مستر ادز

تبلیغات اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ

مستر ادز

تبلیغات اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ

مستر ادز مجری و مشاور تبلیغات اینترنتی بوده و فعالیت خود را ازاز سالهای قبل با انجام خدمات بهینه سازی سایت آغاز نمود.
امروزه آکادمی مستر ادز به یکی از مراجع تبلیغات اینترنتی، سئو و دیجیتال مارکتینگ بدل شده و دوستان می توانند با مراجعه به وبلاگ سایت، مقالات به روز و تخصصی آنرا مطالعه کرده و آموخته های خود را در کسب و کار خود جاری کنند.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

افزایش سرعت سایت، و به طور کلی سرعت سایت یکی از شاخصه هایی است که در سئو داخلی سایت و جذب کاربران و افزایش ترافیک سایت نقش مهمی ایفا می کند.

توجه داشته باشید که یک ثانیه تاخیر در زمان بارگیری صفحه موارد زیر را به همراه دارد:

  • 11٪ بازدید صفحه کاهش می یابد.
  • 16٪ رضایت مشتری را کاهش می دهد.
  • 7٪ نرخ ضرر در تبدیل.

چند ثانیه بارگذاری دیرتر صفحه سایت شما می تواند تاثیر منفی بسیار بزرگی بر تعامل با بازدید کنندگان و فروش سایت شما داشته باشد. این بدان معنی است که داشتن یک سایت سریع ضروری است.

در این مقاله قصد داریم تکنیک های افزایش سرعت سایت، را به شما آموزش داده تا وب سایتی سریع و کاربر پسند داشته باشید، پس شما را به مطالعه ادامه این مقاله با موضوع افزایش سرعت سایت و روش ها و تکنیک های آن دعوت می نماییم.

افزایش سرعت سایت

 

چرا بهینه سازی سرعت وب سایت مهم است؟

در حقیقت، 47٪ از بازدید کنندگان انتظار دارند وب سایت ها را در دو ثانیه یا کمتر بارگیری کنند  و 40٪ کاربران صفحه ای را که سه یا چند ثانیه بیشتر طول می کشد، رها می کنند. این بدان معناست که اگر بارگذاری صفحه سایت شما بیش از سه ثانیه طول بکشد، تقریبا نیمی از بازدید کنندگان خود را قبل از بازدید از صفحه سایت شما از دست خواهید داد. در طی تحقیقاتی که توسط گوگل انجام شد، مشخص شد که یک تاخیر یک ثانیه ای می تواند رضایت مشتری را در حدود 16٪ کاهش دهد. جای تعجب نیست، که افزایش سرعت سایت باعث افزایش کارایی و بازدید سایت شما و در نهایت سئو بهتر وب سایت شما خواهد داشت.

 

چرا وب سایت من کند است؟

اگرشما یک تست سرعت سایت از طریق Gtmetrix انجام داده اید و متوجه شدید زمان بار گذاری شما بسیار کند است. دلایل بسیار زیادی وجود دارد که باعث کاهش زمان بارگذاری سایت شما می شود. از زمان بارگذاری سرور گرفته تا اندازه تصاویر، تا تعداد تغییر مسیرهایی که در صفحات سایت خود دارید. این بدان معناست که برای افزایش سرعت سایت شما  یکسری تکنیک ها و روش ها  وجود دارد. که ما در این مقاله به بررسی 12 مورد از مهم ترین و اصلی ترین تکنیک های افزایش سرعت سایت می پردازیم.

استفاده از gtmetrix

  • استفاده از شبکه تحویل محتوا (CDN)

شبکه تحویل محتوا مجموعه ای از سرورهای وب است که در نقاط مختلف جغرافیایی توزیع می شوند و محتوای وب را در اختیار کاربران نهایی با توجه به موقعیت مکانی خود قرار می دهند. هنگامی که وب سایت خود را بر روی یک سرور واحد میزبانی می کنید، تمام درخواست های کاربران به همان سخت افزار ارسال می شوند. به همین دلیل، زمان لازم برای پردازش هر درخواست افزایش می یابد. علاوه بر این، وقتی بار از سرور فاصله زیادی داشته باشد، سرعت بارگذاری کند تر می شود. با CDN ، درخواست های کاربر به نزدیکترین سرور هدایت می شوند. در نتیجه، محتوا سریعتر به کاربر تحویل داده می شود و باعث افزایش سرعت سایت می شود.

استفاده از CDN باعث می شود، سرعت ارسال اطلاعات به بازدیدکنندگان سایت افزایش پیدا کند و زمان بارگذاری صفحات کاهش چشمگیری پیدا کند. این روش، علیرغم اینکه روشی گران است، روشی کاملاً مؤثر برای بهینه سازی سرعت سایت می باشد.

 

  • انتخاب هاست (HOST) مناسب

سه نوع هاست بر اساس نوع سرویس وجود دارد:

  • هاست اشتراکی
  • سرور مجازی
  • سرور اختصاصی

محبوب ترین نوع هاستی که در سراسر جهان استفاده می شود، هاست اشتراکی است. این ارزانترین راه برای راه اندازی یک سایت در یک زمان کوتاه و با هزینه کم است. برای اطمینان از بهینه سازی بهتر، انتخاب هاست سریع امری ضروری است. با هاست اشتراکی، CPU، فضای دیسک و RAM را با سایر سایت هایی که از این سرور نیز استفاده می کنند به اشتراک می گذارید.

سرورهای مجازی و سرورهای اختصاصی بسیار سریعتر هستند. زمانی که یک سرور اختصاصی را به چند سرور تقسیم کنیم، به آن سرور مجازی یا VPS می گویند. VPS از چندین سرور برای توزیع محتوا استفاده می کند. با داشتن VPS، سرور را با سایر کاربران آن به اشتراک می گذارید و بخشی از سرور مجازی خود را در اختیار دارید که تنظیمات شما روی سایر مشتریان تأثیر نمی گذارد

گرانترین گزینه برای انتخاب هاست، استفاده از سرور اختصاصی است که می تواند سرور فیزیکی شما باشد. در این حالت ، شما یک کرایه سرور پرداخت می کنید و یک مدیر سیستم را برای حفظ آن استخدام می کنید. با سرورهای اختصاصی، کلیه منابع فقط به شما تعلق دارد و کنترل کامل آن را به دست می گیرید.

پس اگر به دنبال افزایش سرعت سایت خود هستید، سعی کنید هاست اشتراکی را فراموش کنید و از سرورهای مجازی و یا اختصاصی استفاده کنید.

 

  • بهینه سازی تصاویر

همه عاشق تصاویر چشم نواز هستند. در سایت های موفق تجارت الکترونیکی، تصاویر بخش مهمی هستند. بسیاری از عکس ها، تصاویر و گرافیک های موجود در صفحات، تعامل با کاربران را بهبود می بخشد. بعد منفی استفاده از تصاویر این است که آنها معمولا فایلهای بزرگی هستند که یک وب سایت را کند می کنند. بهترین راه برای کاهش حجم تصویر بدون افت کیفیت آن است که برای فشرده سازی تصاویر با استفاده از ابزارهایی مانند؛ ImageOptim ، JPEGmini این کار را انجام دهیم. البته این روش ممکن است کمی زمان ببرد اما ارزشش را دارد. به طور کلی بهینه سازی ابعاد و اندازه تصاویر یکی از مهمترین راه های افزایش سرعت سایت شماست.

بهینه سازی تصاویر

 

  •  تعداد افزونه ها را کاهش دهید

افزونه ها اجزای متداول هر وبسایت هستند. آنها ویژگی های خاصی را که توسط اشخاص ثالث پیشنهاد شده است اضافه می کنند. اما متأسفانه، هر چه افزونه بیشتری نصب شود، برای اجرای آنها به منابع بیشتری احتیاج دارید. در نتیجه ، وب سایت کندتر عمل می کند. با گذشت زمان ، تعداد افزونه ها افزایش می یابد، در حالی که برخی از آنها ممکن است دیگر استفاده نشوند. توصیه می کنیم تمام افزونه هایی را که نصب کرده اید بررسی کنید و موارد غیر ضروری را حذف کنید.

ابتدا تست های عملکرد را در صفحه خود اجرا کنید تا دریابید که کدام افزونه ها وب سایت شما را کند می کنند. سرعت وب سایت نه تنها به تعداد افزونه های نصب شده بلکه به کیفیت آنها نیز بستگی دارد. پس به نوع افزونه ها مورد استفاده خود توجه ویژه ای داشته باشید و برای افزایش سرعت سایت خود سعی کنید، افزونه های غیر ضروری را زودتر حذف کنید.

 

  •  تعداد پرونده های JavaScript و CSS را به حداقل برسانید

اگر وب سایت شما حاوی تعداد زیادی فایل جاوا اسکریپت و CSS است، هنگامی که بازدید کنندگان وب سایت شما می خواهند به پرونده های خاص دسترسی پیدا کنند، این قضیه به تعداد زیادی درخواست HTTP منجرمی شود. این درخواست ها به صورت جداگانه توسط مرورگر بازدید کننده مورد بررسی قرار می گیرد و کار وب سایت را کند می کند. اگر تعداد فایلهای جاوا اسکریپت و CSS را کاهش دهید، بدون شک وب سایت شما سریعتر خواهد شد. سعی کنید همه پرونده های جاوا اسکریپت را در یک گروه قرار دهید و این کار را با تمام پرونده های CSS انجام دهید. با این کار تعداد کلی درخواست HTTP کاهش می یابد. ابزارهای زیادی برای کوچک کردن سریع فایلهای HTML ، CSS و JavaScript وجود دارد. به عنوان مثال، میتوانید ازابزارهایی نظیر؛ WillPeavy  یا Script Minifier استفاده کنید.

 

  • از حافظه پنهان وب سایت استفاده کنید

برای افزایش سرعت سایت خود، سعی کنید از حافظه پنهان وب سایت خود استفاده کنید. سرورها به آرامی کار می کنند و برای تحویل صفحه وب به هر کاربر به زمان بیشتری نیاز دارند. ذخیره سازی در واقع، فرایند ذخیره نسخه فعلی وب سایت شما در هاست و ارائه این نسخه تا بروزرسانی وب سایت شما است. این بدان معنی است که صفحه وب بارها و بارها برای هر کاربر ارائه نمی شود. صفحه وب ذخیره شده نیازی به ارسال درخواست های پایگاه داده در هر دفعه  ندارد.

رویکردهای ذخیره وب سایت بستگی به بستری دارد که وب سایت شما در آن ایجاد شده است. به عنوان مثال برای وردپرس می توانید از افزونه های زیر استفاده کنید: W3 Total Cache یا W3 Super Cache. اگر از VPS یا سرور اختصاصی استفاده می کنید، می توانید حافظه پنهان را نیز در تنظیمات عمومی خود تنظیم کنید.

 

  • فشرده سازی Gzip را اجرا کنید

فشرده سازی Gzip یک روش مؤثر برای کاهش اندازه پرونده ها است. این فشرده سازی درخواست های HTTP را به حداقل می رساند و زمان پاسخگویی سرور را کاهش می دهد. Gzip فایلها را قبل از ارسال به مرورگر فشرده می کند. در سمت کاربر، یک مرورگر پرونده ها را از حالت فشرده خارج کرده و محتویات را ارائه می دهد. این روش می تواند با تمام پرونده های وب سایت شما کار کند. شما می توانید با اضافه کردن برخی از خطوط کد یا فعال کردن ابزاری به نام  Gzip در وب سایت خود، سرعت سایت خود را افزایش دهید.

استفاده از gzip

  •  بهینه سازی سیستم مدیریت محتوا CMS

بهینه سازی پایگاه داده یک روش مؤثر برای افزایش سرعت سایت است. اگر از سیستم مدیریت محتوا (CMS) با پلاگین های پیچیده استفاده می کنید، اندازه بانک اطلاعاتی افزایش می یابد و وب سایت شما کندتر عمل می کند.  پس سعی کنید با بهینه سازی سیستم مدیریت محتوا CMS سرعت بارگذاری صفحات سایت خود را افزایش دهید.

 

  • استفاده از قلم های وب را کاهش دهید

قلم های وب در طراحی وب سایت ها بسیار محبوب شده اند. متأسفانه استفاده از فونت های وب تأثیر منفی بر سرعت بارگذاری صفحه دارد. قلم های وب، درخواست های HTTP اضافی را به منابع خارجی اضافه می کنند. اقدامات زیر به شما در کاهش میزان ترافیک فونت وب کمک می کند:

  • از قالبهای مدرن WOFF2 برای مرورگرهای مدرن استفاده کنید.
  • فقط آن دسته از کاراکترها را که در سایت استفاده می شوند، در نظر بگیرید.
  • فقط سبک های مورد نیاز را انتخاب کنید.

 

  • خطاهای 404 را تشخیص دهید

خطای 404 بدان معنی است که “صفحه یافت نمی شود”. این پیام توسط هاست برای مرورگرها یا موتورهای جستجو زمانی ارسال می شود که محتوای دسترسی به یک صفحه دیگر وجود نداشته باشد. به منظور تشخیص و تصحیح خطای 404، می توانید از ابزارها و افزونه های تشخیص خطا استفاده کنید. همانطور که اشاره کردیم، افزونه های اضافی می توانند بر سرعت وب سایت شما تأثیر منفی بگذارند، بنابراین توصیه می کنیم این قضیه را از طریق ابزارهای خارجی برای تشخیص خطا بررسی کنید. استفاده ازابزارهایی نظیر، Google Webmaster Tools در وردپرس برای تشخیص خطا توصیه می شود.

پس از شناسایی تمام خطاهای 404، باید ترافیکی را که ایجاد می کنید ارزیابی کنید. اگر این پیوندهای مرده دیگر هیچ بازدیدکننده ای ندارند و بنابراین هرگز منابع سرور شما را مصرف نمی کنند. اگر این صفحات هنوز ترافیکی دارند، تنظیم مسیرهای تغییر مسیر برای لینک های خارجی و ویرایش آدرس های لینک را برای صفحات داخلی مورد بررسی قرار دهید.

خطای 404

 

  • تغییر مسیرها را برای افزایش سرعت سایت کاهش دهید

تغییر مسیر وب سایت، درخواست های HTTP اضافی ایجاد می کند که بر عملکرد و سرعت سایت تأثیر منفی می گذارد. ما توصیه می کنیم این تغییر مسیرها را به حداقل برسانید یا آنها را به طور کامل از بین ببرید. ابتدا باید با اجرای اسکن سایت، کلیه تغییر مسیرها را در صفحه خود مشخص کنید. برای شناسایی سریع تغییر مسیرها می توانید از Screaming Frog استفاده کنید.

 

  • از تکنیک های پیش تنظیم استفاده کنید

اگر بتوانید اقدامات کاربر را پیش بینی کنید و مثلاً بارگذاری مقداری از مطالب یا پیوندها از قبل  انجام شود، تاثیر مثبتی در بهبود افزایش سرعت سایت خواهد داشت. معمولاً مرورگرهای مدرن به عنوان پیش فرض الگوهای رفتاری کاربر، به صورت پیش تنظیم را پیش بینی می کنند.

سه نوع اصلی  پیش تنظیم وجود دارد:

  • پیش تنظیم DNS، این عمل مستلزم تحلیل دامنه ها در آدرس های IP است.
  • پیش نمایش پیوند، اگر مطمئن هستید که کاربر برای حرکت به برخی از صفحه ها روی پیوند خاصی کلیک می کند، می توانید این نوع پیش تنظیم را اعمال کنید
  • پیش نمایش، این روش به معنای ارائه یک صفحه کامل یا برخی از عناصر آن از قبل است. در حالی  پیش تنظیم مؤثر است، که به فرضیه های دقیق و تحلیل رفتارعمیق کاربر دسترسی داشته باشیم.

بهینه سازی سرعت سایت

 

نتیجه گیری

یادآوری این نکته نیز حائز اهمیت است که اگرچه رعایت تمام موارد موجود در این صفحه می تواند به شما در دستیابی به افزایش سرعت سایت شما کمک کند، اما نیازی به اجرای همه این موارد نیست. مدتی را صرف جستجوی نتایج تست سرعت سایت خود کنید و به دنبال موضوعاتی باشید که بیشترین تأثیر را در زمان بارگذاری صفحات شما دارند. روی این عوامل تأثیرگذار متمرکز شوید و اقدامات لازم را برای شکل دادن به آنها انجام دهید. اگرچه برخی از آنها ممکن است جزئی به نظر برسند، اما حتی گام های کوچک در جهت کاهش زمان بارگذاری صفحات؛ می تواند تغییر بزرگی ایجاد کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی