مستر ادز

تبلیغات اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ

مستر ادز

تبلیغات اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ

مستر ادز مجری و مشاور تبلیغات اینترنتی بوده و فعالیت خود را ازاز سالهای قبل با انجام خدمات بهینه سازی سایت آغاز نمود.
امروزه آکادمی مستر ادز به یکی از مراجع تبلیغات اینترنتی، سئو و دیجیتال مارکتینگ بدل شده و دوستان می توانند با مراجعه به وبلاگ سایت، مقالات به روز و تخصصی آنرا مطالعه کرده و آموخته های خود را در کسب و کار خود جاری کنند.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

گوگل ترندز یکی از مفیدترین امکانات گوگل به حساب می آید. گوگل از نظر کاربران در چند سال اخیر بهترین موتور جستجو، معرفی شده است. در واقع نتایج جستجوی گوگل، انعکاس دهنده علایق و سلیقه افراد مختلف است. شما می توانید با درک درست و شناخت علائق مخاطبانی که به دنبال خدمات یا محصولات خاصی هستند، افراد بیشتری را به سوی سایت خود جذب کنید. این کار با استفاده از گوگل ترندز به راحتی امکان پذیر است.

زمانی که می خواهیم در راستای بهینه سازی سایت خود اقدام مفیدی انجام دهیم با یک ابهام مهم رو به رو می شویم. این مورد که از روند جستجوی کاربران در مورد کلمه کلیدی مهم سایت خود اطلاع درستی نداریم. حتی نمی دانیم برای این کار باید بر روی کدام کلمه کلیدی سایتمان سرمایه گذاری کنیم. برای حل این مشکل نیز می توان به گوگل ترندز مراجعه کرد. در زیر به تفصیل به معرفی گوگل ترندز پرداخته ایم.

گوگل ترندز چیست؟

گوگل ترندز یکی از دهها ابزار گوگل است و بر اساس جستجو کار می کند. این ابزار قدرتمند امکان مقایسه محبوبیت کلیدواژه ها در موتور جستجوی گوگل را به نمایش می‌گذارد.

شرکت گوگل حوالی سال های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷، سرویس گوگل ترندز را راه اندازی کرد. واژه‌ Trend به معنای روند است. بنابراین وقتی از ترند صحبت می‌کنیم، منظورمان این است که آمار و اطلاعات لحظه‌ای برایمان مهم نیست و روند تغییرات مد نظر ماست. گوگل ترندز امکان مشاهده «ترِند» یا روند جستجوی کلمات کلیدی و موضوعات مختلف در طول بازه‌های زمانی خاص را فراهم می‌کند.

گوگل ترندز یکی از بهترین و سریع ترین ابزارهای کاربردی در سئو و بهینه سازی وب سایت محسوب می شود. اگر شما بخواهید تنها از یک ابزار سئو برای طراحی کمپین بازاریابی اینترنتی استفاده کنید، یکی از برنامه هایی است که می تواند چنین خدماتی به شما ارائه دهد. این ابزار قابلیتی به ما می‌دهد تا اطلاعات مورد نظر خود را به وسیله موقعیت جغرافیایی، دسته بندی محصولات، یک زبان خاص، موضوع محتوا و تاریخ انتشار فیلتر کنیم. در نتیجه دید عمیق تری نسبت به آنالیزهایمان پیدا می کنیم و فراتر از ابزارهای سنتی سئو پیشرفت خواهیم کرد.

قابلیت های گوگل ترندز

یکی از مهمترین کاربردها و مزیت‌های گوگل ترندز امکان مقایسه عبارت‌ها و کلمه‌های مختلف از نظر میزان محبوبیت آن‌ها است. به عنوان نمونه در نمودار زیر می توان میزان جستجوهای انجام شده برای واژه های تبلیغات در گوگل ، تبلیغات اینترنتی و تبلیغات کلیکی را با هم مقایسه کرد.

مقایسه آماری جستجوی کلمات تتبلیغات گوگل، بلیغات اینترنتی و تبلیغات کلیکی در گوگل ترندز

 

توجه داشته باشید که داده های گوگل ترندز برای مقایسه بصری داده های مختلف به کار می رود تا برای همه کاربران قابل درک باشد. می‌توان به صورت همزمان، تا پنج عبارت و یا کلمه را با یکدیگر مقایسه کرد. بعد از اضافه کردن هر مورد جدید، به هر کدام یک رنگ جدید اختصاص داده خواهد شد.

هر نمودار در نتیجه تعداد جستجوها در بازه زمانی و مکان مورد نظر شما ترسیم شده و اعداد به کار برده شده در هر نمودار به منظور مقایسه محبوبیت کلمات مورد  جستجو در زمان های مختلف هستند و اعداد دقیق. در واقع این اعداد صرفا نمادی هستند برای مقایسه ترند کلمات.

نتایج به دست آمده بر اساس تعداد جستجوی هر عبارت به نسبت تعداد کل جستجوهای تمام عبارات، بین صفر تا صد مقیاس بندی می شوند. به این معنی که عدد هر چه به 100 نزدیک تر باشد نشان دهنده میزان علاقه مردم به آن است. همچنین برابر بودن اعداد برای یک عبارت مورد جستجو در مناطق جغرافیایی مختلف نشان دهنده یکسان بودن تعداد جستجو ها نیست. قابلیت دیگر گوگل ترندز، اشاره به سایر ترکیب‌هایی است که در جستجو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در گوگل ترندز شما این امکان را دارید که کشور مد نظر خود را انتخاب کنید. بنابراین بسته به انتخاب خودتان، می‌توانید آمار گوگل مربوط به ایران، کل جهان، یا یک کشور مشخص دیگر را ببینید و بررسی کنید.

انتخاب موقعیت جغرافیایی در گوگل ترندز

 

کاربردهای گوگل ترندز

کارهایی که می توان به کمک گوگل ترندز انجام داد بسیار است. ما در اینجا به معرفی چند مورد کاربردی در مسیر بهینه سازی و پیشرفت تجارتتان می پردازیم.

گوگل ترندز یکی از ابزارهای رایگان گوگل است. به منظور جستجوی کلمات کلیدی در ابتدا وارد سایت رسمی گوگل ترندز شوید.

پس از بارگذاری صفحه شما به داشبورد اصلی گوگل ترندز دسترسی پیدا می‌کنید. حالا باید ببینیم با این داشبورد چه کارهایی می‌توان انجام داد؟

پنل گوگل ترندز

جستجوی بهترین کلمات کلیدی

جستجوی کلمات کلیدی بنظر اصلی ترین امکانات گوگل ترندز و همچنین تاثیر گذارترین نکته برای بهبود رتبه سایت به حساب می آید. به طور کلی انتخاب مناسب کلمه کلیدی باعث می‌شود که سایت شما توسط گوگل به کاربران پیشنهاد شود و باعث افزایش بازدید سایت شود. Google Trends بهترین کلمات کلیدی را متناسب با موضوع شما معرفی می‌کند.

البته ابزارهای دیگری مانند Keyword Planner ، kwfinder و… نیز عملکرد مشابهی دارند، اما سیستم گوگل ترندز شاخص های متفاوت تری از کیورد پلنر دارد. این نکته را به خاطر داشته باشید که آمار نمایش داده شده توسط گوگل ترندز نسبی است. اگر اطلاعات دقیق (مطلق) نیاز داشته باشید بهتر است سراغ Keyword Planner بروید.

یکی از مواری که گوگل ترندز می تواند به ما کمک کند حالات مختلف نوشتن یک عبارت است ، مثلا اختلاف بین    googletrends   و google trends را به دست بیاوریم و ببینیم کدام یک بیشتر برای جستجو استفاده می شود.

ترند کلمات کلیدی مشابه و نزدیک به هم

مقایسه عبارات و کلمات

در این صفحه برای مقایسه چندین کلمه کلیدی از گزینه Add compare استفاده کنید. در این قسمت می توانید تا 5 کلمه و یا موضوع را باهم مقایسه کنید. هر کلمه جدیدی که در این مقایسه اضافه می شود، یک رنگ مشخص دارد.

همان طور که در عکس زیر مشاهده می کنید در قسمت پایین نواری وجود دارد که با کمک آن می توانید فیلترهای مختلفی را برای جستجوی خود اعمال کنید. قبل از وارد کردن کلمات کلیدی این تنظیمات را به دلخواه خود انجام دهید. این فیلترها شامل: انتخاب محل جستجو (که پیشتر گفته شد)، بازه زمانی، دسته بندی موضوعی عبارت و نوع جستجو می باشد.

فیلترهای موجود در گوگل ترندز

  • Worldwide: یکی از ویژگی های این سرویس انتخاب محل و کشور محل جستجو است. توجه داشته باشید که ایران هم جزو این کشورها قرار دارد و شما می توانید آن را انتخاب کنید. اگر مایل بودید می توانید گزینه Worldwide (سراسر جهان) را انتخاب کنید. دقت داشته باشید در مواردی که اطلاعات محلی وجود ندارد، آمار جهانی نمایش داده می شود.
  • Past 12 months: در این قسمت می توانید بازه زمانی مورد نظر خود را برای جستجو انتخاب کنید. انتخابی در بازه زمانی چند ساعت، چند روز، چند ماه و در نهایت یک یا چند سال می توانید داشته باشید.
  • All categories: در این قسمت دسته بندی های موضوعی را برای انجام جستجو انتخاب کنید. این طبقه بندی ها شامل: هنر و سرگرمی، اتومبیل و وسایل نقلیه، زیبایی و تناسب اندام، کتاب و ادبیات، تجارت و صنعت، رایانه و الکترونیک، مالی، غذا و نوشیدنی، بازی ها و … می باشد.
  • Web Search: در این پارامتر می توان نوع جستجو در گوگل ترندز را برگزید که شامل دسته های مختلف Google Image (جستجوی تصویر)، Google News (جستجوی اخبار) و Google Shopping (جستجوی فروشگاهی) و YouTube search (جستجوی ویدئو در یوتیوب) می شود.

 

عبارت های مرتبط با جستجو در گوگل ترندز (Related queries)

گوگل ترندز علاوه بر نمایش نتایج میزان محبوبیت و علاقه مردم به کلمه مورد جستجو، ترکیب ها و عباراتی که با کلمه مورد نظر شما در ارتباط هستند و توسط کاربران گوگل جستجو شدند را نیز در نتایج بازگو می کند. به عنوان مثال در تصویر زیر می‌بینیم که پس از پرسش در مورد روند جستجوی “تبلیغات اینترنتی” ، این سرویس سایر ترکیب‌هایی که با “تبلیغات اینترنتی” مورد توجه قرار گرفته‌اند را نیز معرفی می‌کند.

عبارت های مرتبط با جستجو برای کلمه تبلیغات اینترنتی

افرادی که در زمینه‌ سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو فعالیت می‌کنند، با استفاده از این اطلاعات، می‌توانند برای انتخاب واژه‌ها، اصطلاحات و ترکیب‌ها در نوشته‌های خود، تصمیم گیری بهتری داشته باشند. این شیوه به کاربران کمک می کند تا در مسیر قرار گرفتن در صفحه اول گوگل و رقابت با رقبای خود عملکردهای موفق تری داشته باشند.

 

گزینه های Breakout و Rising و Top

در قسمت کوئری‌ها و موضوعات مرتبط می‌توانید با استفاده از منوی کنار فلش مربوط به دانلود، نتایج را به محبوبیت (Rising) یا مجموع تعداد جستجو (Top) مشاهده کنید. مجموع تعداد جستجو نمره ای بین 0 تا 100 را نشان می دهد. در ضمن وجود کلمه Breakout در جلوی یک عبارت به معنی رشد محبوبیت بسیار سریع و ناگهانی آن است. به این معنی است که میزان محبوبیت این کلمه بیش از 5000% رشد داشته است.

انتخاب روند

 

محبوبیت در مناطق (Interest by region)

در قسمت Interest by region گوگل ترندز مناطق و شهرهایی که کوئری مورد نظر شما در آن‌ها محبوب‌تر است را نیز نمایش می‌دهد. توجه داشته باشید هرچه رنگ های نمایش داده شده در نقشه پررنگ تر باشد نشان از آن است که میزان بازدید در آن مناطق بیشتر است.

با کلیک بر روی Subregion میتوانید گزینه City را انتخاب کنید. با تغییر Subregion به City از بالای این جدول می‌توانیم شهرهایی که بیشتر به این کلمه کلیدی علاقه‌مند هستند را نیز پیدا کنیم

محبوبیت کلمات کلیدی در مناطق مختلف

 

حرف آخر

گوگل ترندز یکی از ابزارهای مفید، کاربردی و رایگان گوگل است که آمار و روند رشد محبوبیت و یا عدم علاقه مردم را در رابطه با کلمات کلیدی نمایش می دهد. با این کار به شما کمک شایانی می کند تا کلمات کلیدی سایتتان را به درستی انتخاب کنید. علاوه بر آن به طور عملی نشان می دهد که کاربران و مشتریان هدف شما بیشتر به دنبال چه هستند و شما را در جریان نیازهای جاری آن ها قرار می دهد. گوگل ترندز با تمام سادگی خود اطلاعات خوبی در اختیار کاربر قرار می دهد. اطلاعات به روزی در مورد ترندهای محبوب در سراسر جهان که با بهره گیری از آن می توانید قدم های مثبتی در مسیر پیشرفت تجارتتان بردارید.

نظرات (۱)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی