مستر ادز

تبلیغات اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ

مستر ادز

تبلیغات اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ

مستر ادز مجری و مشاور تبلیغات اینترنتی بوده و فعالیت خود را ازاز سالهای قبل با انجام خدمات بهینه سازی سایت آغاز نمود.
امروزه آکادمی مستر ادز به یکی از مراجع تبلیغات اینترنتی، سئو و دیجیتال مارکتینگ بدل شده و دوستان می توانند با مراجعه به وبلاگ سایت، مقالات به روز و تخصصی آنرا مطالعه کرده و آموخته های خود را در کسب و کار خود جاری کنند.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

سئو چیست

 

سئو چیست ؟ سئو مخفف "بهینه سازی موتور جستجو (Search engine optimization)" است. این کار یعنی بهینه کردن صفحات وب به طوری که در گوگل و دیگر موتورهای جستجو جزو نتایج اول نمایش داده شده شوند. سئو بر روی بهبود رده بندی طبیعی سایت، یا همان رده بندی بدون پرداخت هزینه، در نتیجه جستجو تمرکز می کند. اگر شما یک وب سایت دارید و خواهان افزایش تعداد بازدید از سایتتان هستید، سئو باید یکی از کارهای اصلی تان باشد. در این مطلب، من توضیح می دهم که سئو چیست و ما در Yoast چگونه به آن می پردازیم.

الگوریتم گوگل

رده بندی این نتایج جستجو به کمک الگوریتم گوگل مشخص شده اند. اگرچه الگوریتم گوگل همچنان ناشناخته باقی مانده است، سال ها تجربه در سئو باعث شده که دید خوبی نسبت به عوامل مهم در این الگوریتم بدست آوریم. در دیدگاه ما، فاکتورها در الگوریتم گوگل را می توان به دو بخش تقسیم کرد:

عوامل سئوی داخلی

بخشی از رده بندی وب سایت شما توسط عوامل سئوی داخلی (On-page SEO factor) شما تعیین می شود. عوامل سئوی درون صفحه تمام چیزهایی است که از درون وب سایت اصلی شما بدست می آید. این عوامل شامل جنبه های فنی(کیفیت کد و سرعت سایت) و جنبه های مربوط به محتوا، مثل ساختار وب سایت و کپی نبودن مطالب شما می شوند. این موارد در سئوی درون صفحه بسیار حیاتی هستند.

عوامل سئوی خارجی

علاوه بر عوامل سئوی درون صفحه، عوامل سئوی خارجی (Off-page SEO factor) نیز وجود دارند. این عوامل شامل لینک از درون وب سایت های دیگر، توجه رسانه های اجتماعی، و فعالیت های تبلیغاتی خارج از وب سایت شما می شود. تاثیرگذاری بر روی این عوامل خارج صفحه می تواند بسیار دشوار باشد. مهم ترین عامل، تعداد و کیفیت لینک هایی است که به سایت شما ختم می شوند. هرچه کیفیت و ارتباط این لینک ها به وب سایت شما بیشتر باشد، جایگاه شما در جستجوی گوگل بیشتر می شود.

یکی دیگر از عوامل خارج صفحه، رقبای شما در جایگاه و کسب و کاری که دارید هستند. در بعضی جایگاه و موقعیت ها، پیشرفت و بالا رفتن نسبت به جایگاه های دیگر خیلی سخت تر است. رقابت در بازار کار شما نیز تاثیر بسزایی در شانس شما برای پیشرفت و رفتن به رده های بالاتر دارد.

سئوی جامع

ما نشان می دهیم که "سئوی جامع" یعنی چه؟ سئوی جامع (Holistic SEO) یعنی هدف اصلی شما باید ساخت و نگهداری بهترین وب سایت ممکن باشد. تلاش نکنید که گوگل را فریب دهید، بلکه از یک استراتژی پایدار و بلندمدت استفاده کنید. اگر وب سایت شما کیفیت بالایی داشته باشد به طور خودکار در رده بندی ها نیز بالا خواهید رفت. گوگل می خواهد که کاربران خود را به مکان درست هدایت کند، و هدفش این است که تمام اطلاعات آنلاین دنیا را فهرست بندی کرده و برای عموم مردم قابل دسترسی کند.

علاوه بر این، گوگل می خواهد که درآمد کسب کند. برای رسیدن به این هدف، آن ها باید اطمینان حاصل کنند که مردم همواره از گوگل استفاده می کنند. این بدان معناست که آن ها باید نتایج مورد نظر مردم را به آن ها نشان دهند. پس اگر وب سایت شما در بازار کار خود بهترین باشد، گوگل آن را در نتایج بالای خود نمایش می دهد.

جزو نتایج بالای گوگل بودن نیازمند استراتژی های گسترده ای در زمینه ی سئو، با توجه به جنبه های مختلف وب سایت شما و بازار کاری آن است. بخش فنی آن، تجربه ی کاربری (UX) و محتوای وب سایت شما، همه باید درجه یک باشند. برای این رده ی بالایی در گوگل داشته باشید، شما باید رویکردی که ما به آن سئوی جامع می گوییم داشته باشید.

یادگیری سئو

مباحث آموزش سئوی آنلاین ما به شما مهارت های اساسی سئو را آموزش می دهد که می توانید به سرعت از آن ها استفاده کنید. با مباحث آموزشی ما یاد بگیرید چگونه از رقبای خود پیشی بگیرید و به بهترین نتیجه ی جستجوها تبدیل شوید! مهم نیست که شما یک بلاگر (blogger) ، یک دولوپر (developer) و بازاریاب اینترنتی هستید یا صاحب یک تجارت آنلاین کوچک یا بزرگ هستید، ما باور داریم که سئو برای همه است. ما مباحث مختلف زیادی اعم از جستجوی کلمات کلیدی، ساختار سایت و کپی رایت سئو تا مباحث فنی تری از سئو همچون: داده های ساخت یافته، سئوی چند زبانه (Multilingual SEO) و آموزش سئوی فنی را جمع آوری کرده ایم. برای هر کسی مطلبی وجود دارد، پس حتما از مطالب ما دیدن کنید!

نتیجه گیری

سئو یعنی بهینه سازی وب سایت به منظور رسیدن به نتایج اولیه ی جستجوها در گوگل، و یا دیگر موتورهای جستجو. در Yoast، ما باور داریم که سئوی جامع بهترین راه برای بالا بردن رتبه ی وب سایتتان است، چون شما تلاش می کنید تا تمام قسمت های سایت خود را به بهترین نحو بسازید. از ترفندهای سئوی بلک هت(غیرقانونی و اشتباه) استفاده نکنید، چون این کار در نهایت بر روی رتبه ی سایت شما اثر منفی خواهد گذاشت. در عوض، سعی کنید سئوی پایداری داشته باشید، کاربران خود را همواره در نظر داشته باشید و نتایج مثبت را در بلند مدت مشاهده کنید.

منبع: yoast.com

نظرات (۱)

qweqwe

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی