مستر ادز

تبلیغات اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ

مستر ادز

تبلیغات اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ

مستر ادز مجری و مشاور تبلیغات اینترنتی بوده و فعالیت خود را ازاز سالهای قبل با انجام خدمات بهینه سازی سایت آغاز نمود.
امروزه آکادمی مستر ادز به یکی از مراجع تبلیغات اینترنتی، سئو و دیجیتال مارکتینگ بدل شده و دوستان می توانند با مراجعه به وبلاگ سایت، مقالات به روز و تخصصی آنرا مطالعه کرده و آموخته های خود را در کسب و کار خود جاری کنند.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

آژانس برندینگ مجموعه ای است که یک سرویس تخصصی ارائه می دهد که سبب ایجاد، بهبود و تقویت برند شما می شود. اصطلاح تجاری “برندسازی” شامل اقداماتی استراتژیک برای تقویت تجارت شما از طریق ادراک عمومی است. شرکت های کوچک، متوسط ​​و بزرگ همگی به برندسازی و آژانس برندینگ نیاز دارند. یک آژانس برندینگ به شما کمک می کند تا با رقبای خود رقابت کنید و به شما این امکان را می دهد تا با مشتری خود ارتباط بهتری برقرار کنید.

آژانس برندینگ

آژانس برندینگ چه کاری انجام می دهد؟

اگر در نظر دارید از یک آژانس برندینگ برای تجارت خود استفاده کنید، بد نیست بدانید آنها دقیقا چه کاری انجام می دهند و مهمتر از همه اینکه به تجارت شما چه کمکی خواهند کرد. همان طور که انتظار دارید یک آژانس برندینگ خوب با رویکرد تخصصی و حرفه ای می تواند باعث توسعه و ارتقاء برند شما شود. توجه به جزئیات ضروری و کسب اطلاعات عمیق درباره کسب و کار شما قبل از شروع یک استراتژی برندینگ، امری بسیارمهم است که یک آژانس برندینگ باید به آن توجه کند. این مقدمات پایه و اساس فرآیند طراحی برند بوده و ارتباط اولیه با مشتری را ایجاد می کند.

 

برندسازی چه مزایایی دارد؟

برند یعنی پول! میتوانیم این مفهوم را با یک مثال بیشتر باز کنیم. وبگاه “دیجی کالا”  روزانه بیش از ۲ میلیون بازدیدکننده دارد و ۷۰ درصد سهم بازار فروش آنلاین در ایران را از آن خود کرده‌است. و در آمار سرچ در سایت گوگل ترندز برند دیجی کالا، ماهانه حدود 90 سرچ در روز را دارد.

مزایای برند سازی

 

مایکل جانسون در کتاب برندسازی در پنج و نیم قدم، با تأکید بر اهمیت جمع آوری داده ها اظهار داشت: اگر سازمانی اطلاعات کافی در مورد شرکت خود را جمع کند و به ایجاد تغییر در راستای بهبود نقاط ضعف خویش برآید، باید شاهد پیشرفت چشمگیر برند خود در تجارت باشد.

جمع آوری اطلاعات و جزئیات درباره یک شرکت به اثربخشی کلی  آن برند در بلند مدت کمک می کند. البته برندسازی فقط به معنی این نیست که تجارت شما دارای یک نام یا آرم مشخص و منحصر به فرد خود باشد. بلکه ایجاد برند یک نشان شناسایی مهم در تجارت است و برای شما اعتبار ایجاد می ند. در واقع، هر کاری که باید با تجارت شما انجام شود باید برند شما ارتباط برقرار کند. یک آژانس برندینگ دانش کاملی درباره نحوه ارتباط و برقراری ارتباط با مخاطبان هدف و البته کارمندان به شما ارائه می دهد. همچنین یک آژانس برندینگ تخصصی، بازار هدف شما در خارج از کشور را می شناسد و رقبای شما را مشخص می کند.

انواع برند

 

استراتژی برندسازی

استراتژی مؤثر برند چیست؟ موارد مختلفی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد و با ارزیابی صادقانه از تجارت و کسب و کار شما شروع می شود، یک ارزیابی دقیق که نقاط قوت را برجسته می کند و نقاط ضعف را مشخص می کند.

 استراتژی برندسازی شامل موارد زیر می شود:

تحقیق

استراتژی برند با پرسیدن سؤالاتی در مورد شغل شما شروع می شود تا دقیق ترین ایده راجع به برند مناسب برای کسب و کار شما ارائه شود. تحقیقات دقیق و تجزیه و تحلیل در این مرحله پایه و اساس آنچه در آینده قراراست به آن برسید، مشخص می کند.

چگونه

باید برنامه ریزی در مورد چگونگی دریافت پیام از برند شما انجام شود. به عنوان مثال، این پیام بصری یا کلامی خواهد بود؟ پیام شما از چه کانال های ارتباطی منتشر می شود؟ فیسبوک؟ توئیتر؟ رپورتاژ آگهی؟ و یا تبلیغات اینترنتی و غیر اینترنتی دیگر؟

چه چیزی

بحث در مورد  اینکه  پیام برند شما باید ارتباط برقرار کند، یک اصل مهم در روند برندسازی است. پیام را به طور خلاصه و مرتبط ارائه دهید، چرا که بهتر درک خواهد شد.

از کجا

مشخص کردن مکانی که  می خواهید پیام برند خود را تحویل دهید، تمرکز ارتباطات کلی را تشدید می کند.

هنگامی که

تعیین یک جدول زمانی و کار کردن هنگام شروع با یک نام تجاری، یک مهلت برای تشدید مدیریت زمان است.

هویت برند زمانی مشخص می شود که شما جزئیات را مرور می کنید. هیچ سؤال مرتبطی نباید بدون پاسخ باقی بماند.

4 نکته کلیدی برای در نظر گرفتن وجود دارد:

  • رسالت شرکت خود را تعریف کنید.
  • مزایا و ویژگی های محصولات یا خدمات خود را توضیح دهید.
  • نظر شما در مورد برند خودتان چیست؟
  • دوست دارید مخاطبان چه ارتباطی با برند شما داشته باشند؟

البته این کشف اقتصادی شامل تحقیقات و موارد زیادی از آن است. این تنها روشی است که شما می توانید نیازها، خواسته ها، علایق و عادات افرادی را که می خواهید در برند تجاری شما درگیر شوند را پیدا کنید. یک آژانس برندینگ می تواند این اطلاعات را در اختیار شما قرار دهد.

در اینجا چند نکته مهم وجود دارد:

نشان تجاری:  لوگوی شما در همه جا منتشر می شود. بنابراین باید جذاب و مرتبط باشد.

پیام برند:  هرآنچه می خواهید در مورد برند خود بگویید، باید به صورت واضح و مؤثر با مخاطب بیان شود. همچنین کارمندان شما باید دقیقاً بدانند که برند شما به چه معنی است و چه هدفی را دنبال می کند تا بتوانند با اطمینان و شفافیت، در هر فرصتی برند شما را تبلیغ کنند.

ادغام برند:  هرچیزی که حرکت می کند، نفس می کشد یا به تجارت شما مربوط می شود، در فرآیند برندسازی باید به آن توجه شود. نه فقط چیزهای واضح مانند بسته بندی، یا علائم بلکه تمام جزئیات از جمله امضاهای ایمیل و آنچه شما یا کارمندان هنگام برداشتن گوشی تلفن به مشتری می گویید.

صدای برند: یک شعار مشخص تنظیم کنید و آن را مورد استفاده قرار دهید. از خود بپرسید که می خواهید صدای نام تجاری شما چگونه باشد. آیا می خواهید به صورت دوستانه یا رسمی تر برخورد کنید؟ لحن شما باید نشانگر برند باشد. این “صدا” به طور مداوم در تمام ارتباطات از مکاتبات ایمیل و بازاریابی گرفته تا مدیریت شبکه های اجتماعی و تولید محتوا استفاده خواهد شد، بنابراین مطمئن شوید که صدای برند خود را دوست دارید.

استراتژی برندسازی

برچسب برند تجاری

به جمله یا عبارتی کوتاه و مختصر فکر کنید که خلاصه آنچه را که برند شما ارائه می دهد را در چند کلمه بیان کند. این روزها مردم حوصله خواندن عبارات و پیام های طولانی را ندارند پس پیامی مختصر و مفید ارائه دهید.

طراحی لوگو برند

هر زمان خلاقیت پیدا کردید، سازگار باشید. قلم و رنگ مناسب را انتخاب کنید، سپس با آنها یک لوگو جذاب طراحی کنید. کار طراحی لوگو برای برند باید از احساس و معنی خاصی برخوردار باشد و واضح باشد، این باعث می شود برند شما  فوراً قابل تشخیص باشد. البته اگر تسلطی به طراحی لوگو ندارید نگران نباشید چرا که آژانس برندینگ این کار را هم برای شما انجام می دهد.

تعهد برند

اگر شما یک وعده تجاری می دهید، همیشه در مسیر وعده هایتان حرکت کرده و از آن پیروی کنید. اگر به دروغ یا وعده های واهی روی بیاورید، مشتریان هرگز به نام تجاری شما اعتما نمی کنند و شما را توصیه نمی کنند.

شهرت برند

آنچه مردم در مورد برند شما فکر می کنند، انتظاراتی که آنها از نام تجاری شما دارند و اعتقاد آنها به تعهدات و وعده های برند شما، همان چیزی است که شهرت برند شما را می سازد.  بنابراین هر کار مثبتی که در رابطه با برند تجاری خود انجام دهید، باید باعث افتخار و شهرت شما شود.

برند تجاری

قبل از اینکه برند تجاری را به انواع مختلفی تقسیم کنیم، مهم است که به این نکته اشاره کنیم که یک هدف اصلی وجود دارد که با وجود اختلاف نظرها، کل فرآیند را متحد می کند. یک آژانس برندینگ معمولا می گوید: ما می دانیم که هرچه کسب و کار شما را بیشتر درک کنیم و با آن آشنا شویم، در هنگام ایجاد یک استراتژی عالی که باید نهایتا به یک برند عالی منجر شود، بهتر و دقیق تر عمل می کنیم. و این که چه نوع برند تجاری برای شما مناسب خواهد بود؟ این کاملاً به نیازها و خواسته های شما بستگی دارد.

آموزش برندسازی

نکات مهم درباره برندسازی

کورکورانه تقلید نکنید

کورکورانه دنبال برندهای مجازی و تقلید از برندهای دیگر نباشید زیرا فقط دیگران این کار را انجام می دهند. این امر نه تنها برند شما را در معرض خطر قرار می دهد، بلکه ممکن است مدل تقلیدی شما برای کسب و کار شما مناسب نباشد. این کار را به آژانس برندینگ بسپرید.

 

عجله نکنید

اگر رقبای شما در حال برندسازی مجدد هستند، می توانید بترسید و فکر کنید که عقب مانده اید.  اما اینطور نیست. تصمیمات عجولانه و تغییرات ناگهانی ممکن است برند شما را دچار مشل کند. زمان معینی را به تحقیق و جمع آوری اطلاعات اختصاص دهید. با تصمیم گیری صحیح برای برند خود، این وضعیت شما را در موقعیت بهتری قرار می دهد.

 

رشد کنید و ارتقاء دهید

با نام تجاری خود تکامل پیدا کنید. هیچ کس و هیچ چیز به همین شکل باقی نمی ماند. با گذشت زمان، برندها به مقداری خون تازه و تجدید نظر نیاز دارند. این به مشتریان و رقبا نشان می دهد که برند تجاری شما در حال حاضر رو به پیشرفت قدم بر می دارد.

 

طرح های خود را آزمایش کنید

طرح های جدید را برای مشاهده بازخورد مخاطبان خود آزمایش کنید. قبل از فاش شدن هویت جدید طرح های خود، آنها را آزمایش کنید. این کار به مخاطبان شما این اجازه را می دهد که بدانند چه اتفاقی افتاده است و چه تغییراتی در راه است. بعضی اوقات افراد برای تغییر نیاز به زمان دارند.

برندسازی

 

4 مرحله برند سازی توسط آژانس برندینگ

تعریف

هنگامی که تحقیقات مقدماتی توسط آژانس برندینگ انجام شد، می توان واقعاً تعریف کرد که برند شما در مورد چیست؟ منظور از آن چیست و هدف اصلی آنچه خواهد بود؟ باید بدانید می خواهید نام تجاری شما به مردم چه بگوید؟ در این مرحله، آژانس برندینگ بخش کلامی برند شما را به قسمت بصری مرتبط می کند. دو بخش کلامی و بصری باید به طور ایده آل بر یکدیگر تأثیر بگذارد و با هم هارمونی داشته باشند و مکمل هم باشند، تا نرخ گزاف گویی برند به حداقل برسد. پس از اعمال این هماهنگی نوبت به مرحله دوم برندسازی یعنی طراحی می شود.

 

طراحی

اکنون کار طراحی شروع می شود. طراحان آژانس برندینگ، کل فرآیند طراحی را با توجه به اطلاعات و تعریف دقیقی که از کسب و کار شما دارند آغاز می کنند. و با ایده هایی خلاقانه سعی در طراحی بهترین لوگو و انتخاب مناسب ترین نام برای برند شما دارند.

 

اجرا

زمان اجرا، زمان عمل کردن است. این زمانی است که همه چیز آماده شده است. تحقیقات مقدماتی و کار کلامی و تصویری و طراحی از مراحل 1 و 2 با دقت به مفاهیمی که نشانگر برند شما هستند، صورت گرفته است. سپس آژانس برندینگ همه چیز را به نمایش می گذارد تا مخاطب دقیقاً بدانید که چه چیزی را باید انتظار داشته باشد،در این مرحله نام تجاری شما دیده می شود، شنیده می شود و توسط مخاطبان شما درک می شود.

 

توسعه

بله، درست است، شما متوقف نمی شوید و باید همیشه رو به جلو حرکت کنید. توسعه ممکن است آخرین مرحله باشد اما به هیچ وجه انتهایی ندارد. پس از راه اندازی برند شما توسط آژانس، می دانید که هنوز کارهایی وجود دارد که باید انجام شود. برای شما ، این مرحله “توسعه” و حرکت به جلو نام دارد. در این مرحله باید نظارت و پیشرفت شما بیشتر باشد.

برندینگ

 

اهمیت نام برند

این یک بخش بسیار مهم از فرآیند برندسازی توسط یک آژانس برندینگ است. این تقریباً مانند خواندن ذهن، با روح و روان مشتریان و مخاطبان بازی می کند. انتخاب نام برند، مانند روانشناسی خریدار می باشد. بنابراین کالای شما نیاز به داشتن نامی بزرگ می باشد که خدمات شما را فریاد بزند و با رقبا رقابت کند. نام تجاری برند شما شخصیت برند شما را تعیین می کند. این در طراحی، آرم و ارتباطات تجارت شما یکپارچه شده است. نام تجاری شما هویت شماست. این منحصر به فرد بودن شما را نشان می دهد. نام برند شما می تواند احساسات مردم را برانگیزد، تجارت شما را توصیف کند یا معنایی را پیشنهاد دهد.

به معنای وسیع تر، یک نام تجاری از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا معنا و مفهوم را پشت سر می گذارد. نام برند باید باعث ایجاد ارتباط مثبت شود. برای مثال هنگام بحث در مورد ارزشمندترین برندهای جهان، متوجه می شوید که نام های تجاری قدرتمند باعث افزایش تقاضا و قیمت گذاری بهتر می شوند.

 

چرا استفاده از آژانس برندینگ بسیار مهم است؟

داشتن چشم انداز بیرونی در مورد برند شما بسیار مهم است. آژانس های برندینگ می دانند که تجارت شما به چه معنی است، و هدف شما چیست. برندسازی امری پیچیده و تخصصی است و نیاز به خلاقیت، تجربه و دانش کافی در این زمینه دارد. کاری که یک آژانس برندینگ در راستای برندسازی برای شما انجام می دهد عبارت است از:

  • طراحی گرافیک: آوردن هویت بصری به تجارت شما.
  • ارتباطات: ایجاد شعارو هدف مشخص برای برندتان.
  • تفکر خلاقانه: ایجاد ایده های بزرگ برای برند شما.
  • برنامه ریزی رو به جلو: هدایت برند شما به آینده.
  • ایده های بازاریابی: معرفی مشتری با برند شما.
  • آگاهی مداوم: ارتباط برقرار کردن را به شما یاد می دهد تا برند شما پیشرفت کند.

آژانس برندسازی

شما کار سختی را در زمینه برندسازی و تجارت خود پیش رو دارید، بنابراین مطمئن شوید که هیچ کس از برند شما تقلید و یا سرقت نمی کند! مهم است که از برند خود محافظت کنید. ارتباط با یک آژانس برندینگ به شما کمک می کند تا جلوی سرقت افراد یا کپی کردن نام محصولات یا برندهای خود، اعم از طراحی یا ظاهر محصولات خود و حتی آنچه را که در مورد برند خود می نویسید، بگیرید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی