیت می باشد. برنامه تبلیغاتی شما باید توسط شخص شما تعیین و هدایت شود.

بررسی کنید که مخاطبان شما در طول روز چه میزان از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند؟ از کدام شبکه اجتماعی بیشتر استفاده می کنند؟ چه ساعاتی ساعات پربازدیدتری است؟ چه موضوعاتی را بیشتر دنبال می کنند؟ وقتی یک ایمیل برای آنها ارسال می شود، چند درصدشان آن را مطالعه می کنند؟

با بررسی نکات بالا می توانید به یک جمع بندی کامل در مورد مخاطبان خود برسید.

تبلیغ محتوا

 

رسانه های اجتماعی

در حالی که رسانه های اجتماعی ابزاری برای ایجاد روابط می باشند، از آنها می توان برای تبلیغ محتوا استفاده کرد. نکته مهم ایجاد تعادل مناسب بین خود تبلیغ، به اشتراک گذاری اطلاعات مفید و سرگرمی است.

فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و یوتیوب همه رسانه های خوبی برای ایجاد و به اشتراک گذاری مطالب مرتبط هستند.

 

بازاریابی ایمیلی

ایمیل یکی از بهترین راهها برای رسیدن به مخاطبان به هر بهانه ای است، به خصوص برای تبلیغ مطالب. دلیل این امر این است که هرکسی که در لیست ایمیل شماست تصمیم به تعامل و دریافت ایمیل از شما گرفته است و می توانید مطمئن باشید که پیام های شما را دریافت می کند.

 

برای آشنایی کامل با مقوله ایمیل مارتینگ و بازاریابی ایمیلی توصیه می کنیم مقاله زیر را مطالعه نمایید.

ایمیل مارکتینگ چیست؟ آموزش کامل

ایمیل مارکتینگ

 

فرآیند تولید محتوا

این مراحل را برای تولید محتوای با کیفیت و اصولی به دقت دنبال کنید:

تولید محتوا بر اساس تحقیقات و اصول سئو

شناخت شخصیت مخاطب و بازارهدف به شما ایده های خوبی می دهد تا بدانید درباره چه موضوعاتی بنویسید و چه نکاتی برای مخاطب شما سوال است و شما چه پاسخی باید داشته باشید. تحقیقات سئو و تحلیل کلمات کلیدی،  به شما حجم جستجوی یک عبارت خاص از کلمات کلیدی را نشان می دهد و اینکه آیا ارزش ایجاد یک محتوا برای مخاطب را دارد یا خیر؟  آیا ارزش سرمایه گذاری را دارد یا ندارد؟  یک راه خوب برای تحقیق در مورد کلید واژه ها، نوشتن سؤالاتی است که ممکن است برای کاربر پیش بیاید. یک قانون کوچک، هدف قرار دادن کلمات کلیدی قابل دستیابی است.

یکی از عوامل مهمی که به شما کمک می کند محتوای شما در موتورهای جستجو به رتبه خوبی برسد، دامین آتوریتی یا قدرت دامنه سایت شماست. این بدان معناست که هر چه مدت زمان طولانی تری نوشتن مطالب با کیفیت را ادامه دهید ، قدرت دامنه شما بالاتر می رود  و رتبه بندی آن برای کلمات کلیدی بسیار رقابتی که شما را در صفحه اول Google قرار می دهد، آسان تر می شود.

 

مطالعه دو مقاله زیر پاسخگوی تمامی نیازها و ابهامات شما در زمینه سئو سایت می باشد.

سئو داخلی سایت و آموزش تکنیک های آن

سئو خارجی سایت و آموزش تکنیک های آن

 

سئو سایت

 

ایده پردازی محتوا

حال که تعیین کرده اید کدام کلمات کلیدی را برای مخاطب هدف استفاده کنید، وقت آن است که ایده پردازی محتوا را به درستی انجام دهید. اگر به دنبال ایده های نو برای تولید محتوا هستید، می توانید از کتاب هایی که خوانده اید کمک بگیرید، میزان مطالعات مربوط به کسب و کار خودتان را افزایش دهید، سایت های رقیب خود یا جستجوهای مرتبط در گوگل را برای  الهام گرفتن از آنها بررسی کنید. ایده پردازی محتوا، یکی از مهمترین بخش های تولید محتوا می باشد.

 

نوشتن و ایجاد محتوا

قصد داریم در مورد روند نوشتن صحبت کنیم. برای شخصیت خود بنویسید. خود را مخاطب هدف فرض کنید و تصور کنید پرسش هایی که او دارد شما نیز دارید. آیا محتوایی که شما می نویسید نیازهای ذهنی شما و مخاطب هدف را برطرف می کند؟

از عناوین جذاب، توضیحات متای تهییج کننده و تصاویر با کیفیت و مرتبط برای مجبور کردن مخاطبان به خواندن مطالب خو استفاده کنید. دلیل و یا حسن خواندن مقاله خود را در عنوان و یا ابتدای مقاله عنوان کنید و به مخاطب بویید ه چرا باید مقاله شما را بخواند. محتوایی منحصر به فرد ایجاد کنید. اطلاعات تکراری و کلیشه ای به مخاطب ندهید. از یک سبک منحصر به فرد استفاده کنید یا به تحقیقات جدید استناد کنید. مختصر، مفید و روان بنویسید، این چیزی است که محتوای شما را جذاب  می کند.

 

 ویرایش و تدوین دقیق محتوا

نحوه ویرایش و تدوین محتوا یک فرآیند ذهنی دقیق است. تمام موارد را بررسی کنید و محتوای خود را مرور کنید. شما ممکن است اهمیت زیادی به دستور زبان ندهید، اما نوع صحیح نگارش و استفاده از علائم نگارشی، تاثیر زیادی رو مخاطب هنگام مطالعه می گذارد. مثلا در هنگام استفاده از کاراکترها (مانند . ! ؟ ، … : ؛) باید به این نکته توجه کنید که آن‌ها بدون هیچ فاصله‌ ای از کلمه قبل قرار می گیرند، همچنین بعد از این کاراکترها همیشه یک فاصله باید وجود داشته باشد.

 

 بارگذاری محتوا

اکنون که محتوای شما آماده است، باید آن را در جایی قرار دهید که افراد بتوانند به آن دسترسی پیدا کنند. سیستم مدیریت محتوا (CMS) نرم افزاری است که میزبان محتوای دیجیتالی است و به شما امکان می دهد آن را در وب سایت خود (یا هر جای دیگری در وب) نمایش دهید. مزیت CMS این است که تمام محتوای شما را به هم متصل می کند و آن را در یک مکان ذخیره می کند. بنابراین، می توانید به راحتی در صفحه سایت خود به یک صفحه فرود لینک دهید یا یک پیشنهاد محتوا را به یک ایمیل ارسال کنید.

 

پیشنهاد میکنیم برای آشنایی با صفحه فرود و آموزش طراحی  و نکات آن مقاله زیر را بخوانید.

طراحی صفحه فرود عالی با 25 نکته اصلی

 

ساخت صفحه فرود

 

انتشار محتوا

انتشارمطالب به سادگی با کلیک کردن روی یک دکمه انجام می شود. شما می توانید مطالب خود را بلافاصله پس از بارگذاری منتشر کنید، یا می توانید با انتظار برای زمان مطلوب، تأثیر گذاری آن را به حداکثر برسانید و آن را در زمان دلخواه خود منتشر کنید. اگر تازه کار را شروع کرده اید، باید بدانید که کلیک بر روی انتشار، بلافاصله تأثیر زیادی بر مخاطبان شما نخواهد گذاشت. اما اگر متعهد شده باشید که یک برنامه تولید محتوای منظم، مانند ارسال یک پست جدید در هر چهارشنبه، داشته باشید، مخاطبان شما انتظار می کشند که پست های منتشر شده در روز چهارشنبه ها را مشاهده کنند.

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید انتشار مطابق روندها یا رویدادهای حساس به زمان است. به عنوان مثال، اگر درباره تعطیلات ملی یا رویدادهای جاری مطالب ایجاد می کنید و می خواهید آن ها را در زمان های مشخص منتشر کنید باید توجه داشته باشید که در چه تاریخی محتوا منتز می شود تا بکارت خود را از دست ندهد. CMS به شما امکان می دهد تا انتشار پست ها را برای تاریخ آینده و زمان مشخص برنامه ریزی کنید ، بنابراین می توانید با چند کلیک برنامه ریزی کنید.

 

انواع تولید محتوا

تولید محتوا در همه جا و درهمه بسترهای ارتباطی وجود دارد، اما موفقیت در تولید آن به توانایی شما در تطبیق آن با جامعه ای که در آن زندگی می کنید بستگی دارد. هنگامی که می خواهیم در رسانه های مختلف یا سیستم عامل های موجود در آن رسانه ها برای یک موضوع، محتوا تولید کنیم، این محتوا بسته به نوع بستر مورد استفاده کاربران باید متفاوت باشد. محتوای رسانه های اجتماعی با محتوای وبلاگ متفاوت است و این تفاوت برای محتوای وب سایت هم وجود دارد. است. بنابراین، شما باید بدانید که چگونه محتوا را خلق نیو آن را متناسب با فضای انتشار آماده سازید. بیایید برای به اشتراک گذاشتن محتوا در سیستم عامل های مختلف به برخی دستورالعمل ها توجه کنیم.

 

تولید محتوا برای رسانه های اجتماعی

ایجاد محتوای خوب برای رسانه های اجتماعی امری دشوار بوده و در واقع یک هنراست. اما ارزش این را دارد، چرا که 6.2 میلیارد کاربر در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی در سراسر جهان وجود دارند. به علاوه، کسانی که شما را در رسانه های اجتماعی دنبال می کند مانند یک پیشرو و طرفدار برای شما و کسب و کارتان میباشند. آنها به آنچه شما می گویید علاقه مند هستند بنابراین، شما مخاطبی مشتاق دارید که آماده است تا با مطالب شما درگیر شود.

در اینجا چند نکته تولید محتوا در برخی رسانه های اجتماعی محبوب وجود دارد:

  • ازفیس بوک می توان برای ایجاد اجتماعات خرد از طریق گروه های فیس بوکی یا اشتراک گذاری لینک ها در صفحات فیس بوک استفاده کرد. هنگامی که صحبت از به اشتراک گذاری محتوا است، ویدئوها بیشترین کانون توجه را به دست می آورند.
  • اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن تصاویر با کیفیت بالا و فیلم های کوتاه بهترین گزینه است. هشتگ ها تا زمانی که به حساب و تجارت شما مربوط باشند، به خوبی روی این پلتفرم کار می کنند. Instagram Stories، روش جدیدی را برای تعامل با مخاطبان، از طریق نظرسنجی یا پیشنهاد لینک صفحات سایت شما فراهم آورده است.
  • YouTube تعداد 1.3 میلیارد کاربر دارد و این کاربران به طور مداوم برای تماشای ویدئو های مختلف وارد این بستر وسیع اجتماعی می شوند. برخی از موفق ترین و پربازدید ترین مطالب موجود در این پلتفرم، بررسی و معرفی محصولات و فیلم های آموزشی هستند.

اینستاگرام

 

تولید محتوا برای وب سایت

محتوای وب سایت باید روی سه چیز متمرکز شود: شخصیت شما، کلمات کلیدی مورد نظر و راه حل شما. شما باید بازدید کنندگان را به روشی منسجم و طبیعی به سمت خود بکشید. به محتوای وب مانند یک نقشه برای رسیدن به گنج نگاه کنید. مراقب باشید که بازدید کنندگان را از طریق فیدبک های رسانه های اجتماعی و سایر عناصر منحرف کننده از شما دور نشوند. پس از جذب مشتری و یا مخاطب بالقوه، باید تمام تلاش خود را برای نگه داشتن آنها انجام دهید، و این هدف اصلی تولید محتوا برای وب سایت شما است.

 

تولید محتوا برای وبلاگ

هدف از تولیدمحتوا برای وبلاگ، حمایت از مشاغل شما با جذب افراد غریبه و واجد شرایط است. محتوای وبلاگ یک منبع رایگان است که اغلب به طور مستقیم با فروش مرتبط نیست، اما قدرت یک وبلاگ که اصولی بنا شده است را دست کم نگیرید. تحقیقات نشان می دهد شرکت هایی که بیشتر وبلاگ  نویسی می کنند نسبت به شرکت هایی که این کار را انجام نمی دهند انجام نمی دهند، مشتریان بیشتری دارند. ازنظر مشخصات فنی، وبلاگ ها فقط زیر مجموعه ای از طراحی وب سایت می باشند و شامل بسیاری از ویژگی های اساسی یکسان هستند. با این حال یک وبلاگ این مشخصات را به طور کلی به صورت یکپارچه در هر صفحه دارد، به این معنی که هنگامی که شما تغییری در یک صفحه ایجاد می کنید، این تغییر در تمامی صفحات آن تغییرات نمایش داده می شود.

 

تجزیه و تحلیل محتوای شما

آخرین و مسلماً مهمترین مرحله در ایجاد محتوا، تحلیل محتوای شماست. بدون داده، نمی دانید چه محتوایی جواب می دهد یا چگونه می توانید آن را بهبود ببخشید. چندین فاکتور وجود دارد که می توانید هنگام تجزیه و تحلیل محتوای خود، آنها را مورد بررسی قرار دهید. بنابراین از اهداف خود به عنوان راهنما برای تنظیم پارامترهای مختلف استفاده کنید.

 برای تجزیه و تحلیل دقیق محتوا پارامترهای زیر را مورد بررسی قرار دهید:

بازدیدهای صفحه: تعداد کاربرانی که از محتوای شما بازدید می کنند.

ترافیک واقعی:  میزان ترافیکی که از موتورهای جستجو بدست می آید.

نرخ گزاف گویی:  درصد بازدید کننده هایی که پس از بازدید از یک صفحه، سایت شما را ترک می کنند.

نرخ تبدیل:  درصد بازدید کنندگان که با CTA درگیر هستند.

نرخ تعامل:  تعداد افرادی که از طریق لایک، اشتراک گذاری، اظهار نظر و یا روش های دیگر با محتوای شما تعامل دارند.

رشد مخاطبان:  مشترکین جدید یا بازدیدکنندگانی که به  یک  محتوا خاص توجه می کنند.

تحلیل محتوا

تولید محتوا یک فرایند تکرارشونده است که با رشد چشمگیری در حال تعامل با مخاطبان شما است. در روند تولید محتوا، سعی کنید مطالب خلاقانه و جدیدی تولید کنید که نه تنها مخاطب شما را خوشحال می کند بلکه باعث پیشرفت کسب و کار شما نیز خواهد شد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی